Rabu, 23 Mac 2011

Haha! : Ulasan GAP Pasal Video Porno Ciptaan Anwar


Plot atau garapan sesebuah rencana atau sebut apa sahaja memerlukan ketelitian dalam menggarap ceritera.

Bagaimana caranya untuk mencapai ke tahap penggarapan plot terbaik ianya terletak kepada kebijaksanaan pengarahnya sendiri. bukan sekadar itu, jika penulis skrip dan penyunting dapat memahami ide dan kehendak pengarah maka cerita itu akan diangkat menjadi karya yang agung.

Jika ditranslate dalam bahasa jawa ia digelar masterpiece.

Video seks ciptaan pengarah putar-dara politik terkenal negara, anwar jing-gay ibrahim dianggap garapan filem politik yang gagal.

Gagal selepas satu jam ia dipertontonkan di khalayak di carcosa seri negara.

Bagaimana filem konspirasi video seks tajaan anwar ini gagal ?

Ia gagal kerana watak dan plot cerita tak dapat dipertemukan titik pertemuan faktor penyebab dan faktor tindakan.

Bertambah gagal apabila watak utama konspirasi video seks ciptaan anwar iaitu datok T gagal menghayati plot cerita.

Watak datok T tiada kredibel. tonasi wataknya melompat-lompat, tak keruan dan adakala ia dianggap melucukan.

Perhatikan jalan cerita bermulanya kegagalan plot ini.

FAKTOR 1
- Datok T cari jam tangan omega milik anwar.persepsi public sudah boleh dibentuk.datok T cuba mencari jam tangan omega anwar yang hilang. pandangan umum pasti bersetuju anwar dan datok T ini kawan baik, jika tidak mana mungkin anwar boleh mengarahkan datok T untuk mencari jam tangannya di pusat anwar melempiaskan air mani nya.

FAKTOR 2
- Datok T meraba-raba di belakang meja slek lalu menjumpai wayar berselirat yang disambungkan kepada perakam video. sungguh biol teknologi spy yang digunakan. spycam berbentuk pen,pin tali leher banyak dijual kat jalan pudu, kenapa nak guna wayar berselirat. teringat aku fitnah bodoh kalid gagap yang menuduh BN pasang spycam sebesar kotak kasut di opisnya.

FAKTOR 3
- Setelah 2 faktor di atas berlaku, datok T menjumpai rakaman video seks anwar.

Disini bermulanya episod yang gagal. pelik kenapa datok T tak semena-mena ugut anwar dan azizah untuk letak jawatan dalam masa 7 hari ?

Faktor yang menyumbang kepada sebab datok T tiba-tiba marah lalu berani untuk mengugut anwar/jijah tak dapat kita ketemui. bagaimana datok T boleh menerima arahan anwar untuk mencari jam dan kemudiannya mengugut anwar merupakan kesilapan plot yang cukup besar.

Ambil mudah filem hang tuah. jebat dan tuah berkawan baik. namun bila jebat menyangka tuah dibunuh, maka jebat punyai motif untuk membalas dendam. ia ada unsur pemula,penyebab dan diakhiri dengan tindakan.

Filem epik ini adalah garapan plot yang baik namun tidak sepertimana yang anwar lakukan.

Anwar arah datok T cari jam omega.
Datok T jumpa jam dan wayar berselirat.
Tiba-tiba datok T ugut anwar dan jijah letak jawatan. plot penyebab kemarahan datok T tak dijumpai.
Manakala anwar pula mengoptimakan watak datok T untuk mendapat publisiti. aturan tindakan refleksi anwar begitu pantas. nafi,buat PC,buat laporan polis. semuanya tak sampai 24 jam.

Pelik umi hafilda yang teruk terjah anwar tak pula 'dilayan' sebegitu.

Sekian.

Kata Taming Sari : Aku setuju dengan kau GAP. Lawak giler!

Wallahhua'alam.

Penulis,
تاميݞ ساري




Kes Liwat Si Raja Drama Makin Memberahikan!


Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini mengubah keputusan bicara dalam bicara sebelum ini untuk membenarkan berus gigi, tuala dan botol air yang diperoleh dari lokap tempat Datuk Seri Anwar Ibrahim ditahan, dikemukakan sebagai bukti.

Mahkamah bagaimanapun menolak permohonan pihak pendakwa untuk memaksa Anwar menyerahka sampel DNAnya.

Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah juga berkata tangkapan ke atas Anwar oleh pengawai penyiasat DSP Jude Blacious Pereira adalah sah dan sehubungan itu, barangan berkenaan perlu diterima.
"Selepas mempertimbangkan bukti dengan kenyataan dari IO (pegawai penyiasat) dan pegawai yang menangkap (Supt Ahmad Taufik Abdullah) saya memutuskan bahawa tangkapan itu adalah sah.”

"Dengan itu, barangan yang diperolehi dari sel - (botol air minuman, berus gigi dan tuala) boleh diterima sebagai bukti,” katanya.

Berikutan keputusan itu, Peguam Cara Negara II, Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden berkata beliau akan meminta dua saksi pendakwa tampil sekali lagi bagi mengemukakan barangan tersebut untuk dijadikan bukti.

Walaupun Yusof tidak menamakan mereka, namun dipercayai mereka adalah ahli kimia, Nor Aidora Sameon dan Supt Amidon Anan yang sebelum ini pernah memberikan keterangan.

Dalam keputusannya, hakim Zabidin bagaimanapun menolak permohonan pendakwaan bagi memaksa Anwar memberikan sampel DNAnya.

"Bolehkah mahkamah ditangguhkan hingga esok?” Yusof kemudiannya bertanya.

Hakim Zabin kemudian mengajukan soalan itu kepada Karpal yang berkata beliau tidak ada bantahan.

Beliau kemudiannya menangguhkan perbicaraan sehingga jam 9 pagi esok bagi membolehkan semua pihak membuat persiapan.

Sebelum ini pihak pendakwaan membuat dua permohonan - permohonan pertama bagi semakan semula keputusan perbicaran dalam perbicaraan yang menolak tiga barangan sebagai bahan bukti dan yang kedua bagi mengarahkan ketua pembangkang itu memberikan sampel DNAnya.

Permohonan bagi memaksa Anwar menyerahkan sampel DNA dikatakan sesuatu yang 'bukan lazim' dan belum pernah dilakukan dalam sejarah Malaysia, negara-negara Komanwel dan juga dunia, kata peguambela utama, Karpal Singh

Yusof pula telah berhujah bahawa sampel DNA Anwar adalah penting dan relevan bagi menentukan sama ada ia sepadan dengan DNA yang diambil dari sperma yang dijumpai di dubur pengadu kes berkenaan,Mohd Saiful Bukhari Azlan.

"Tidak pernah ada permohonan seumpama ini sebelum ini tetapi tidak bermakna ia tidak boleh dilakukan... atau tidak Seksyen 165, Akta Keterangan tidak mempunyai makna. Kita mempunyai bukti tetapi atas sebab teknikal ia tidak dapat diterima (oleh hakim),” hujahnya minggu lalu.

Hakim Zabidin sebelum ini telah memutuskan bahawa sampel DNA dari tiga barangan - sehelai tuala, botol air minuman dan berus gigi - tidak boleh diterima kerana ia diperolehi dengan cara yang tidak sah.

Keputusan hari ini dikatakan sebagai satu tamparan kepada Anwar.

Ketua pembangkang itu daripada kandangnya berkata terdapat tekanan politik yang hebat bagi memaksa hakim menukar keputusannya sebelum ini.

Sumber : Malaysiakini

Kata Taming Sari : Dituduhnya pula hakim tak tahan tekanan politik dan sebab itu terpaksa terima tiga barang kes yang jelas2 ada DNA Anwar di situ dan paling best, tepat sama sekali dengan DNA sperma yang ada di dalam dubur si Saiful. Anwar spin macam orang bodoh, last2 kena batang hidung sendiri.

