Selasa, 3 Januari 2012

Sedih Melihat Pemimpin Melayu Dirasuk DAP


Sudah jatuh ditimpa tangga. Itulah perumpamaan yang boleh diberikan kepada nasib bangsa Melayu yang kini diambang kehancuran. Kata-kata seorang pemimpin Melayu yang sudah lama tersesat iaitu Saifuddin Nasution mengatakan bahawa UMNO dan BN berada diambang kehancuran bukan sebenarnya ditujukan kepada parti itu. Malahan, ia melibatkan nasib semua umat Melayu di negara ini.

Tamingsari amat hairan. Mengapa orang Melayu boleh gagal memahami dan mengenali DAP serta agenda perjuangan mereka sehingga sanggup berstongkol bersama mereka. Sejak dari zaman pasca merdeka sehingga ke hari ini DAP belum pernah lari dari asas perjuangan Malaysian Malaysia. Pemahaman DAP mahu kesamarataan untuk semua kaum dan menghapuskan hak istimewa bumiputra tetap kekal diperjuangkan biarpun zaman sudah berubah. Cetusan perbalahan kaum pada 13 Mei 1969 berpunca dari kebiadapan DAP mahu menidakkan semua itu sehingga membangkitkan rasa marah dikalangan orang-orang Melayu.

Paling menyedihkan DAP secara terang-terangan anti kepada agama Islam dan dengan rasa tidak bersalah mempersendakan azan, dan ayat-ayat AlQuran. Itupun boleh dibutakan oleh sebuah parti yang berlabel Islam yang sanggup menutup salah DAP dan terus mempertahankan DAP sehingga ke titisan darah yang terakhir. Ke mana agaknya maruah orang Melayu sehingga sanggup mengadaikan agama dan bangsa semata kemarukkan kuasa dan pengaruh politik.

Kemasukan dua orang Melayu ke dalam DAP iaitu bekas Ahli Dewan Undangan Negeri Pulau Manis dari UMNO, Mohd Ariff Sabri Aziz dan veteran Umno Pahang, Aspan Alias ke dalam DAP menambahkan lagi episod duka orang-orang Melayu. Begitu angkuh dan bodohnya pemimpin Melayu yang terpesona dengan janji manis pemimpin ultra rasis DAP walhal perancangan jahat DAP secara terang-terangan terpampang luas. Mungkin dek kerana dendam dan terpengaruh dengan janji itu, dua ekor Melayu itu sanggup diperanjingkan serta membabi buta memuji-muji DAP sebagai sebuah parti paling tepat memperjuangkan nasib Melayu.

Butakah mata Ariff dan Aspan, melihat kekejaman Lim Guan Eng di P. Pinang yang menidakkan terus peluang orang-orang Melayu disana. Dari aspek perumahan sehingga ke aspek ekonomi orang Melayu tidak mendapat tempat di dalam perancangan DAP. Dari aspek kuasa pula, orang Melayu diperkuda dan dikunci mulut mereka. Di ketika itu, apa yang mampu pemimpin Melayu lakukan untuk memperjuangkan nasib bangsa mereka? Redho sahaja Guan Eng menyepak pungok mereka tanpa mampu tangan dan kaki menepis lagi.

DAP makin tersenyum melihat Melayu intelek makin bodoh dan mudah diperbodohkan.

Wallahhu'alam.

Penulis,

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

DAP tak pinggirkan Melayu? Dah banyaklah agaknya Kontraktor Melayu atau pun pemborong Melayu yg dah dididik oleh DAP memandangkan terdapat jurang ekonomi antara Melayu dan bangsa-bangsa lain terutamanya kaum Cina. Banyaklah program tingkatkan ekonomi Melayu yg DAP dah buat ye? Mcm kat Penang tu ye? Melayu sana dahhh maju sgt bawah DAP ni.

Mintak maaf lah, saya rasa Dato2 ni, buta kayu dan buta perut.

Catatan Terkini

Recent Posts Widget
malaysia flag photo: Malaysia thmalaysia.gif

Tag

PAS Sesat (152) Anwar Al Juburi (91) Isu Semasa (77) Kelantan (69) PKR Reput (60) DAP Laknattullah (56) Pakatan Rakyat (54) ilmu (47) Sukan (45) DS Najib (31) Umno (31) Antarabangsa (29) BN (28) Ekonomi (26) Galas (26) Nik Ajis (26) Selangor (26) Dasar Kerajaan (25) P.Pinang (20) Seni Kreatif (20) Bersih 2.0 (19) Kematian (19) Jenayah (16) PRK DUN Tenang (16) Blogger Songsang (14) Ex-PKR (14) Pendapat (14) Pengkhianat (14) Tragedi Lahad Datu (14) Blogger Berjuang (13) Tun Mahadhir (13) Bajet 2011 (11) Korup@UMNO (10) NajibMO1 (10) Penjawat Awam (10) Batu Sapi (9) Islam (9) Media Pembangkang (9) Banjir2014 (8) Mahkamah (8) K.Lumpur (7) Kedah (7) Media Perdana (7) BTN (6) PDRM (6) PRU 13 (6) Rasis (6) bah2014 (6) Bencana (5) Parlimen (5) Perak (5) TunMahadhir (5) Demo 901 (4) Ketuanan Melayu (4) Mahasiwa (4) PRK DUN Merlimau (4) QZ8501 (4) SPR (4) Johor (3) Melaka (3) PRK DUN Kerdau (3) Perlembagaan (3) Tun Abdullah (3) AES (2) AFF SUzuki 2014 (2) AirAsia (2) BN@Beban Negara (2) Cina (2) Demo 311213 (2) Hudud (2) Kesultanan Melayu (2) MCA (2) Menteri BN Bodoh (2) PAP Laknattullah (2) PAU 2016 (2) PRU14 (2) Perkasa (2) Polis (2) Pray4Rohingya (2) Sabah (2) Skandal1MDB (2) Ulama (2) Video Seks Anwar (2) prayforQZ8501 (2) #DAP (1) #prayforQZ8501 (1) 1MDB (1) APCO (1) DSHusni (1) DYMM Agong (1) Dunia (1) Indonesia (1) IsraelvsGaza (1) KJ (1) Kafir Laknattullah (1) Kampus (1) Kartunis Celaka (1) Kemalangan Ngeri (1) Kerakyatan (1) Liwat 2.0 (1) MAHA2016 (1) MH17 (1) MH370 (1) MIC (1) Militan IS (1) Moral (1) Mustapa Mohamed (1) Myanmar (1) N.Sembilan (1) Pahang (1) Pendidikan (1) Perkataanbaru (1) Perlis (1) Pray4Acheh (1) PrayforGaza (1) RM-Dollar (1) RafidahAziz (1) Rosmah Perosak (1) Sarawak (1) Sayang Malaysia (1) Sejarah (1) Suruhanjaya Antara Agama (1) Tidakpadaonani (1) Tun Hussein Onn (1) Twitter (1) Wira (1) YDPA (1) YDPAgongbaru (1) kesihatan (1) najibrazak (1) partibaru (1)