Ahad, 31 Oktober 2010

PAS Politikkan Kemenangan Kelantan Jadi Juara Piala Malaysia !!


Beginilah sikap PAS yang senantiasa mengambil kesempatan dari kebahagian dan kemenangan orang lain. Sikap suka menumpang dan mengisytiharkan sesuatu kejayaan seperti mereka yang bertungkus-lumus menjayakannya adalah rencah kepada kebencian ramai peniliti politk. Ia tidak ubah seperti kata pepatah, "Lembu punya susu, Sapi dapat nama".

Dalam laman facebook Hj Hadi Awang, dia menyatakan bahawa kemenangan ini :
"......Jadikanlah ia sebagai hadiah sempena perayaan 20 tahun Kelantan Membangun Bersama Islam......"

Mahfuz juga tidak ketinggalan menyatakan bahawa :
"..........Tahniah kepada Kelantan juarai Piala Malaysia. Galas Piala Malaysia lepas ni Galas untuk PAS dan Pakatan Rakyat........."

Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, Nasrudin Hassan pula berkata
".............Tahniah daripada DPPP Kelantan bawa pulang trofi Piala Malaysia. Ia jadi hadiah untuk pemerintahan Tok Guru Nik Aziz dan juga Sultan baru........ "

Hakikatnya yang sepatutnya PAS kena akui ialah, ini adalah usaha TS Annuar Musa yang gigih berusaha mencari penajaan dan membangunkan kelab bola sepak Kelantan.

Isu berkaitan gaji-lah yang paling dijaga beliau menjadi satu nadi, kepada semangat pemain dan pengurusan. Penyokong Kelantan juga signifikan kepada kejayaan ini kerana sama-sama berdoa kepada kejayaan pasukan dan memberi sokongan paling padu kepada pasukan kesayangan mereka. Setakad doa Nik Ajis, tidak akan temakbul langsung.

Jelas, tidak ada langsung faktor PAS di dalam kejayaan ini. Taming Sari amat kesal dengan sikap pemimpin PAS yang suka menangguk di air yang keroh. Seperti pembangunan di Kelantan yang dibawa oleh kerajaan pusat (BN), langsung tidak dihargai oleh PAS malah mereka berkempen mengatakan Kelantan dibangunkan sendiri oleh PAS tanpa bantuan pusat.  

Inilah contoh kejahatan dan sikap Nik Ajis dan rakan-rakannya yang suka mengambil kesempatan dari kesenangan orang lain. Jadi tidak hairanlah, mengapa Nik Ajis ditengking oleh Ustaz Nor Idris yang sudah tidak sabar dengan sikap celakanya.

Wallahhualam.

Penulis,

14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

pepatah melayu, hidung tak mancung, pipi tersorong-sorong. Kiranya,muka tak tahu malu. Tahun lepas yang kalah tu, macamana?

Tanpa Nama berkata...

semua orang boleh agak yang ahlul2 pas ini akan menangguk di air keruh. lantak koranglah. tapi apa2hal harap Pok Nik lunaskan janji berkaitan ganjaran untuk semua ahli pasukan Kelantan. jangan janjikan "jaminan ke sorga" udahlah ye!

Tanpa Nama berkata...

hahahaha....20thn tak pernah npk muka dipadang ....alih2 bila menang sibuk PAS nak kutip mileage.... hahahaha...

muka tak tau malu bebbb....

muka tampal kulit babi tuhh....

Tanpa Nama berkata...

pe punye celaka lah pemimpin2 hamPAS ni!!!ni lah akibatnya dah terlebih jilat bontot2 cina DAPig tu!!!

Mujahid berkata...

Salam...

tak perlu nak kata orang lain cel*k*...anda sendiri belum cukup bagus...jangan nak bandingkan diri anda dengan orang lain...Selidik dan perbaiki kekurangan diri dahulu...

Anda tak layak nak hukum siapa2...anda boleh menasihati tapi dengan cara yang berhikmah...tak perlu nak guna perkataan yang kurang elok atau kasar. Islam menganjurkan kita tegur dengan berhikmah, maksudnya tegur dengan kata2 yang bagus...

Sentiasa merendah diri, jangan bangga sangat...kita sendiri belum cukup bagus nak merendah2kan kedudukan orang lain..Ilmu pun baru seciput..

Akhir sekali maafkan kekhilafan saya dalam menegur..Saya cuma manusia biasa yang masih lagi dalam proses mencari kekurangan diri dan memperbaiki kesilapan diri saya.

Renung2kn dan fikir2kn...Ikhlaskan diri dalam melakukan sesuatu..Niat Lillahitaala...baru apa yang kita lakukan jauh dari umpat keji dan menghina orang lain...

Tanya pada diri sendiri bagaimana iman kita hari ni?Adakah kita dah lebih baik dari orang lain?

