Selasa, 6 Disember 2011

Khalid Ibrahim Tidak Bercirikan Seorang Pemimpin


Satu Selangor pasti terkesima melihat laporan TV3 semalam tentang apa yang berlaku di Ijok. Program yang dianjurkan oleh kerajaan negeri Selangor itu kononnya sebagai medan penjelasan kepada penduduk yang kebanyakkannya adalah orang India berkaitan cadangan kerajaan Selangor memindahkan penduduk dari kawasan itu ke perumahan teres yang akan dibina di lokasi lain. Rumah tersebut akan diberikan diskaun oleh kerajaan negeri menjadiakan harganya hanya sekitar RM100 ribu +++++. Katanya.......

Keadaan menjadi tegang kerana apa yang dicadangkan kerajaan Selangor bukan apa yang dimahukan penduduk. Penduduk hanya mahu rumah mereka yang tidaklah segah mana itu berdiri atas tanah hak milik mereka sendiri. Maksudnya mereka mahukan geran tanah. Perkara ini juga adalah janji yang diutarakan oleh PKR dan DAP jika mereka menang di dalam pilihanraya PRU12 dahulu. Kini mereka sudah menang dan memerintah negeri Selangor. Namun sehingga kini janji tinggal janji, penduduk pula disalahkan Khalid kononnya melanggar peraturan. Paling malang, tanah tempat tinggal penduduk itu khabarnya akan dijual kepada sebuah syarikat kroni untuk dibangunkan.

Kejam atau tidak itu bukan isunya. Suhakam perlu bertindak kepada perkara-perkara seperti ini. Tapi Tamingsari yakin, Suhakam akan senyap. Tamingsari tidak hairan dengan ketidaktepatan janji Pakatan Syaitan kerana sudah banyak penduduk di negeri-negeri bawah pemerintahan mereka ditipu. Inilah bukti yang jelas bahawa pakatan pembangkang tidak mampu bertindak sebagai pentadbir yang cekap. Rakyat yang berada di bawah negeri pembangkang harus segera sedar dan mengakui perkara ini. Ubahlah undi anda di PRU 13 nanti.

Apa yang perlu anda lihat lagi adalah inikah ciri yang dimainkan seorang pemimpin tertinggi kerajaan negeri apabila berhadapan dengan rakyat? Apa yang dipertontonkan oleh TV3 jelas, begitu biadap dan bangangnya seorang pemimpin bernama Khalid Ibrahim apabila mengambil pendekatan bertekak dengan seorang penduduk dengan masing-masing berlawan cakap semalam. Seharusnya dia sebagai seorang pemimpin perlu lebih bijak mengawal keadaan dan tidak sama-sama berada di dalam api kemarahan penduduk. 

Tamingsari amat kesal dengan personaliti Khalid dan ini jelas membuktikan pemerintah Selangor hari ini langsung tidak mendahulukan rakyat. Khalid bernasib baik kerana tidak ada satu selipar pun singgah ke mukanya kerana hanya selipar buruk penduduk sahaja layak mengajar si gagap yang sama sekali gagal memerintah sebuah negeri kaya ciptaan BN itu.

Wallahhu'alam.

Penulis,

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Terkini

Recent Posts Widget
malaysia flag photo: Malaysia thmalaysia.gif