Khamis, 28 Oktober 2010

Nurul Izzah Yang Ayu dan Menawan

Taming Sari ingin menyentuh seperkara berkaitan Nurul Izzah Anwar ini. Kalau pembaca pergi ke laman facebooknya, dan melihat gambar-gambar Nurul Izzah ini, pasti pembaca sendiri dapat melihat Nurul Izzah ini suka mengeksposkan gambar wajahnya yang ayu itu sambil si pengkomen-pengkomen memuji-muji keayuan Nurul Izzah. Yang memuji itu tidak kiralah yang sudah beristeri pun ada, orang tua pun ada dan tidak ketinggalan, ustaz pun 'stim' juga tengok wajah Nurul Izzah ini. Lihat sini.

Ini kelebihan Nurul Izzah yang dia sendiri sedari. Dek kerana itu, dia tahu, kecantikannya akan digunakan sebaiknya bagi meraih sokongan pengundinya. Taming Sari juga yakin, dia berjaya mengalah DS Sharizat Jalil di Lembah Pantai pada PRU12 dulu ada juga kaitan dengan wajah 'ayu'nya itu. Buktinya, dia baru pertama kali bertanding, siapa yang kenal dengannya. Mereka hanya tahu Nurul anak Anwar Peliwat.

Paling jelas, Nurul Izzah telah mengkhianati suaminya kerana sanggup menjual maruah wajahnya demi kepentingan politik. Sedangkan dia harus menunjukkan keayuan itu hanya di hadapan suaminya.

Permainan Nurul Izzah dengan mempertaruhkan wajahnya, tidak cukup sebenarnya mengambarkan kebolehan pemimpin muda ini diberi tangungjawab bagi memimpin PKR. Nurul Izzah tercalon sebagai Naib peresiden dan Timbalan Presiden semasa pemilihan PKR tahun ini pun, bukan kerana kredibilitinya sebagai pemimpin tetapi lebih kepada wajahnya. Dalam komen peminatnya, semua yakin dengan Izzah sambil memberi kata-kata peransang. Ada juga yang cuba meransang diri sendiri akibat ter'stim' melihat wajah Nurul Izzah. 

Beginikah cara PKR mencari pelapis? Adakah kerana dia anak kepada Anwar Ibrahim, Nurul Izzah diyakini boleh memimpin PKR? Memang PKR ini untuk diwarisi kah? 

Pembaca nilailah sendiri betapa murahnya kerusi-kerusi di dalam kepimpinan tertinggi PKR. Dimana agaknya ketelusan PKR untuk memerintah negara ini jika mereka mengamalkan konsep nepotisme dan kronisme. Mampukah mereka berlaku adil kepada rakyat jelata jika pemilihan kerusi PKR sendiri mereka pentingkan kroni semata-mata. 

Paling sedih, pemimpin seperti Nurul Izzah hanya terpilih dan dipilih kerana kecantikan wajahnya sahaja. Malang sungguhlah jika kita tergolong di dalam mereka yang terpedaya dengan ke'ayu'an Nurul Izzah sambil tangan kita mengadaikan negara ini kepada pewaris dan benih kepada seorang peliwat.

Wallahhualam.

Penulis,

43 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ada member cina aku citer, dia langan satu call girl, masa sondol ah moi tu, dia bayangkan dia sondol si Nulul Izah ni... Fuh cret habis lu...

Wa kah kah...

Tanpa Nama berkata...

kat je lebey...ada mulut takde akal...

anak razak...anak hussein...anak madey...apa cerita??

apa pandainya??? menyamun duit rakyat...hina islam...tambah kelab malam...itu je geniusnya anak2 diatas...

Tamingsari berkata...

Anon kulop 11:11,

Ko bute ke tak nampak anak2 yg ko sebut kat atas tu buat apa pada negara?

Izzah nie jelas anak dan baka peliwat... pengkhianat.

Buke hati sikit... Ke ko pun terpukau dengan keayuan Nurul Izzah

Tanpa Nama berkata...

Ya ALLAH jahatnya lidah dan tangan saudara tamingsari ni...Belajar tinggi tapi hati tak bersih..suka tohmah dan mengata orang orang..saudara maaf saya cakap tak kira parti mana mereka tetap manusia biasa..apa untungnya saudara caci mereka.Dalam ISLAM memang HALAL ke caci dan maki? silap ari bulan boleh jadi FITNAH..Nauzubillah Minzalik

Saudara sebaiknya blog saudara ni buat teladan tapi klu mcm ni dah sempadan.....kita manusia biasa x lari dari membuat kesilapan saudara..