Wallahhua'alam.

Penulis,
تاميݞ ساري

Ahad, 13 Mac 2011

Elizabeth Wong Maut Akibat Melecur!

Gambar Hiasan. 

Seorang guru wanita maut akibat melecur teruk setelah pangsapuri studio yang disewanya di Damansara Perdana di sini, terbakar hari ini.

Mangsa dikenali sebagai Elizabeth Wong, 25, dipercayai gagal melarikan diri sebelum mengalami sesak nafas dan ditemui mati dengan keadaan tubuh melecur 100 peratus di atas katil di rumahnya.

Penguasa Bomba dan Penyelamat (Bahagian Operasi) Selangor, Wan Mohd. Hamizi Wan Mohd. Zain berkata, kebakaran di satu unit rumah terletak di tingkat 7, Pangsupuri Ritz, Damansara Perdana itu dimaklumkan kepada pihaknya pada pukul 10.27 pagi.

Beliau berkata, dua jentera bersama 10 anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat Damansara serta Sungai Buloh dihantar ke tempat kejadian sebaik sahaja dimaklumkan mengenai kebakaran tersebut.

“Apabila anggota bomba tiba di tempat kejadian pada pukul 10.41 pagi, api sudahpun berjaya dikawal daripada merebak oleh penghuni pangsapuri terbabit menggunakan paip pemadam api di situ.

“Namun, asap tebal masih lagi memenuhi ruang rumah berkenaan,” katanya di sini hari ini.

Beliau berkata, setelah asap berjaya dikawal, pihaknya yang menjalankan pemeriksaan menemui mayat mangsa di atas katil.

Wan Mohd. Hamizi berkata, mayat mangsa tidak rentung tetapi melecur 100 peratus pada seluruh badannya.

Sumber

Nota kaki : Terkejut juga asalnya ingatkan perkara ini melibatkan ahli politik di Selangor iaitu salah seorang ADUN PKR. Ternyata silap. Kebetulan nama si mati sama dengan nama ADUN PKR Bukit Lanjan. Jangan apabila blogger sengaja meletakkan gambar dia sebagai hiasan, dia nak kata seperti Nik Ajis. Macamlah dia seorang saja guna nama itu. Apa-apa pun, Taming Sari mengucap takziah kepada keluarga mendiang.

Wallahhua'alam.

Penulis,
تاميݞ ساري

Sabtu, 12 Mac 2011

Mahkamah Patut Arah Anwar Serah DNA!


Pihak pendakwaan dalam kes liwat membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini memohon agar Mahkamah Tinggi di sini menggunakan kuasanya untuk memerintahkan Ketua Pembangkang itu memberikan sampel bagi tujuan ujian profil asid deoksiribonukleik (DNA).

Ini merupakan permohonan yang julung-julung kali dikemukakan dalam sejarah perundangan negara.

Hasil ujian tersebut pula akan digunakan untuk perbandingan dengan sampel DNA yang ditemui di dalam rektum (salur dubur) bekas pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan yang mendakwa diliwat oleh ahli politik berkenaan.

Permohonan itu dikemukakan oleh Peguam Cara Negara II, Datuk Mohd. Yusof Zainal Abiden yang mengetuai barisan pendakwaan selepas saksi pendakwa ke-26 dan terakhir, Supritendan Ahmad Taufek Abdullah selesai memberi keterangan.

“Permohonan ini adalah untuk mencari kebenaran dan keadilan terhadap semua pihak,’’ tegas Mohd. Yusof.

Permohonan itu, menurut beliau, dibuat mengikut Seksyen 73 dan 165 Akta Keterangan 1950.

Mengikut Seksyen 165, seorang hakim dalam mengetahui atau mendapatkan bukti wajar mengenai fakta berkaitan, boleh bertanyakan sebarang soalan, dalam sebarang bentuk, pada bila-bila masa, kepada mana-mana saksi atau pihak, mengenai sebarang fakta sama ada berkaitan atau tidak berkaitan.

