Ahad, 28 November 2010

Nurul Izzah, Institusikan Personaliti Bukan Prinsip

Hakikatnya Nurul Izzah temberang ini mengutamakan personaliti dari prinsip. Sejak dia menjadi MP, siapa yang mengenali Nurul Izzah? Bagaimana dia boleh cepat naik dan sekarang memegang jawatan Naib Presiden paling kanan sekali dalam parti milik bapanya. Mengutamakan prinsip atau lebih kepada penonjolan personaliti. Kenyataan tersebut ditulis di Malaysiakini.

Kongres PKR yang berlangsung kini tidak habis-habis mencerca UMNO dan BN, adakah begini prinsip perjuangan PKR? Bermain dengan kata-kata indah kononnya mereka sudah berpengalaman memerintah negara lebih setengah abad. Rakyat jangan mudah mempercayai kata-kata yang keluar dari seekor-seekor biawak PKR ini kerana kata-kata mereka semuanya kosong dan kosong macam tong kosong.

Anak sulung Anwar bernama Nurul Izzah ini tidak siapa pun pernah mengenalinya tetapi kerana dia mendahulukan personaliti, almaklumlah, diakan ayu dan menawan malah anak kepada pemilik PKR, pastinya dia diundi. Ini sahaja modal yang dia gunakan bagi memenagi PRU 13 di kerusi lembah pantai menewaskan orang tua, DS Sharizat Jalil. Dimana prinsip Nurul Izzah ketika itu?

PKR dan Nurul Izzah tidak perlulah mendabik dada berlagak seperti juara rakyat kerana semua rakyat tahu dan sedar, PKR tidak akan kemana. Sibuk bercakap mengenai perjuangan rakyat sedangkan kaum india yang menjerit-jerit meminta secebis keadilan di luar Dewan Sivik tempat mereka bersidang itu langsung tidak mereka endahkan. Sudah korang liwat mereka, biarkan mereka terpinga-pinga. Apa punya pemimpin-lah pakatan haram ini. 

So, Nurul Izzah, makin banyak kau bercakap, makin sempit aku nampak pemikiran kau. 

Wallahhualam.

Penulis,



2 ulasan:

karipap berkata...

org yang mengundi dia ni pasal muka cun,sial tak ada prinsip langsung, naya ke sharizat, mentang2 la dah tua
....., tunggulah masa kau nanti Nuyul, bila dah lebam, bontot dah kembang, kita tgk berapa bnyak afundi masuk keh..keh..keh..

mata angin berkata...

blog sdr telah dipautkan ke http:://anginria.blogspot.com mohon pautan tuan jika ada ruang tq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Terkini

Recent Posts Widget
malaysia flag photo: Malaysia thmalaysia.gif