Ini Bermakna x kira parti mana sekalipun tetap manusia yang selalu melakukan kesilapan..Justeru itu sepatutnya org yang belajar tinggi seperti saudara mencarii dan menhjadi contoh ..ambil iktibar dari apa yang berlaku dengan sederhana..Rasullullah sendiri tidajk pernah memaki hamun musuh2nya..ingat saudar kita manusia biasa..esok lusa mesti kita di jemput oleh ALLAH

Sudah sediakah saudara utk itu..sudahkah saudara memohon maaf dengan org2 yang saudara cemuh dan maki....

Ingat dalam Al-Quran banyak menceritakan balasan dari dosa2 kita yang belum terampun..

Maaf saudara..saya bukan nak menempelak saudara..tapi mari sama2 kita bersihkan negara kita dari kemaksiatan.. terima kasih

Tamingsari berkata...

Ya Allah, ampunkan dosa aku, dan dosa orang PAS yang suka mengata dan mencaci.

terima kasih anon kerana peringatan itu tetapi anon pernah baca blog PAS? molek sangat kalau anon nasihatkan mereka juga.

mengutuk dan mengata pemimpin melayu sendiri sudah menjadi hobi mereka. mengapa anon tidak nasihatkan mereka?

Anon, jgn bersikap berat sebelah. Ini bukan perjuangan namanya. Ini teguran membabi buta.

Dalam blog ini, ada link ke blog pembangkang. Cubalah masuk dan nasihatkan mereka juga ye.

T.Kasih.

Tanpa Nama berkata...

saya tak kata saya sebelah mana2 saya pun pernah komen harakah...maknanya saudara sama jelah dengan dia org..2X5, 5X2 kan

bagi saya semua parti adalah sama..sepatutnya kita dah cari jalan penyelesaian..bukan mcm ni..siapa yang memkhinzir buta sekarang..

saudara gunakan ilmu yang saudara cari tu utk membangunkan ilmu islam dan ajak mereka mendekati islam...

Tamingsari berkata...

Komen ke harakah? tahniah... komen membinakah?

Beginilah... saudara tengok blog pembangkang. Nasihat mereka.

Masuk ke blog Ust. Saiful Bahari. Saudara tengok tulisan blog mereka.

Apa yang saya tulis sekadar renungan buat kita smua yang suka menyokong seseorang membabi buta. Kadang2 hanya kerana rupa parasnya.

Terima kasih saudara kerana terus melayari blog ini.

Saya hargai komen saudara !!

saipoll terliwat berkata...

ramai jantan2 sundal yg hilang akal bila tgk N.Izzah ni, bukan saja dari kalangan Pas malah Umno pon sama. De Facto PKR memang pandai soal2 manupulasi ni, kelemahan lelaki adalah perempuan anak sendiri jd taruhan..

Tanpa Nama berkata...

Ya mmg betul..ada beberapa org pemuda yg pernah sy tanya selepas PRU12 lepas...kenapa undi Nurul Izzah... jawapannya sbb NI cantik dan muda, Shahrizat dah tua..hmmm rosak.

Tanpa Nama berkata...

so pengajarannye, kawal la iman tu skit kalo tengok pmpuan cantik.. cntik mana pon pmpuan tu kalo iman kuat no hal lah.. so cermin diri tu sndiri 1st.. bnyakkan amalan sunat.. zikir..

Tanpa Nama berkata...

pandai pulak cakap keayuan nurul izzah hanya untuk tatapan suami...woi taming sari yg kurang cerdik agama....tu datin rosmah dgn tayang rambut mengerbang tak tutup langsung tu...awat hang tak kata hanya untuk tatapan najib?....
bandingkan aurat nurul izzah & datin rosmah tu? adakah dlm islam hadhari aurat wanita tak payah pakai tudung mcm datin rosmah?

tecik berkata...

rosmah milik semua ahli UMNO, bini semua org UMNO kot.. kehkehkeh

Tanpa Nama berkata...

mana nak cari anak2 menteri yang cantek dan menutup aurat seperti anak anwar?

kecantikkan adalah anugerah Ilahi..!

apa pula kaitannya dgn meraih pengundi?

yang puteri umno pakai baju kurung nampak lengan(renda di bhg bahu & lengan) tu tak men"stim"kan lelaki ka?

