Ahad, 3 Julai 2011

Disebalik "Angin Perubahan" Ada "Gelombang Hitam" Akan Pulang Ke Kelantan


Taming Sari tidak hairan dengan kehadiran beratus ribu orang Kelantan semalam di Pasir Puteh dan Machang Kelantan menyambut kehadiran orang nombor satu negara merangkap pengerusi Barisan Nasional. 

Angin perubahan yang disebut oleh PM itu sebenarnya sudah lama Taming Sari rasakan di sana kerana Taming Sari yang menetap di sana amat tahu apa sebenarnya kunci untuk menjatuhkan kerajaan PAS Kelantan. Kunci inilah yang gagal dimanafaatkan oleh UMNO dan MCA yang menjadi parti pembangkang di sana untuk menutup terus mulut lintah-lintah darat di dalam PAS Kelantan. Sepanjang pemerintahan mereka di Kelantan, air yang bersihpun gagal disediakan oleh mereka.

Rakyat Kelantan sudah lama menderita. Derita batin yang sukar dikesan oleh orang luar yang hadir sekali sekala ke Kelantan. Ratusan ribu hadirin yang hadir menyambut PM itu adalah bukti kemualan mereka kepada orang tua keparat bernama Nik Aziz Nik Mat. 

Namun wahai Najib dan rakan-rakan, anda lupa. Ada beratus ribu lagi rakyat Kelantan yang menetap di Kuala Lumpur, Putrajaya, Ipoh, Pulau Pinang, Johor Bharu dan beberapa tempat lagi di luar Kelantan yang bakal pulang menjelang pilihanraya. Mereka ini kalau duduk di luar punyai sifat assabiyah yang amat tinggi dan paling teruk mereka kononnya akan terus mengekalkan Kelantan dibawah pemerintah wali tersohor dari PAS. 

Taming Sari tidak pasti kenapa sikap ini wujud di dalam jiwa mereka tanpa memikirkan derita orang kampung mereka yang ditindas oleh PAS. Mereka duduk dan tinggal di negeri naugan BN yang dilimpahkan dengan nikmat pembangunan yang amat jauh bezanya jika dibandingkan dengan Kelantan. Apabila mereka balik, mereka biarkan Kelantan terus dibelenggu oleh syaitan dari PAS.

Bagi Taming Sari, perbuatan mereka ini satu dosa besar kerana menganiaya orang-orang mereka dan orang luar yang berasal dari negeri naugan BN yang terpaksa bertugas di negeri terkotor dan termiskin ini. Jadilah kamu orang yang tidak bersyukur dengan nikmat Allah.

Wallahhua'alam. 

 Penulis,

3 ulasan:

hitch berkata...

Aku cukup teruja bila melihat puluh ribu dtg utk berjumpa dgn PM....!Ini menunjukan sokongan org2 kelantan pada UMNO dah mula kembali..!dgn pelbagai problem menlanda kelantan..xheran la nnnti.kelantan kembali pada BN....tetapi org2 BN harus bekerja kuat dan mesti pandai mengeksplotasi setiap problem yg timbul agar rakyat tahu setiap tindak tanduk pemimpin PASIal kelantan..

Tanpa Nama berkata...

Analysis data Gelombang Hitam penting dan perlu pengurusan strategy yg mantap.... perkara ini salah satu faktor besar..
patut anak kel diJohor , Melaka dan N9 ditukarkan balik ke Kelantan.
Mereka ni Virus...tak nampak tapi bawa wabak...songsang

Tanpa Nama berkata...

INSYAALLAH BULAN PASTI GERHANA DI KELANTAN BERSELINDUNG DI SEBALIK MEGA MERAH.....GELOMBANG HITAM TIDAK MAMPU LAGI UNTUK MENYEKAT KEHENDAK RAKYAT TERBANYAK...KEHENDAK RAKYAT YANG TERBIAR DAN TERSISIH ANGKARA NABI-NABI PAS....DARI APA YANG AKU PERHATIKAN DI KELANTAN RATA-RATA RAKYAT SUDAH MEMBICARAKAN KETIDAKPUASAN TERHADAP PERJUANGAN PAS,TERHADAP AKIDAH,IDEOLOGI DAN JANJI-JANJI PAS....SEMUANYA RETORIK @ PELAWOK @ BOHONG...RAKYAT SUDAH BERANI BERSUARA DAN MENUNGGU SAAT DAN KETIKA UNTUK MENGERHANAKAN BULAN SUCI DI KELANTAN....DI TEMPAT SAYA TANAH MERAH..DI KEDAI-KEDAI KOPI JELAS TERDENGAR PROTES RAKYAT BUAT PAS.....PAS MENJAHANAMKAN APA SAJA YANG ELOK.....HATTA AGAMA SUCI ALLAH SEKALIPUN.....ITULAH PAS...ITULAH PAS...SEMAKIN HARI SEMAKIN DITOLAK OLEH RAKYAT YANG MEMPUNYAI OTAK....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Terkini

Recent Posts Widget
malaysia flag photo: Malaysia thmalaysia.gif