Sabtu, 2 Oktober 2010

Artikel Mengenai PAP dan DAP Yang Wajib Disimpan Oleh Blogger

Semalam, blog The Unspinners telah memaparkan artikel ini dari MyKMU. Hari ini Taming Sari berminat mahu meletakkan artikel ini kerana ia ada informasi berguna yang boleh kita gunakan kelak.

Kepada semua blogger, Taming Sari cadangkan, artikel ini disimpan dan diedarkan kepada pengundi Melayu semasa PRU13 nanti supaya mereka sedar, DAP dan PAP ada agenda yang sama merampas hak mereka.

Menurut MyKMU:

Ini realiti di Singapura sekarang (Kiblat DAP)

a. ISA Dilaksanakan Begitu Keras Dengan Tahanan Paling Lama Cecah 23 Tahun (Chia Thye Poh-tahanan politik). Kebanyakkan yang masuk ISA ialah aktivis politik, pemimpin kesatuan dan pelajar.

b. Badan Kehakiman Dikawal Kerajaan

c. Kesatuan Pekerja Kebangsaan dipengerusikan Menteri Kabinet Singapura (tidak bebas).

d. Semua Stesen TV Dan Suratkhabar Adalah Milik Kerajaan

e. Pihak Yang Cuba Bantah Kerajaan PAP Akan DiSaman Sampai Bankrap Dan Tidak Ada Mana Hakim Yang berani Buat Keputusan Menentang Kerajaan.

f. Rakyat Diberikan Saham Yang Boleh Ditukar Dengan Wang Tunai Sehari Sebelum Pilihanraya Umum 2001 (rasuah)

g. Penduduk di Kawasan Perumahan Yang Tidak Menyokong Kerajaan, Tidak Akan Mendapat Khidmat Penyelenggaraan yang Sempurna pada PRU 1997 (ugutan)

h. Kaum Melayu tidak dibenarkan berkhidmat sebagai juruterbang dan Komando Angkatan Tentera.
Hanya ada seorang saja Jeneral India Muslim yang berkhidmat dengan SAF, yang lain semua cina.

i. Pemilikkan rumah orang melayu di Bedok dan Geylang dikawal dan dihadkan oleh Housing and Development Board (HDB) untuk menyekat pengembangan orang melayu dan digantikan dengan orang cina yang dibawa masuk dari Negara China ( ethnic residential quotas 1989)

j. Diskriminasi kaum dalam bidang pekerjaan dengan kebanyakkan syarikat meletakkan syarat fasih berbahasa Mandarin dan mengutamakan pekerja asing (gaji murah) daripada bangsa Minoriti Singapura.

Ada sesetengah kes bilamana calon kaum minoriti berjaya membuktikan kefasihan bercakap dalam bahasa Mandarin, mereka akan diminta menulis dalam bahasa cina pula.

Kebanyakkan pemilik rumah (cina) tidak membenarkan orang india menyewa rumah mereka.

Kerajaan Singapura memberi biasiswa sebanyak S$500 sebulan kepada kanak-kanak dari Tanah Besar China (terutama Hunan dan Hubei) untuk belajar di Singapore. Keistimewaan sama tidak diberi kepada kanak-kanak dari Malaysia mahuoun India

Bahasa kebangsaan Singapura pada 1965 ialah bahasa Melayu tetapi telah ditambah kepada bahasa-bahasa lain berikutan penurunan populasi melayu.

Racial Harmony Day dirayakan setiap 21hb July tiap tiap tahun bagi memperingati rusuhan kaum yang berlaku pada 1964 yang berlaku antara etnik cina dan melayu. Rusuhan kaum ini adalah antara punca kenapa Singapura dikeluarkan dari Persekutuan Malaysia 1965 bila ia dijadikan alasan oleh LKY untuk menuntut hak kesemarataan dari Tunku untuk semua rakyat dalam Persekutuan Malaysia.

