Sabtu, 15 Januari 2011

Ummi Hafilda Pelakon Veteren UMNO ?


Kepada Idham Lim, Taming Sari amat kesal kerana anda seorang Cina Mualaf yang salah memilih tempat mencari hidayah Islam. Anda masuk Islam mungkin di Islamkan oleh orang PAS tetapi sejauh mana anda belajar tentang Islam? Taming Sari nampak, Idham lebih belajar dan mendalami budaya hidup orang PAS yang suka menfitnah dan menjustifikasi sesuatu isu dengan telahan mudah. Budaya ganyang UMNO yang sudah sebati dalam benak orang PAS kini semakin diwarisi Idham Lim.

Idham Lim Harus Bertaubat !

Lihatlah kenyataannya berkaitan serangan Ummi Hafilda kepada Anwar Pengkhianat yang dikatakannya ditaja oleh UMNO. Apa bukti Idham Lim mengatakan Ummi menurut kehendak UMNO? Sampai mampus pun Cina mualaf ni tidak akan mampu membuktikannya kerana terbukti Ummi melakukan semua perkara ini atas kehendak peribadinya sendiri yang kini semakin dihenjak-henjak oleh kerakusan Anwar dan keegoan Azmin, abangnya sendiri. Ummi juga bukan ahli UMNO. Janganlah kerana alasan selepas 10 tahun Ummi muncul semula membuktikan ada konspirasi murahan. Ini kerana Ummi telah menjelaskan dengan panjang lebar mengapa tindakan serangannya baru dilakukan sekarang. Baca sini.

Ummi Hafilda, adik kepada Azmin Ali menjadi srikadi paling berani mendedahkan salahlaku Anwar dan kakak iparnya Shamsidar pada tahun 1998 dan beberapa lagi siri penyalahgunaan kuasa Anwar sebagai TPM menyebabkan Tun M, PM ketika itu mengarahkan Anwar dipecat dari semua jawatan dalam kerajaan dan UMNO. Ummi turut menjadi saksi kepada dakwaan liwat kepada Anwar.

Apabila Anwar sudah bebas atas kesilapan teknikal mahkamah, Ummi mengutamakan kesabaran apabila Anwar bukan bertaubat tetapi makin galak dengan kejahatannya serta kini makin sesat dan terus sesat. Anwar berwatak syaitan terus melancarkan agenda dendamnya. Paling menyedihkan, abang kandungnya sendiri, Azmin sanggup menutup segala taik-taik Anwar semata tamakan kuasa dan pangkat kerana dengan berstongkol dengan syaitan itu sahaja, segala yang diimpikan akan didapatkannya dengan mudah.  

Ummi semakin hilang sabar, apabila keangkuhan Anwar semakin parah dan dia terpaksa bertindak kerana segala bukti ada di dalam tangannya. Dia lalu mengeluarkan kenyataan meminta abangnya bertaubat dan kembali ke pangkal jalan selepas melihat abangnya semakin terpesona dengan permainan syaitan, ibu syaitan dan anak syaitan. Anwar dan kuncunya mati-mati mempertahankan diri, PKR dan Azmin kononnya Ummi sengaja melakukan konspirasi memburukkan namanya kali ke-dua. Disebabkan itu, Ummi yang sekian lama ditenangkan ibunya bertindak atas nekad yang sangat dipuji menyaman Anwar dan pengikutnya yang turut terlibat menyembunyikan perkara sebenar berkaitan salahlaku Anwar.

Taming Sari melihat Ummi sebagai srikandi kerana dia rela berjuang berseorangan tidak gentar dengan cabaran dari Anwar dan kuncu-kuncunya. Kalau setakad cabaran Idham Lim langsunglah tidak akan didengarnya kerana Idham bukan berpaksikan kepada realiti tetapi bercakap ikut fahaman Pas Al-Sesatnya. Kenyatan Lim bukan sahaja ditertawakan oleh rakyat Malaysia dan budak tadika, tetapi turut ditertawakan oleh kera-kera dihutan dan dikencing oleh anjing belaan karpal singh. 

Nota kaki : Kenapalah ketua penerangan PAS ni otaknya sempit? Semuanya nak dikaitkan dengan UMNO. 

Penulis,

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ummi tu islam ker apa islam suruh tutup aurat pn dia tak nak kan allah dah pesan dalam al quran so macam nk jd polis kena pakai pakaian polis nk masuk islam pakai pakaian yang telah digariskan dalam al quran...pk2 la sendiri..........

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Terkini

Recent Posts Widget
malaysia flag photo: Malaysia thmalaysia.gif