Selasa, 7 Disember 2010

Video Khalid Baca Masalah Negerinya Dengan Tergagap-Gagap


negara dikejutkan lagi dgn tindakan demonstrasi pr yg cuba menyalahkan semua pihak lain dgn permasalahan air dibawah pentadbiran tan sri khalid, mb selangor darul ehsan....alangkah bebalnya pemimpin2 pr yg menganggap masalah mrk wajib ditanggung oleh negara sedangkan yg memerintah negeri ialah pemimpin pilihan mrk sendiri! sedari awal tindakan mb memberi air percuma sebagai memenuhi janji pilihanraya mrk adalah merupakan perkara yg tidak dirancang dgn rapi. bila keadaan menjadi sebaliknya, mb khalid menuduh pihak lain menjadi dalang pulak. paling malang, rakyat diheret sama ke dalam kancah masalah ciptaan mb itu.


Gambar : Badrul Amin Pembohong kerana demo ini tidak mendapatkan sebarang permit dari polis pun. Polis tidak membenarkan mereka berarak ke istana negara. Apa jenis Ustaz yang korang agongkan ini?

namun, nasi dah jadi bubur...

sesiapa yg rela diperguna & diperkudakan, jgn salahkan pihak polis bila tindakan di ambil kerana polis sudah banyak kali memberi amaran, mengingatkan semua orang jgn terlibat dgn perarakan haram ni. tetapi dasar pembelit, pemimpin2 bongkak mrk siap hantar sms, siap bagi ceramah lagi di masjid negara kata mrk dibenarkan berarak. inilah pemimpin2 celaka yg suka mencelakakan orang lain utk kepentingan sendiri. mrk yg berdemonstrasi pulak rela mengenepikan segala bahaya & risiko utk memenuhi hasrat besar mb gagal tu...

ibubapa yg bawak anak2 ni pula sebenarnya menyemai sikap melawan dalam diri anak2 kecil ini dari awal lagi. anak2 dibawa kononnya utk merasai sendiri bagaimana menuntut keadilan padahal mrk tidak sikitpun berlaku adil kpd anak2 mrk krn anak2 tidak patut di bawa ke medan demonstrasi yg hanya sesuai utk pemberontak mcm makbapak mrk shj. anak2 ini sepatutnya bermain dgn riang bersama2 rakan2 sebaya mrk tanpa perlu diheret melihat perkara yg jauh dari jangkauan pemikiran mrk. bukankah sepatutnya zaman anak2 adalah zaman riang? esok2 bila anak2 ni dah besar & melawan kembali ibubapa tu, jgn salahkan mrk krn kamu ibubapa sendiri, mengajar anak2 kamu begitu sekarang. takpa melawan walaupun dijalan yg salah, tidak apa tak ikut undang2, asalkan hati puas! tak apa melawan kerajaan sekalipun walaupun salah dari segi undang2 asalkan mencapai rancangan pemimpin yg bongok menggunakan rakyat!!!

mb khalid, seorang pemimpin yg gagal menguruskan masalah air dlm negeri selangor tetapi membuat tindakan yg menghuru-harakan negara! apakah khalid bersikap adil kpd rakyat lain yg tidak menyokong tindakan dia? apakah khalid bersikal adil kpd peniaga2 yg majoritinya melayu bila dia & kumpulannya membuat onar di kawasan perniagaan mrk? bagaimana pulak dgn mrk yg terperangkap dlm kesesakan jalanraya krn demonstrasi itu? siapakah yg akan membayar kerugian kpd mrk yg minyak habis di tengah jalan? siapa pulak yg akan membayar masa yg kerugian bagi mrk yg terlepas temujanji, temuduga atau utk menghadiri majlis rasmi mahupun tak rasmi? ? apakah ini keADILan yg dipamerkan kpd rakyat secara total wahai mb khalid????

kerana menifesto sudah dibuat, salah satu janji ditunaikan - memberi air percuma kpd rakyat. namun rancangan ini memakan diri. kerajaan negeri tidak berupaya utk meneruskan pemberian ini krn ianya tidak menguntungkan. sikap khalid yg memulakan sesuatu yg nampak mudah tapi merumitkan rakyat selangor secara keseluruhan akhirnya.

selepas menyusahkan sebahagian rakyatnya berdemonstrasi hingga ada yg tercedera, ditangkap & juga menyusahkan pihak berkuasa serta banyak pihak lain yg tidak ada kena mengena dgn rancangannya, barulah khalid rasa nak buat sesuatu yg masuk akal sedikit. dia mahu membeli syarikat pengurusan air utk negeri selangor!!! mengapa perkara ini tidak difikirkan dari awal sebelum melibatkan rakyat dgn demo haram tuh?????

Adaptasi dari Anti Bohmau

Wallahhualam.

Penulis,

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Terkini

Recent Posts Widget
malaysia flag photo: Malaysia thmalaysia.gif