Jumaat, 28 Januari 2011

Standart Otak Guru "Haprak" Persis Normala Sudirman!


Sepatutnya seorang guru perlu memberi contoh teladan yang baik kepada masyarakat terutama bab penyalahgunaan dadah yang menjadi musuh nombor satu negara.

Namun semalam, seorang guru Bahasa Melayu sekolah rendah di Tengkera dihukum penjara 11 tahun dan 10 kali sebatan oleh Mahkamah Tinggi di sini atas dua pertuduhan memiliki dadah tahun lalu.

Hakim Datuk Ahmadi Asnawi menjatuhkan hukuman itu terhadap Mohd. Sallehin Abu Samah, 29, yang mengaku salah dan selepas meneliti semua fakta kes yang dikemukakan oleh Timbalan Pendakwa Raya, Salwa Mhd. Asrar.

Pada pertuduhan pertama, tertuduh didakwa memiliki dadah jenis kanabis seberat 270.86 gram di tempat letak kereta Jalan Melaka Raya 3, Taman Melaka Raya, Bandar Hilir pada 11 Mac 2010 pukul 7 petang

Sumber

Kata Taming Sari :

Guru sekarang tidak seperti guru dulu, diangkat setinggi boleh oleh masyarakat. Ketinggian ilmu yang ada pada guru menjadi masyarakat begitu menyayangi mereka yang bergelar guru.

Hari ini, banyak guru yang bersifat seperti guru di atas. Ini antara sikap guru yang tidak reti bersyukur kerana  kerajaan sudah banyak berkorban dan memberi penghargaan kepada guru dengan elaun tertentu namun, akibat tamakkan harta, mereka sanggup masuk ke alam dadah.

Seperti Normala Sudirman, calon PAS PRK Dun Tenang yang kini sudah meletakkan jawatannya sebagai guru semata mahu melawan kerajaan yang selama ini menyuap nasi ke mulutnya. Apa yang dia nak kita sendiri boleh menganggak.

Terlalu sedikit yang benar-benar ikhlas mahu memperjuangkan nasib anak bangsa.

Penulis,

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bukan ke guru dah dibenarkan berpolitik?
suka hati dia la nak berpolitik..
yang ko kecoh tu nape?

Kerajaan yang ko sembah tu pun hari ni boleh idop sebab kitorang yang bayar cukai..kerajaan bekerja utk rakyat...so hak rakyat la nak memilih sape kerajaan yang diorang mahukan...

ape masalah ko?

Ko ingat BN tu tuhan ke yang bagi rezeki sampai kite kene "BERSYUKUR" dengan BN?

Ko ni Islam ke tak?

Hak bersyukur tu hanya pada Allah...

Dengan manusia kita kene BERTERIMA KASIH...

Tanpa Nama berkata...

betul tu....teramat la betul...
bersyukur kepada ALLAH.. berterima kasih kepada sesama manusia..
hanya nak tanya ko...
betul ke apa yang nik ajis kata undi pas masuk syurga...undi umno masuk neraka..
nik ajis pegang kunci syurga ke?
TUHAN MANA YANG NIK AJIS SEMBAH?
tuhan keling atau tuhan budha..
apa pulak hak kamu nak tanya sesaorang itu islam ke tak.
anjing pun jika dipakaikan kopiah diberi gelaran ustaz olih puak pas

bagi aku...pas dah jadi anjing puak kafir...
jangan marah...orang pas bukan tuhan yang ada kuasa nak marah orang yang tak sehaluan dengan mereka.
pas dulu takbirr...sekarang takebeer..

Tanpa Nama berkata...

Tak kisah la kalau ko nak sokong UMNO ke PAS..ada masalah ke?

kan negara demokrasi...tiap2 rakyat ada hak utk memilih n tentukan kerajaan yang dorang inginkan...

sebagaimana ko tak suka ngan nik aziz dengan fatwa2 dia, begitu jugak ko kene hormat org yang nak sokong pembangkang...

Masalahnye mangkuk macam korang ni perasan yang korang ni macam tuhan, kalau tak sokong tu tanda tak bersyukur la..pengkhianat bangsa n negara la!

tu hak rakyat...terima je la yang korang ni dah tak popular..

Tanpa Nama berkata...

Kalau nak popular cepat buat macam Anuar Ibrahim. Najib memang tak popular tapi top.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Terkini

Recent Posts Widget
malaysia flag photo: Malaysia thmalaysia.gif