Sabtu, 29 Januari 2011

Tragedi Hitam Mesir Tidak Berlaku Jika Ada ISA


Tragedi demontrasi mengutuk pentadbiran Hosni Mubarak, Presiden Mesir di Mesir yang sudah meragut banyak nyawa harus menjadi ikhtibar kepada seluruh rakyat Malaysia. Ia bukti bahawa Mesir gagal dalam mempertahankan keselamatan dalaman negara itu dan mungkin kerana Mesir tidak seperti di Malaysia yang masih diperkukuhkan dengan adanya Akta Keselamatan Dalam Negeri.

Pergolakan di Mesir sudah sampai ke kemuncak apabila Presiden Hosni sudah mengarahkan kebinetnya dibubarkan dan kesemua menterinya meletak jawatan. Walaubagaimanapun ia tidak menghentikan demontrasi itu. Hosni terus menerus meminta rakyat Mesir berundur dari bertindak di jalanan dan berjanji untuk memperbaiki keadaan negara. Perintah berkurung telah dikeluarkan Hosni dan tentera kini bertempur hebat dengan penunjuk perasaan anti kerajaan Hosni. Pentempuran itu telah meragut nyawa ramai orang awam walaupun pihak tentera hanya mengunakan peluru getah dan gas pemedih mata. 

Taming Sari yakin, politik Mesir digolakkan oleh orang dalam sendiri yang diupah oleh Yahudi Zionis. Dalam protokol Zionis ke-10 termaktub bahawa, Yahudi akan mengupah ejen tertentu atau parti politik sesebuah negara bagi mengoncang politik negara itu. Ironinya, Zionis amat berbulu dengan Mesir tambahan Mesir banyak melindungi pelarian Palestin dan membenarkan banyak kapal misi keamanan mendarat serta mengunakan laluan di tanah Mesir untuk ke bumi Gaza. Dek kerana itu, Yahudi mengupah ejen tertentu dan rakyat dihasut oleh ejen itu untuk berdemontrasi dan menyebarkan kononnya Presiden Hosni yang korupsi dan tidak telus perlu ditentang habis-habisan. 

Ketegangan di Mesir sekarang ini adalah kejayaan besar buat Zionis dan sekutunya. 

Di Malaysia, perkara yang sama hampir berlaku dan dek kerana negara ini ada Akta Keselamatan Dalam Negeri dan Akta Hasutan, keselamatan dan ketenteraman masih dipertahankan. Ejen Yahudi di Malaysia iaitu Anwar Ibrahim masih gagal merampas tahta peranan kerajaan pimpinan BN walaupun sudah beberapa kali siri percubaan dilakukannya. Dek kerana tidak mampu menghasut rakyat, Anwar menyerang akta ISA dan meminta rakyat menentang akta itu kononnya ia menzalimi rakyat. 

Rakyat yang totok PAS, PKR dan DAP begitu mempercayai kata-kata Anwar dan mereka sebenarnya tidak sedar, Anwar mahu akta itu dibubarkan dengan niat mahu lebih mengila menghasut rakyat menentang kerajaan seperti yang berlaku di Mesir dan Tunisia. Dengan menguburkan akta itu, maka protokol Zionis yang ke-10 boleh dijayakannya serta mampu meragut ketenteraman dan kesejahteraan di Malaysia. Kerajaan pimpinan orang Islam yang kini bertahan di Malaysia sudah lama dicemburui Zionis tambahan pula Malaysia yang menjadi ahli NAM, bersikap anti Zionis.

Rakyat Malaysia perlu mengutuk tindakan demontrasi jalanan yang kini diamalkan negara-negara yang tidak diperkukuhkan dengan tiang seri Akta ISA. Anwar dan kuncu-kuncunya perlu diawasi bagi mengelak mereka merampas keharmonian yang sudah terbentuk dengan jayanya selama lebih 53 tahun.

Renung-renungkanlah!   

Penulis,

4 ulasan:

keris hitam bersepuh emas berkata...

BILA AKU BACA ETIKA INI, TERINGAT AKU PADA APCO.

Roslan Alan berkata...

setahu aku mesir dibawah husni bersama israel yang membantai rakyat palestin..syed yussof al qardawi pun dah lari meninggalkan mesir...
muhahaha...
umno yang makin kecut akan domino dari kebangkitan rakyat di tunisia dan beberapa negara Islam yang lain...
hehehe...

http://laksamanabukitbintang.blogspot.com/2011/01/qaradawi-to-mubarak-get-up-and-leave.html

Tanpa Nama berkata...