Iqbal berkata...

haha, kenapa x letak isu puteri umno yg berdisko tu??

tertarik dgn perenggan nih
"Paling jelas, Nurul Izzah telah mengkhianati suaminya kerana sanggup menjual maruah wajahnya demi kepentingan politik. Sedangkan dia harus menunjukkan keayuan itu hanya di hadapan suaminya."

waahhh, ko budak darjah berapa ek??jahil giler..nk edit petikan tu sket boleh??jd versi aq plak..

ni versi aq..
Paling jelas, Rosmah Mansur telah mengkhianati Agama ISLAM kerana sanggup menjual maruah ISLAM demi kepentingan politik. Sedangkan dia harus menunjukkan ciri-ciri sbg seorang ISLAM itu hanya di hadapan rakyat Malaysia.

Tamingsari berkata...

Ramainya fan Nurul Izzah... Terima kasih atas komen anda yang maha bernas itu.

Marah ye....Tak bleh terima kenyataan ke?

AWAS !! Keayuan bukan bukti seseorang itu boleh memimpin.

Ingat... PKR dah nak hancur... hancur kerana tidak jujur dalam perjuangan.

Tertipu dengan fatarmogana lidah biawak Anwar dan keayuan menipu Nurul Izzah dan watak Mithali Duka Lara Wan Azizah.

Awas... hati-hatilah sahabat pembaca sekalian.

Tanpa Nama berkata...

bodh la ko ...eja tamingsari pun tak reti bodh...sedap2 je kate anak peliwat la pela...ko tu bastard!!!!

Tanpa Nama berkata...

haha.. bahlol2 PR ni bila cakap bab agama macam dia ni nabi.. tp bila duduk dalam ceramah PAS,PKR&DAP, semua macam orang tak ada agama.. maki hamun,kafirkan orang.Itu semua datang dari pemimpin mereka. Sebab tu ahli2 BAHLOL ni pun terikut2 perangai pemimpin mereka.Cakap pakai buntut macam anwar.Pada yang kat atas tu yang sibuk2 nak nasihat kami,tak payah la.. kalau kami semua ni kurang ajar pun, tak bg kesan pun pada negara.Tapi kalau dah pemimpin pun suka maki hamun dan berperangai macam monyet atas pentas tp tak tau buat keje, jadi adalah sepatutnya saudara menasihati pemimpin tu... kalau setakat komen kat harakah tu.. tka ada gunanya sebab harakah tu cuma sampah je..Tak payah cakap banyak la... Memang PAKATAN RAKYAT memang MACAM SIAL...

Tanpa Nama berkata...

ya allah ya tuhanku jauhkanlah bala2 mu di Malaysia seperti kau turun kan pada Indonesia kerana dosa2 sebegini..AMIN

Tamingsari berkata...

AWAS !! Keayuan bukan bukti seseorang itu boleh memimpin.

Ingat... PKR dah nak hancur... hancur kerana tidak jujur dalam perjuangan.

Tertipu dengan fatarmogana lidah biawak Anwar dan keayuan menipu Nurul Izzah dan watak Mithali Duka Lara Wan Azizah.

Awas... hati-hatilah sahabat pembaca sekalian.

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda.

Pembangkang adalah RAKYAT berkata...

Dia muka fotogenik masuk dalam mana2 kamera still da same. Bagus lah Taming Sari, Sekarang ni BUKTI yang kukuh tentang Setan yang kene liwat tu pon masih RAGU2,setakat dapat duet RM2 juta sebab rasuah punya pasal boleh la. Suka-suka jer nak kutuk wanita muslim nie macam nie, Kurang Ajar la ko nie. Syukur la perempuan baik ni tutup aurat. Dari bini pemimpin kita sendiri pon x pandai tutup aurat. Muka kalo lawa x pe la tanayng rambut tu.. Yang ni Izzah ni muka lawa pakai tudung lawa. Ko jeles kot ngan dia. Dasar ORANG JAHAT memang begini pon.

Tanpa Nama berkata...

mcm xda modal nk jatuhkn PR je..haha..nk bg duit, duit dh xda..fitnah pun jadilah..

Tanpa Nama berkata...

Apa punya blog ni? Kalo setakat nk buruk2kan org, jgn guna Tamingsari sbgai nama blog. Tak kena langsung. Elok letak nama Cukagetah ker, Racunrumpai ker, takpun Ajinomoto... baru match dgn content blog nie.

Pembangkang adalah RAKYAT berkata...

Hahahha DUIT DAH ABES buat apa tah ... hihihih g clubbing ker, lepas tu dah x ada DWET buat FITNAH jer memanjang, KAU kalo SI IZZAH tu x maafkan susah la nak MATI nanti.. kui kui kui.. g la kau cepat minta maaf. DOSA dgn Allah, Allah boleh ampunkan, DOSA dgn manusia jgn harap lah diampunkan slagi x dimaafkan . FITNAH org baik bdosa,

Pembangkang adalah RAKYAT berkata...