Jadi, jika anda ingin memangkah DAP dalam pilihanraya umum akan datang, ingatlah apa yang sedang berlaku di Singapura sekarang akan turut berlaku di Malaysia. Hari ini sebagai pembangkang, mereka boleh cakap pasal apa sahaja termasuk penghapusan ISA dan soal kesamarataan tetapi percayalah, apabila mereka berkuasa, mereka akan memperkenalkan dasar-dasar yang menindas orang melayu seterusnya membangkitkan tindak balas orang melayu dan ketika itulah mereka akan memperkenalkan ISA semula atas alasan keselamatan negara.

Di Singapura, LKY juga bercakap mengenai kesamarataan tapi hakikatnya tidak ada yang samarata sebaliknya diskirminasi yang nyata.

Mungkin kalau ada pun yang PAP boleh belajar daripada DAP ialah bagaimana nak menggunakan duit judi lumba kuda untuk jadi sumbangan kepada fakir miskin, nak nak yang beragama Islam.

Manakala ini komen paling menarik di dalam Blog The Unspinners mengenai artikel di atas menjelaskan keadaan sebenar Malaysia ke arah apa yang berlaku di Singapura.


Cuma Melayu liberal dan Melayu dungu aje tak nampak permainan pecah perintah cina ni terhadap Melayu di Malaysia.Taktik pecah perintah ini sentiasa berjaya digunakan oleh penjajah sejak zaman berzaman.dan selalu berjaya digunakan oleh golongan minoriti untuk menguasai dan memerintah golongan majoriti!

Cina tak boleh menang secara sendiri macam diorang buat selama ni.Datang pengkhianat anwar dia pun offer diri jadi agen pemecah undi Melayu.Jadi 90% undi bukan Melayu + 30% undi Melayu dah cukup untuk menumbangkan kerajaan Melayu yg memerintah.BN akan tumbang tapi siapa pula yg menang wahai pak2 kadok yg pandir? Perasan pandai tapi bodoh.

Lain kali kalau nak jatuhkan kerajaan yg korang tak puas hati janganlah segala syaitan,komunis,serbia,yahudi,dajjal,gay korang ambik jadi geng.Buatlah pakatan yg halal supaya diredhai Allah,bukan suka2 hati guna konsep machiavelli tanpa pikir masa depan.Asalkan matlamat menjatuhkan kerajaan yg sedia ada tercapai sudah,apa akibat pada agama,bangsa dan negara belakang cerita..

Inilah perancangan pap dan dap sejak dulu,mastermind dia lky dah lama plan.Taktik dan strategi dia sama saja masa nak rampas s'pura dulu.Slogan Malaysian Malaysia,hak kesamarataan,demokrasi terpimpin dan apa lancau lagi slogan yg muluk2 yg cuma budak2 mentah tak cukup pengalaman hidup dan orang2 tua tak sekolah aje yg terpedaya.

Kemudian desak itu desak ini,protes itu protes ini,demo sana demo sini,timbulkan ketegangan kaum dengan provokasi demi provokasi sampai kaum pribumi naik resah dan lemas dan terpaksa menurut saja desakan mereka untuk meredakan keadaan walaupun sebenarnya menambahburukkan keadaan.

Cuma yang berbeza masa tu tak ada anwar ibrahim.Pas pula masa tu masih berbangsa Melayu dan masih sanggup bersatu bila keadaan memerlukan(tak macam sekarang).

Segala2 yg cina perlukan (terutamanya sokongan sebahagian Melayu) sudah tercapai.Jadi cuma tinggal satu step saja untuk cina menguasai Malaysia iaitu memenangi PRU13!

Kata Taming Sari: Takut..... Hilanglah keris Taming Sari kalau berlaku semua pekara ini.

Wallahhulam.

Penulis,

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Terkini

Recent Posts Widget
malaysia flag photo: Malaysia thmalaysia.gif