Tamingsari berkata...

Tahniah mujahid.

Kerana berjaya ditipu dengan permainan politik PAS.

PAS lah paling kuat mengunakan perkataan maki hamun dan suka mengata orang.

Tak Caya?

Baca sini : http://blogtamingsari.blogspot.com/2010/10/azmin-hina-dr-mahadhir-pas-hina-dr-siti.html

Anon, rasa baik sungguh ke cara dia menegur tu?

Sama-sama kita nasihatkan Ustaz PAS ini supaya menjaga sedikit bahasa tu.

2x5 je

Tanpa Nama berkata...

lebih kurang je...
masing2 ada yang buat ada
yang tak....tapikan..kalau
yang dah belaja dan tau serta mantap2 lagi,tp buat jugak...macammana ye??? hehe...
sendiri makan pengat.....

unti umno berkata...

ucap tahniah tu biasa la..bengong ke hapa..ambik kesempatan ape plak..bodo betul tahap pemikiran..ko cakap ustaz2 mengata orang, mmg patutla..untuk menegur jadi baik sambil memperbaiki diri sendiri, xkan nak mengata lembu plak apekejadah...kat kelantan tu yb2 pas pun terlibat sama dalam KAFA, yb takiyuddin misalnya..tp paper mane bgtau, biasala..annuar musa tu baru beralih tgn..mmg bagusla usaha dia dan kerajaan negeri mmg support annuar musa supaya menaikkan imej bola sepak kelantan..klu x tahu fakta tu jgn dok merapu tak tentu pasal,mmg kami kena tipu dgn pemimpin pas,tp kami xperlu takut sbb akhirat akan membuktikan segalanya..pemimpin seblah sane takde menipu kowt,oh hamba cukup kagum dgn pemimpin tamingsari...kpd anonym,dulu naib juara tok guru bg hadiah tunai umrah..bukan buat parti maksiat mcm org seblah sane..aduih,selidik dulu sebelum merapu..dgr kate pemimpin sane nak jadikan mesia hub hiburan malam..hamba terkesima

Tamingsari berkata...

Kepada Unti Umno.....

Sape yg tak tahu fakta?

Ke tuan yg sengaja nak cipta fakta....

Inilah perangai orang PAS yang bodoh sombong...

Terima kasih sbb ucap tahniah atas kejayan Anuar musa.

Sy bukan marah ucap tahniah, cuma sikap sesetengah pemimpin pas yg suka amik kesempatan atas kejayaan org lain.

PAS kan celaka.....

Oww... mcm tu ye cara ustaz PAS celaka mengajar... memang sungguh2 le celakanya... mcm unti umno juga.

Apa yg dihighlightkan disini, PAS memang tak terlibat langsung dlm kejayaan bolasepak kelantan.

Tutup.

Tanpa Nama berkata...

owner blog ni x berhikmah...tak de isu yang boleh dibuat teladan...begitu juga dengan pengikut-pengikutnya ....malunya orang melayu mencaci sesama sendiri..renung2 kan lah..saya x respect langsung blog ni..semakin tinggi ilmu seseorang sepatutnya perngai mesti berhemah..Wallahhualam..

Tamingsari berkata...

Kepada anon 12:20,

Sy pun tak nampak komen anda yang membina. Jadi anda pun sy tidak respect.

Sepatutnya, jika mahu membangkang, mebangkang lah dengan fakta dan hikmah juga.

Terimalah hakikat bahawa anda tidak habis lagi membaca artikel2 di blog ini.

Terus setia bersama blog ini dan anda akan tahu hikmahnya.

Wallahhualam.

Tanpa Nama berkata...

tamingsari ni pembelit la..lain org cakap lain dia hurai..comment untiumno baru le releven sikit dia ni jawab.

sudahlah negara kita bukan demokrasi pun ...x mcm negara barat walaupun mereka ni tak menghayati islam tetapi mereka saling hormat menghormati...

Tamingsari berkata...

Anon, apa yg belitnya...

Ini bukan soal selepas, tetapi sebelum... jika PAS komited mahu membantu Anuar di dalam mengurusan KAFA, tidak mengapa, tetapi hanya bila menang, baru Pas nak tunjuk muka.

Tiada alasan yang konkrit yang anon 3:13 dan unti Umno boleh beri kerana memang PAS tidak terlibat langsung dengan KAFA.

Sibuk dengan hub hiburan, jawab dulu kenapa PAS kawan ngn DAP?

Anon, komen-lah dengan komen yg membina....

Tanpa Nama berkata...

maaf , untiumno, boleh bagi source dari mana isu parti maksiat tu diperolehi?
anon, atas dasar ape mengatakan negara ni x demokrasi??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Terkini

Recent Posts Widget
malaysia flag photo: Malaysia thmalaysia.gif