Itu lah pasal Taming Sari tu nama adat melayu, KAU g la tulis BI EN ker. Kan baguih..

Pembangkang adalah RAKYAT berkata...

Setan yg kene liwat tu badan jer taf taf tapi x pandai pulak nak elak daripada kene liwat, aduhai atau saja jer nak main SUMPAH2 nie. kui kui kui

Tanpa Nama berkata...

aku rase ko ni nk cari wife yg mcm ROMSAH kn..
org 2 muke chantik pown ko nk jadi kn bahan..ape punye manusia r ko nie...
org suke nurul izzah 2 sebab die tutup aurat...bkn mcm bini2 menteri..'dh tua x sedar diri..
nk jugak tayang rambut...klo lawa x pe..nie rambut mcm sarang tebuan..

Iqbal berkata...

to tamingsari: x marah pun, just kesian..btw, aq boleh terima kenyataan, tp yg ko tulis tu byk merapu ade la..btw, aq nasihatkn ko tulis la secara professional sikit, mcm bdk2 je aq bce..x cukup modal ek??xpe, lps ni buat artikel yg pro sikit yer..kang aq x baca kang..hahaha

to anonymous: haha, aq blajar agama laa..ko ni kapir ke islam??ckp mcm xda agama je..erkk, sori r kalo ko btul2 bkn islam..jap, kalo ko islam, msti ko blaja agama jgk kan??
"ckp mcm nabi"..mmg laa, jdkan rasulullah sbg contoh, mengamalkan sunnah rasulullah, ckp mcm nabi, bkn sbg nabi..nabi ko sape??Muhammad ke Pak Najib??

Tanpa Nama berkata...

kesian btul la kat lu ni...FYI, nurul izzah ni bukan setakat cantik, tp ada 1st class ENGINEERING DEGREE (bkn arts, or account ke ... ) dan sekarang ade Masters pon. X baca paper ke ?

zerocool berkata...

bagus nurul izzah ni . sama U dgn aku. hehe UNITEN. apa salahnye die cantik. anugerah allah. n die gak tutup aurat dlm gamba2 tu.

jeles ke???? xda isu dah?

Tamingsari berkata...

Kepada Iqbal dan semua fan nurul Izzah yang komen kat sini.

Terima Kasih atas komen anda.

Ini blog anti PAS , DAP dan PKR.

Cara u all komen pun tak profesional...

Ikut Emosi...

Inilah hakikatnya.... Awas jgn mudah terpedaya dengan wajah ayu seseorang sblm menilai bakat kepimpinannya.....

Ingat... PKR dah nak hancur... hancur kerana tidak jujur dalam perjuangan.

Tertipu dengan fatarmogana lidah biawak Anwar dan keayuan menipu Nurul Izzah dan watak Mithali Duka Lara Wan Azizah.

Awas... hati-hatilah sahabat pembaca sekalian.

Terima Kasih.

Iqbal berkata...

haha, komen aq plak yg x pro???xpe la taming oi.. mls la nk debat ngan budak2..

Tamingsari berkata...

Jelas si iqbal ini tidak tahan psyco...

Hummm dah mengalah dah....

Baru je lawan dgn budak2 dah kalah...

Yang batil itu tetap batil iqbal....

Profesional sikit.....

Apa-apa pun terima kasih kerana melawat blog ini kembali.

Iqbal berkata...

pointless la debat ngan ko, ko duk ulang bende sama jgk pun, dari atas smpai bwh..mcm xda modal lain dh je..bosan kot lyn bdk2 cm ko..

Tamingsari berkata...

Ye ke Pointless...?

Budak iqbal ....

sebab aku ulang semula ayat itu kerana itulah motif utama artikel ini ditulis yang mana ko susah sangat nak faham dan tak faham-faham sampai sudah...

Kalo ko masih tak faham aku ulang lagi...

Awas jgn mudah terpedaya dengan wajah ayu seseorang sblm menilai bakat kepimpinannya.....

Ingat... PKR dah nak hancur... hancur kerana tidak jujur dalam perjuangan.

Tertipu dengan fatarmogana lidah biawak Anwar dan keayuan menipu Nurul Izzah dan watak Mithali Duka Lara Wan Azizah.

Awas... hati-hatilah.

Faham ke tidak?

Pointless ke atau Iqbal yang useless...

