Isnin, 11 Oktober 2010

24 Foto Kemalangan Ngeri (10/10/10)

























Penulis,

Comments
6 Comments

6 ulasan:

Jeffry berkata...

MASYALLAHHH..SUBHANALLAH..KUSSMANGATTTT!!..ADOIYAIII TAK DAPEK NK KU UCAPKANN MELAINKAN INNALILLAHHIWAINALILLAHIRAJIUNNN

Tamingsari berkata...

Releks jef....

Teman tengok gambo pun rasa ngilu dan sebak...

Macamane le perasaan abg2 bomba tengok secara live.

innalillah.

PEGAGA berkata...

Sekadar pandangan - Pihak berwajib Polis, JPJ, kementerian yang bertanggungjawab telah melakukan pelbagai pendekatan kearah mengurangkan permasalahan dan statistik kemalangan jalanraya membabitkan pengankutan awam atau berat, namun masih menemui jalan buntu. Boleh sahaja kita katakan semua itu takdir, Namun rasanya pihak Pengurusan LEBUHRAYA seperti PLUS dan LAIN-LAIN pemegang konsesi perlu juga memikul tanggungjawab ini secara menyeluruh. Jika di Barat selain pemandu bas dan kerosakan teknikal pada kenderaan boleh disabitkan sebagai punca, mereka juga cenderung menyiasat ketahap yang lebih jauh sehingga boleh mensabitkan prasarana sebagai punca kepada kematian. Contohnya, mereka boleh menjatuhkan hukum pemandu bersalah kerana cuai dan dalam masa yang sama juga akan menjadikan "penghadang" jalan sebagai ejen yang menyebabkan kematian. Baru-baru ini kemalangan bas ekspress dua tingkat di laluan utara, pemandu memang bersalah kerana memandu dalam keadaan mengantuk, tetapi punca kematian utama adalah penghadang besi yang menikam seperti tombak ke dalam badan bas yang sarat dengan penumpang. Bayangkan kalaupun betul pemandu yang mengantuk atau mabuk terbabas tetapi hanya terjerumus keparit...sudah tentu yang maut atau cedera adalah pada jumlah yang minimum bukan? Maksud penulis, kualiti bahan binaan yang di bina seharusnya cukup kukuh menahan hentaman kuat, cukup tinggi menghalang kenderaan melompat, dan cukup selamat buat semua jenis kenderaan.Realitinya kebanyakan kemalangan maut yang besar berlaku di laluan yang berpagarkan penghadang keluli.... PLUS ada ulasan????????? semakin besar bajet pengusaha lebuhraya nampaknya untuk menukarkan penghadang jalanraya kepada yang lebih kukuh atau bertukar sajalah kepada jenis kabel yang banyak dipasang di sepanjang laluan selepas Air Keruh menghala selatan. Renun-renungkan.

Tanpa Nama berkata...

Salam Tamingsari
Ngeri GILA. Memanglah ajal maut bila dah sampai masa datang dalam bermacam2 cara tapi kita sebagai manusia kena berusaha. Dah sampai masa kerajaan beri 'kuasa' pada penumpang2 bas. Contoh, mereka berhak menyuruh pemandu bas berhenti bila nampak pemandu mengantuk atau cuai. Cara ini dapat mengawal setiap pemandu bas. Polis dah tak larat nak check setiap satu.

Tanpa Nama berkata...

Kawasan kemalangan ini memang terkenal Dan selalu berlaku. Trak askar pun masuk gaung kat sini. Treler pun banyak yang kecundang. Kekadang bukan jalan tak baik atau pemandu cuai atau kenderaan tak baik. Pihak PLUS perlulah buat kenduri sikit kat kawasan ini.

Dari KM222 hingga KM224 adalah kawasan keras. Jadi baik pihak PLUS buatkan kenduri elakkan bala. Ini untuk kebaikan semua. Nak parcaya atau tidak terpulang. Balik tengok statistik kat kawasan ini kemudian sendiri fikir.

Tanpa Nama berkata...

ye sy stuju ngan anon di ats. tempat to da byk xciden ngeri2. sape2 yg pnh bekeje d tmpt tersebut tau la cerita. pd pendapat sy buh la kamera di kaw ini n lampu jalan. coz jika malam tempat ni amat gelap kerana kiri kanan hutan.

Berminat Dengan Kisah Seram ??

Terkini Di Ceciter Seram

Carian Artikel

Memuatkan ...
malaysia flag photo: Malaysia thmalaysia.gif

Senarai Artikel