Akta ISA merupakan akta yang digunapakai oleh negara2 sekular dan musuh2 Islam macam Israel & Amerika Syarikat...

UMNO nak jadi penjilat bontot Israel sebenarnye...ko tak payah cakap pasal Israel la bro!

Nasionalism yang jadi aqidah korang ni pun datang daripada protokol zionis jugak...cuma org2 jahil tak blaja agama je yang menganut ideologi nasionalism UMNO-APCO

Tanpa Nama berkata...

Ko tak payah nak jadi penjilat la brader!

Hosni Mubarak seorang pemimpin yang sangat zalim dan korup..dia memang patut digulingkan! Kejatuhan dia merupakan petanda awal saat kebangkitan Islam di tanah Arab...Ramai ulama mengjangkakan peristiwa ni merupakan tapak bermulanya khilafah Islam yang akan kembali ditegakkan sebagaimana dengan hadith nabi..

Kot ye pun UMNO ni proksi Israel, ko tak payah la nak tunjuk kan sangat kat blog ni..

Catatan Terkini

Recent Posts Widget
malaysia flag photo: Malaysia thmalaysia.gif

Tag

PAS Sesat (152) Anwar Al Juburi (91) Isu Semasa (77) Kelantan (69) PKR Reput (60) DAP Laknattullah (56) Pakatan Rakyat (54) ilmu (47) Sukan (45) DS Najib (31) Umno (31) Antarabangsa (29) BN (28) Ekonomi (26) Galas (26) Nik Ajis (26) Selangor (26) Dasar Kerajaan (25) P.Pinang (20) Seni Kreatif (20) Bersih 2.0 (19) Kematian (19) Jenayah (16) PRK DUN Tenang (16) Blogger Songsang (14) Ex-PKR (14) Pendapat (14) Pengkhianat (14) Tragedi Lahad Datu (14) Blogger Berjuang (13) Tun Mahadhir (13) Bajet 2011 (11) Korup@UMNO (10) NajibMO1 (10) Penjawat Awam (10) Batu Sapi (9) Islam (9) Media Pembangkang (9) Banjir2014 (8) Mahkamah (8) K.Lumpur (7) Kedah (7) Media Perdana (7) BTN (6) PDRM (6) PRU 13 (6) Rasis (6) bah2014 (6) Bencana (5) Parlimen (5) Perak (5) TunMahadhir (5) Demo 901 (4) Ketuanan Melayu (4) Mahasiwa (4) PRK DUN Merlimau (4) QZ8501 (4) SPR (4) Johor (3) Melaka (3) PRK DUN Kerdau (3) Perlembagaan (3) Tun Abdullah (3) AES (2) AFF SUzuki 2014 (2) AirAsia (2) BN@Beban Negara (2) Cina (2) Demo 311213 (2) Hudud (2) Kesultanan Melayu (2) MCA (2) Menteri BN Bodoh (2) PAP Laknattullah (2) PAU 2016 (2) PRU14 (2) Perkasa (2) Polis (2) Pray4Rohingya (2) Sabah (2) Skandal1MDB (2) Ulama (2) Video Seks Anwar (2) prayforQZ8501 (2) #DAP (1) #prayforQZ8501 (1) 1MDB (1) APCO (1) DSHusni (1) DYMM Agong (1) Dunia (1) Indonesia (1) IsraelvsGaza (1) KJ (1) Kafir Laknattullah (1) Kampus (1) Kartunis Celaka (1) Kemalangan Ngeri (1) Kerakyatan (1) Liwat 2.0 (1) MAHA2016 (1) MH17 (1) MH370 (1) MIC (1) Militan IS (1) Moral (1) Mustapa Mohamed (1) Myanmar (1) N.Sembilan (1) Pahang (1) Pendidikan (1) Perkataanbaru (1) Perlis (1) Pray4Acheh (1) PrayforGaza (1) RM-Dollar (1) RafidahAziz (1) Rosmah Perosak (1) Sarawak (1) Sayang Malaysia (1) Sejarah (1) Suruhanjaya Antara Agama (1) Tidakpadaonani (1) Tun Hussein Onn (1) Twitter (1) Wira (1) YDPA (1) YDPAgongbaru (1) kesihatan (1) najibrazak (1) partibaru (1)