Sabtu, 30 Oktober 2010

Orang Asli Pos Brooke Belasah Orang PAS


Gambar : Bukan orang PAS yang jadi mangsa tetapi ini adalah acara merebut kerusi semasa program yang dianjurkan oleh Puteri UMNO di Kg. Sangwai,  Pos Brooke, Kelantan sempena kempen pilihanraya kecil DUN Galas.

Tetapi hakikatnya tetap ada bahawa orang asli di sini hidup bagaikan tiada bernegeri, tiada berkerajaan. Kebanyakkan bantuan yang disalurkan kepada mereka adalah dari kerajaan persekutuan.

Undi BN bakal terjamin selepas ramai orang asli meluahkan rasa marah apabila kerajaan PAS gagal menepati janji dalam soal pemilikan tanah serta banyak pembukaan tanah di kawasan mereka tidak dibincangkan dahulu bersama orang-orang asli di sini.

PAS di gelar "Yahudi" oleh mereka.

Wallahhualam.

Penulis,

3 ulasan:

Hashim berkata...

celaka hang..gempak gila...tak payah buat gempak bodoh...BN mesti besor ..dah berjuta bagi kat orang asli...tak payah bagi kat orang cina depa semua sapu..masa undi tak nak pangkah BN...suwey sampai mati pangkah BN....

Oppps....test IQ dulu


Jwpn IQ yg lepas : Tidak ada sorang pun Doktor yg kena mandi kunyit sebab stor kunyit kosong...puhhh nasib baik.

Setelah berpenat lelah mengumpul kunyit selama 2 hari tanpa berak,tiba-tiba didapati Stor kunyit kosong.

Soalan: Kemana hilangnya kunyit kunyit tersebut:

a] Dilarikan Jin lubang kunyit
b] Kunyit mengecut kembali ke Perut
c] Kunyit keluar ikut mulut.
d] bagi jwpn sendiri.....

aku pun masih fikir jwpnnya, kepada pemuja lubang kunyit tolong kongsi jwp anda.

Tanpa Nama berkata...

hashim.. hashim..

merata2 ko pegi ye hashim

tak habis2 dgn kunyit ko tu, maklumlah.. Dr Kunyit lah katakan.

jawapan untuk test IQ Dr kunyit adalah .. hashim dah bedal sume kunyit

ish..ish.. jijik betul hashim nie. bawah sikit dari boss dia, "pakar kunyit tangguh".

Tanpa Nama berkata...

Hmmm..Inilah nilai manusia sekarang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Terkini

Recent Posts Widget
malaysia flag photo: Malaysia thmalaysia.gif