Isnin, 3 Januari 2011

TV3 Perlu Ajar Karam Singh Walia Yang Kurang Ajar !!

Video si Karam yang terkenal dengan sikap berani, kini kecut telur digertak lelaki Melayu

Jika ada bukti video seperti ini, ia jelas terbukti bahawa, Karam Singh Walia yang terkenal sebagai seorang wartawan TV3 yang dihormati oleh semua lapisan masyarakat juga turut punya agenda jahat kepada orang-orang Melayu. Karam Singh dilihat pencetus kepada penyelesaian banyak masalah rakyat apabila tampil berani mendedahkan kelemahan pihak berkuasa tempatan dan agensi kerajaan.

Karam Singh yang karam di lautan peluh jantannya.

Dia yang terkenal dikalangan orang Melayu apabila punyai simbol tangan tersendiri dan sering mengunakan pribahasa Melayu di dalam laporan beritanya sangat tidak disangka, sanggup menghina Melayu. Peristiwa semalam cukup mengajar semua orang Melayu bahawa setiap individu bukan Melayu hari ini sukar lagi untuk dipercayai. Walaupun khabarnya dia berkata demikian sewaktu sedang mabuk, namun ia isu sensitif yang sepatutnya dijauhi.

Menurut apa yang dilaporkan Kosmo Online :
Seorang wartawan terkenal sebuah stesen televisyen swasta terpaksa melalui detik mencemaskan akibat dikepung sekumpulan lelaki yang marah dengan tindakannya yang didakwa mengeluarkan kata-kata berunsur penghinaan terhadap orang Melayu.

Dalam kejadian di sebuah restoran di Klang dekat sini beberapa hari lalu, wartawan yang sering muncul di kaca televisyen dengan laporan isu alam sekitar itu mengaku telah mengeluarkan beberapa perkataan yang boleh membangkitkan isu perkauman.

Antaranya wartawan itu mengaku ada menyebut orang Melayu bukan berasal dari Malaysia atau Indonesia serta tidak pintar.

Dia yang dipercayai mengeluarkan perkataan tersebut ketika dalam keadaan mabuk mengakui telah tersalah cakap hingga boleh menimbulkan salah tafsiran.

Berikutan itu, dia memohon maaf daripada kumpulan lelaki berkenaan serta seluruh masyarakat Melayu di negara ini.

TV3 harus memandang serius perkara ini kerana jika si Karam ini terus disimpan di sana, maka kredibiliti TV3 dilihat tercabar dan mungkin orang ramai, turut menyatakan pendirian Karam adalah pendirian TV3. Hukuman yang setimpal harus dikenakan kepada Karam bagi mengelak TV3 menerima tempias persepsi negatif rakyat.

Walaubagaimanapun, ada juga orang Melayu yang sokong tindakan si Karam ini. Tak percaya? Baca komen di artikel Ipoh Malay.

Nota Kaki : Betulke Singh tak pakai serban, Singh yang bermasalah?

Wallahhualam.

Penulis,

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

aku respek kat mamat2 ni..dn aku jugak suka kt video clip ni..thanks tamingsari pasal publish benda ni..secara tak langsung ia menunjukkan maruah org melayu jgn d buat main,kerana org melayu tak pernah tdo dan tak pernah bersedia utk d injak2..cuma sikap tolenransi dan hormat menghormati bangsa kita yg tinggi telah menyebabkan seperti kita sedikit berdiam diri..tp,jgn DICABAR BEB..
-anakjin-

Tanpa Nama berkata...

ok first of all, Karam Singh Walia did a mistake by talking about other's races but he apologized... but i think there's something wrong with the subtitle with the video. didn't he said "dan adalah orang yang pintar"?
but then again, why on earth that malay guy shouted like he's out of his mind!

Tanpa Nama berkata...

Kalau betul mamat yang lebih2 tu nak bela Melayu betul2, bukan begini caranya...
Mamat tu sendiri mencemarkan kehormatan Melayu sendiri...
Inilah akibatnya kalau terlalu mementingkan bangsa dari Islam... Dahulukan Islam baru bangsa...
Inilah yang membezakan Melayu Islam, Melayu separa Islam dan Melayu bukan Islam...
Kalau nak bela bangsa Melayu sekalipun... bukan begini caranya...
Bukan nak sokong KSW tapi gunalah budi bicara dengan bijak dan berhemah... insaflah...

usin berkata...

ksw adalah pejuang alam sekitar (kononnya). situasi skrg, melayu porak peranda adalah sama dgn masalah alam sekitar. melayu dah jadi masalah alam sekitar. melayu skrg ni dh jd serabut, mcm sampah sarap kot. melayu la yg salah dulu, lps tu ksw pulak buat salah. entahla...rosak...rosak..

Tanpa Nama berkata...

ksw memang salah. tetapi janganlah nak cakap orang bukan melayu susah nak percaya. aku bukan melayu gak tapi tak pernah nak kutuk malays. Malah aku leh cakap melayu lagi hebat dari bahasa aku sendiri. member2 50percent malays. So penulis blog ni kenalah berjaga2 dengan tulisan you. Saya boleh melaporkan blog ini sebagai pencetus masalah perkauman. ko ngan karam sama je, nak karamkan perpaduan!

Tanpa Nama berkata...

Anonymous said...
aku respek kat mamat2 ni..dn aku jugak suka kt video clip ni..thanks tamingsari pasal publish benda ni..secara tak langsung ia menunjukkan maruah org melayu jgn d buat main,kerana org melayu tak pernah tdo dan tak pernah bersedia utk d injak2..cuma sikap tolenransi dan hormat menghormati bangsa kita yg tinggi telah menyebabkan seperti kita sedikit berdiam diri..tp,jgn DICABAR

mamat ni mesti rempit bodoh... respek??? pale puki mak kau la respek

sdf berkata...

aku respek kat mamat2 ni..dn aku jugak suka kt video clip ni..thanks tamingsari pasal publish benda ni..secara tak langsung ia menunjukkan maruah org melayu jgn d buat main,kerana org melayu tak pernah tdo dan tak pernah bersedia utk d injak2..cuma sikap tolenransi dan hormat menghormati bangsa kita yg tinggi telah menyebabkan seperti kita sedikit berdiam diri..tp,jgn DICABAR BEB..
-anakjin-

HOI MAT REMPIT BODOH.....KALAU NAK BELA BANGSA TU...AGAK2 LA SIKIT....
JANGAN DICABAR KONON !!!.....CAKAP IKUT SUKA CIPAP MAK DIA JER....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Terkini

Recent Posts Widget
malaysia flag photo: Malaysia thmalaysia.gif