Ahad, 16 Januari 2011

Luna Yang Bodoh Dan Buta Kayu !


Ketua Penerangan PAS Perak, Idham Lim mengeluarkan satu cetusan hati seorang minah bernama luna yang kononnya menyelar tindakan UMNO dan BN yang sengaja menganyang Pakatan dan menidakkan kemampuan Pakatan. Baca luahan hati si minah ini di blog pengampu itu. Penuh dengan juak yang sempit fikiran. Seorang budak tak cukup umur yang belum kenal jarum-jarum dalam lipatan politik Pakatan haram yang hanya dikenalinya di luaran. 

Mungkin bacaan si Luna ini hanya Haprakdaily atau akhbar Haramkah sehingga otaknya sudah beku terkena semburan fitnah pakatan dan janji mat jenin Anwar Al-Juburi. Luna sendiri tidak pernah kenal siapa Anwar, pelakon joker paling hebat yang sukar ditandingi pelakon lelaki terbaik kerana sifatnya yang seperti sesumpah tidak dapat dikesan Luna. 

Luna juga butakan mata pendedahan Utusan dan TV3 serta RTM bagaimana jahatnya Pakatan Haram di negeri Selangor, Kelantan, Kedah dan P.Pinang. Luna yang buta kayu tidak sedar dan tidak pernah merasai, deritanya rakyat Kelantan duduk di negeri pimpinan Nik Ajis yang lembab dan malas sehingga masalah air di sini tertunggak sehingga 20 tahun. Kezaliman pakatan terus merebak ke P.Pinang apabila komunis DAP begitu rakus menghina orang Melayu dan Islam. Sehingga hak penempatan mereka dinafikan. Mereka dihalau dari tanah mereka sendiri. Di Selangor, manusia gagap bluehyppo, penderhaka kepada Sultan Selangor memanipulasi isu yang tidak memihak mereka. Isu air yang tidak memihak mereka mereka putarbelitkan walaupun Syabas tidak pernah gagal memberi perkhidmatan terbaik buat rakyat Selangor.  

Di Kedah, apa yang Luna tidak pernah tahu Ustaz Azizan yang tidak pernah bercirikan Ustaz. Sifat barannya didahulukan dan kemalasannya terserlah apabila gagal membantu rakyat Kedah semasa banjir dahulu. Semua yang Luna tidak nampak itu adalah perkara remeh yang sepatutnya tidak menjadi masalah untuk diuruskan jika mereka benar-benar mendahulukan rakyat. Hakikatnya, puak itu lebih mendahulukan politik dari segalanya. PAS Pemalas, DAP Penghisap Darah, PKR Pengkhianat.

Begini kah Luna kata Pakatan Rakyat memiliki kedudukan selesa berbanding BN sekarang ini? Apa justifikasi Luna? Adakah dengan rungutan orang ramai pasal harga barang yang meningkat sahaja boleh dijadikan alasan? Ke Kau yang sibuk merunggut sebab hidup kau yang bergaji kecil berlagak seperti diva yang kaya? Kau ingat dengan janji 100 hari Pakatan itu, hidup rakyat akan berubah? 

Luna yang dangkal dan mentah tidak pernah kenal apa itu janji, apa itu umpan, apa itu plan. Apa yang Pakatan janjikan itu adalah umpan. Umpan yang akan menjerut pengundi-pengundi yang bodoh kerana tidak sedar di dalam umpan itu ada mata kail yang tajam. Maka jika mereka sudah mampu mengumpan kamu, mereka sudah dapat undi kamu, mereka akan buang ke tong sampah sahaja janji mereka itu. Di kala itu tahu lah kamu Luna. Negara akan muflis, nasib bangsa Melayu dan Islam dihujung tanduk.

Jadi, Luna berubahlah..... Jangan asyik nak cari salah orang lain.... Idham Lim pula harus bertaubat.

Wallahhualam. 

Penulis,

2 ulasan:

Jeffry berkata...

AGAKNYE LUNA NI KENE PAU DGN MAMAT TU KOT. YE LAH BILA DAH KERING MODAL ISU BATU DGN KAYU PUN DIORANG TARUK KEHKEHKEH

Tamingsari berkata...

Begitule agaknya jeff

Catatan Terkini

Recent Posts Widget
malaysia flag photo: Malaysia thmalaysia.gif

Tag

PAS Sesat (152) Anwar Al Juburi (91) Isu Semasa (77) Kelantan (69) PKR Reput (60) DAP Laknattullah (56) Pakatan Rakyat (54) Sukan (45) ilmu (45) DS Najib (31) Umno (31) Antarabangsa (28) BN (28) Galas (26) Nik Ajis (26) Selangor (26) Dasar Kerajaan (25) Ekonomi (25) P.Pinang (20) Seni Kreatif (20) Bersih 2.0 (19) Kematian (19) Jenayah (16) PRK DUN Tenang (16) Blogger Songsang (14) Ex-PKR (14) Pengkhianat (14) Tragedi Lahad Datu (14) Blogger Berjuang (13) Pendapat (13) Tun Mahadhir (13) Bajet 2011 (11) Penjawat Awam (10) Batu Sapi (9) Islam (9) Korup@UMNO (9) Media Pembangkang (9) NajibMO1 (9) Banjir2014 (8) Mahkamah (8) K.Lumpur (7) Kedah (7) Media Perdana (7) BTN (6) PDRM (6) PRU 13 (6) Rasis (6) bah2014 (6) Parlimen (5) Perak (5) Bencana (4) Demo 901 (4) Ketuanan Melayu (4) Mahasiwa (4) PRK DUN Merlimau (4) QZ8501 (4) SPR (4) Johor (3) Melaka (3) PRK DUN Kerdau (3) Perlembagaan (3) Tun Abdullah (3) AES (2) AFF SUzuki 2014 (2) AirAsia (2) BN@Beban Negara (2) Cina (2) Demo 311213 (2) Hudud (2) Kesultanan Melayu (2) MCA (2) Menteri BN Bodoh (2) PAP Laknattullah (2) PAU 2016 (2) Perkasa (2) Polis (2) Sabah (2) Ulama (2) Video Seks Anwar (2) prayforQZ8501 (2) #prayforQZ8501 (1) APCO (1) DSHusni (1) DYMM Agong (1) Dunia (1) IsraelvsGaza (1) Kafir Laknattullah (1) Kampus (1) Kartunis Celaka (1) Kemalangan Ngeri (1) Kerakyatan (1) Liwat 2.0 (1) MH17 (1) MH370 (1) MIC (1) Militan IS (1) Moral (1) Mustapa Mohamed (1) N.Sembilan (1) PRU14 (1) Pahang (1) Pendidikan (1) Perlis (1) PrayforGaza (1) RM-Dollar (1) Rosmah Perosak (1) Sarawak (1) Sayang Malaysia (1) Sejarah (1) Skandal1MDB (1) Suruhanjaya Antara Agama (1) Tidakpadaonani (1) Tun Hussein Onn (1) TunMahadhir (1) Twitter (1) Wira (1) YDPAgongbaru (1) kesihatan (1) najibrazak (1)