T.kasih sbb terus setia membaca blog ini.

T.Kasih

Tanpa Nama berkata...

Pencacai UMNGOK yg akan pupus.....

Tanpa Nama berkata...

oit ak kenal ko..
ko org kuat BN eh skrg..
long time no see ar..
gile dasat ideologi ko..
takot ak baca..

Tanpa Nama berkata...

yo komeng aku bukan org politik aku xda parti aku cuma seorg pengundi. Dlm semua parti politik kat Malaysia nie aku tgk lepas bapak dia ada jawatan pastu anak di lak ikut langkah konon jadi politisen....sama je dlm umno ada 3 contoh cuma anak tunku je takda dlm DAP pn sama Dlm MCA pn sama pasni tgk lak MIC anak sami tentu ada jwatan...aku cuma sokong calon yg bole kerja je...tu pun cuma kat tempat aku mengundi....yg aku boleh cakap Malaysia adalah negara rasuah.....ak rasa malang jadi anak malaysia sebab org yg ada jawatan kat malaysia nie tak kira jawatan ape pn.... semuanya cenderung rasuah.....malu aku tau

mat berkata...

kepada umat islam tak kira bangsa dan parti apa pun bila nak bercakap tentang hukum islam berhati hatilah..jangan main ikut suka mulut je nak sebut apa... contoh macam ada yang kata secara sinis (nik aziz tu nabi orang kelantan ke).. mana pergi iman dan akidah orang berkata demikian sehingga boleh dibuat main nama nabi dan rasul??? Rasulullah telah berpesan bahawa tidak ada nabi lagi selepas baginda tapi kenapa ada orang masih boleh buat main perkara macam ni.. kalau anda benci pada seseorang sekalipun janganlah sampai melampaui batas...fikir dahulu sebelum cakap kerana khuatir kita akan tergelincir lidah dan akan menggoyahkan iman dan akidah kita... Wassalam...

Tanpa Nama berkata...

astaghfirullahala'zim..byk2kn bertaubat la taming sari..ni la dsr orng umngok agaknye,xde keje cari keje..

Tanpa Nama berkata...

Apesal kau kutuk2 izzah pasal dia ayu?
dah mmg dia cantik n ayu nk wat cmne?
takkan kat facebook dia nk letak gmba org lain pulak kann? pelik la kau ni.. dah takde hujah la tu. haish. nak kutuk pon cari point lain la wehhhhhhhhh

Tanpa Nama berkata...

aku x mau kata apa dah..aku nak korang semua pkir..kita dah bnyak kali dengar dan dah terbukti yg ada pemimpin2 umno x kira dari yg lelaki ataupn yg wanita..kita pernah dngar dan ada yg msuk di berita2 utama pemimpin2 dari umno ini ditangkap khalwat..cthnya pmmpn puteri umno dkat kwasan aku prnah msuk berita sbab kes khalwt..bersekedudukan dngn lelaki yg jga pmimpin umno..kita tau yg umno nie smua org melayu..tapi wahai puak umno sekalian..korang prnah dngar x ada pemimpin pas kena tngkap khlwat??pemimpin pkr kcuali theressa(sbab dia cina)yg kna tngkap khalwat??cuba cita skit??

Tanpa Nama berkata...

satu lgi la aku bg cntoh..knpa najib takut sngat bila nma dia dikaitkan dngan altantuya??dalam mahkamah pn nama najib disbeut sbnyak 2 kali bahawa najib kenal dan pernah berhubngan dngan altantuya..tapi kenapa x dpnggil ke mahkamah??
1 lagi..muka slah sorang trio "T" 2 pn sebiji mcm muka anwar..makeup skit pn dah nmpak mmng anwar..pasal jam omega..pkir la..klo dah nma jam msti kna p kdai beli..klo dah beli kt kedai msti ada stoknya..mngkin pemfitnah prnah tngok jam omega anwar dari dkat dan cuba mmbeli jam sbji jam omega anwar..
1 lgi..pakar dna dari australia prnah kata wujudnya dna org ketiga yg tdak dketahui pemiliknya..knpa x siasat sapa pemilik air mani 2?
knpa polis mau mngambil lagi smpel dna anwar??sdang kan polis masih ada smpanan dna anwar akibat kes thun 98 dulu..dan dna blh berthan slama 300 thun..jadi x wujud kesulitan pda polis klo nk siasat dna anwar..

Bro Parado berkata...

Aku sokong Tamingsari.. Iqbal memang POYO!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Terkini

Recent Posts Widget
malaysia flag photo: Malaysia thmalaysia.gif