Ahad, 31 Oktober 2010

Tidak Pernah Nik Ajis Ditengking Sedemikian

Wali selipar pasti terkencing di dalam seluar. Sergahan yang tepat ke mukanya sungguh memalukan namun, bagi pihak Ustaz Nor Idris, dia sudah lama memendam rasa dengan sikap dan keangkuhan Nik Ajis ini apabila perkembangan terkini PAS sudah bersekedudukan dan berstongkol dengan DAP.

Ustaz Nor Idris pernah bertanding di kerusi parlimen Pengkalan Chepa menentang Mohd Amar yang kini merupakan Timbalan Pesuruhjaya PAS Kelantan. Ustaz Nor juga bukan calang-calang orang kerana beliau adalah bekas pensyarah di Akademi Islam Universiti Malaya, Nilam Puri, Kelantan.

Ustaz Nor Idris pasti sangat kecewa dengan PAS yang sudah hilang prinsip sehingga mudah diperkuda, diperanjing dan dipersetankan oleh DAP Laknattullah. PAS merelakan Islam dilacurkan oleh DAP hanya kerana kemarukan kuasa dan undi dari pihak Cina.


Berita Nik Ajis disekolahkan oleh Ustaz Nor semalam mendapat pelbagai pandangan meluas samaada di dalam blog pro kerajaan atau blog pembangkang. Antara bait-bait sergahan Ustaz Nor kepada Nik Ajis seperti yang dinyatakan di dalam portal Haprakdaily :
"....Sebaik sahaja Tuan Guru Nik Abdul Aziz tiba, Haji Omar yang berada di dalam rumah keluar menyambut mesra kehadiran Menteri Besar dan rombongannya.
Kemudian tuan rumah mempersilakan Tuan Guru Nik Abdul Aziz masuk dan diikuti anggota rombongan. Bagaimanapun ketika tiba di ruang tamu Nor yang juga bekas pensyarah Akademi Islam Universiti Malaya enggan bersalam dengan Menteri Besar.
Sebaliknya beliau terus menengking dengan mempersoalkan mengapa PAS berkawan dengan DAP.
“Ana tidak mahu bersalam dengan anta selagi PAS berkawan dengan DAP,” kata Nor dengan suara nyaring.
Dengan suara yang keras dengan dilaungkan sekuat hati beliau mengajak Mursyidul Am PAS berdebat...."

Taming Sari dapat simpulkan disini adalah Taming Sari tidak pernah melihat orang tua kerepot yang sudah didewa-dewakan oleh orang PAS selama ini, yang tidak pernah dianggap salah oleh orang PAS serta tidak pernah disergah dan diperlakukan seperti budak tadika ini telah mengalami keadaan ini buat pertama kalinya seperti pertama kalinya Kelantan menjulang Piala Malaysia. 

Ini adalah petanda paling ketara, PAS bakal dinafikan undinya di Galas, malah mereka juga menghadapi tugas yang maha berat kerana bakal disanggah pengundi pada PRU13 kelak. Ustaz Nor tidak berseorangan kerana ramai veteren malahan generasi kini pun tidak besetuju dengan pendirian PAS yang sudah jauh terpesong.

Wallahhualam.

Penulis,

Comments
4 Comments

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tamingsari...
Kalau nak fitnah pun biarlah kenyataan tu betul.... baru nampak real fitnah tu....

Ust Nor tu bukannya bekas YB Galas.... Bekas Yb Galas tu Hj Omar... Rumah tu rumah Hj Omar bukan rumah Nor Isris.....

xrela di liwat berkata...

wahai anon yg musibat anda bc betul2 artikel yg taming siarkan...tulah mak hantar sekolah kamu ponteng,tgk skrg apa dah jadi nak paham artikel yg pendek cmni pun bebal tahap naga kontot..

anti musibat berkata...

Anon pertama di atas tu...sedar-sedarlah. Artikel pendek pun tak boleh difahami...apa barang kau ni? Begitulah kalau terlalu taksub...kesian

Tanpa Nama berkata...

nik ajis ni mana ada ilmu,,,ilmu main hukum akal je ajis nih,,sudah2 la tu juak2 pas...sedar2 laaa..jgn taksub sgt..aku ni pun dulu??minta maaf lah,,penah gak mengkafirkan umno psal saing dgn mic dan mca..tp ler nih,,aku???ishhh,,,,memang tul laaa nik ajiss nih,,habih pas diligannya dgn dap...bangang tul la...
tahniah ustaz mohd nor deris.dan syabas,,

Berminat Dengan Kisah Seram ??

Terkini Di Ceciter Seram

Carian Artikel

Memuatkan ...
malaysia flag photo: Malaysia thmalaysia.gif

Senarai Artikel