Selasa, 26 Oktober 2010

Seorang Peguam OKU Terlantar : Hakim Arah Tukar Peguam Esok !!

Kalau kita imbas semula, sebelum mahkamah memaklumkan penangguhan perbicaraan Anwar ke tarikh 25hn Oktober, si peguam OKU ini beriya-iya mohon mahkamah tunda kes kerana mahu menguruskan urusan membawa saksi seterusnya iaitu Rahimi ke mahkamah. Hakim walaubagaimanapun menolak permohonan itu dengan alasan ia boleh dibuat semasa perbicaraan berjalan. Si peguam OKU ini rasa sedikit terkilan.

Menjelang perbicaraan yang masuk hari ke dua hari ini, si peguam OKU itu tidak hadir. Kali ini trick si peguam OKU ini menjadi. Khabarnya dia terlantar di hospital akibat suspek demam denggi. Mungkin sehari atau dua hari sebelum perbicaraan si peguam OKU ini telah mencari helah paling afdal  iaitu memastikan dia akan demam semasa perbicaraan. 

Mungkin helah itu sengaja dibuat selepas semalam seorang doktor mengesahkan kehadiran air mani di dubur Saiful. Peguam bela makin hilang akal untuk membela sampah masyarakat ini. Sampah pun sampah lah asalkan jangan sampai masuk penjara sudahlah. Sampah ini dah janji kalau dia jadi PM, TPM akan diberikan kepada DAP. 


Anwar pasti tersenyum menantikan hakim mengumumkan perbicaraan ditangguh seminggu atau lebih menanti peguam OKU itu sihat. Dalam hati Anwar pasti memuji kehebatan peguam OKU  ini berlakon. Ini bukan kali pertama si peguam OKU ini gagal hadir kerana sakit.

Anwar akhirnnya "terberak di dalam seluar" (perumpamaan terkejut)  selepas mendengar perintah hakim kepada pasukan pembelaan bagi melantik peguam lain esok. Perbicaraan tetap diteruskan tanpa peguam OKU. Taming Sari puji keputusan hakim ini. Asyik tangguh sahaja, seperti mahkamah tiada maruah, hakim pula tiada kuku.

Walaubagaimanapun, jangan pula esok, semua peguam Anwar masuk hospital, seorang sakit gigi, seorang sakit jiwa, seorang sakit hati.

Macam-macam perangai peguam OKU ini dengan rakan pembelaannya bagi melambat-lambatkan perbicaraan kes liwat Anwar-Saiful ini. Dubur Saiful dan sembuh pun selepas di liwat Anwar 8 kali tanpa kondom. Si Anwar ini pula dah asah dah senjatanya untuk meliwat orang lain. 

Mahkamah..... asyik melayan kerenah peguam OKU ini. Alahai..... bilalah nak selesai kes ini.

Wallahhualam.

Penulis,

2 ulasan:

Cg Pian berkata...

Kena ada akta bagi peguam dah tak berupaya, sakit, gila, tua (ada had umur)dan seangkatan dengannya tidak boleh mengendalikan kes. Takut-takut dia diliwati, susah juga. Benatang tu bukannya ada mata, bukan ada otak. Dia tahu sentai aja, siapa punya, hak betul atau tidak dia tak fikir, janji sampai mabuk, muntah.

hahn berkata...

Anwar tangguh tu untuk mendapat ilham pembelaan.

Tengah nak fikir macam mana nak buat supaya hujan tak membasah dan matahari tak memanas.

Atau pun Malaysia jadi huru hara macam Iraq atau Afghanistan maka semua benda terlucut. Tak payah sibuk sibuk pergi mahkamah.

Masa tu Sultan pun tak da. Melayu dan bangsa lain samarata yang tak sama.

Mampus celaka di Anwar sial ni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Terkini

Recent Posts Widget
malaysia flag photo: Malaysia thmalaysia.gif