Beliau juga boleh memerintahkan supaya dikemukakan sebarang dokumen atau benda dan mana-mana pihak atau ejen tidak berhak membuat sebarang bantahan terhadap mana-mana soalan atau perintah sedemikian atau tanpa kebenaran mahkamah, menyoal balas saksi atas sebarang jawapan yang diberikan.

Bagaimanapun, peruntukan tersebut disertakan dengan syarat bahawa penghakiman atau perintah itu dibuat berdasarkan fakta yang ditetapkan oleh akta tersebut sebagai berkaitan dan dibuktikan dengan sewajarnya.

Tiga tahun lalu, Parlimen bersetuju meluluskan Akta Identifikasi DNA 2008 yang mengklasifikasi profil DNA dan maklumat sedia ada yang berkaitan dengannya disimpan serta disenggarakan oleh Jabatan Kimia Malaysia atau Polis Diraja Malaysia (PDRM).

Undang-undang tersebut diwujudkan bertujuan memperoleh sampel DNA daripada orang yang disyaki bersalah, tahanan atau seorang penagih dadah untuk siasatan pihak berkuasa.

Bagaimanapun, Bank DNA masih belum diwujudkan sehingga ini di negara ini.

Anwar, 64, dibicarakan atas dakwaan meliwat Mohd. Saiful Bukhari, 26, di Unit 11-5-1 Kondominium Desa Damansara, No. 99 Jalan Setiakasih, Bukit Damansara antara pukul 3.01 petang dan 4.30 petang pada 26 Jun 2008.

Pada prosiding hari ini, Mohd. Yusof turut memohon agar Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd. Diah menyemak semula keputusan yang dibuat sewaktu bicara dalam perbicaraan (TWT) sebelum ini.

Ia berikutan keterangan pegawai penyiasat, Supritendan Judy Blacious Pereira dan keterangan Ahmad Taufek yang ditugaskan untuk menangkap Anwar pada 16 Julai 2008.

Dalam keterangan kedua-dua saksi, Judy telah memohon waran tangkap ke atas tertuduh pada 15 Julai tahun yang sama dan ia telah disempurnakan oleh Ahmad Taufek pada keesokan harinya.

Mahkamah menetapkan Isnin ini untuk kedua-dua pihak berhujah mengenai kedua-dua permohonan tersebut.

Selasa lalu, Hakim Mohamad Zabidin memutuskan untuk tidak menerima masuk sehelai tuala kecil Good Morning, sebatang berus gigi dan satu botol minuman plastik yang diambil dari lokap Bahagian Siasatan Jenayah Berat (D9), Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur pada 17 Julai 2008 yang menempatkan Anwar, sebagai barang bukti.

Hakim terbabit memutuskan demikian selepas mendapati barang-barang berkenaan yang diambil bagi tujuan mendapatkan profil DNA, diperoleh dengan cara yang tidak sah.

Prosiding TWT diadakan ekoran bantahan barisan pembelaan terhadap barang-barang kes itu. Bantahan ditimbulkan pada 23 Februari lalu sewaktu Ketua Unit DNA Paterniti, Jabatan Kimia Malaysia, Nor Aidora Saedon memberi keterangan.

Dalam keterangan saksi pendakwa keenam itu, Nor Aidora menyatakan, ujian analisis DNA terhadap tuala, berus gigi dan botol minuman menunjukkan wujudnya profil DNA Lelaki Y.
Nota kaki : Ada juga juak Anwar yang bahalul bertanya, mengapalah mereka nie kemaruk nakkan DNA Anwar? Apa ke bangang punya soalan. Kalau Anwar benar dan yakin dia tidak bersalah, mengapa takut untuk serahkan DNA-nya? Pihak mahkamah boleh mengarahkan pasukan doktor untuk membuat penilaian secara langsung dan Anwar sendiri boleh melihat sendiri samaada DNA-nya akan dimanupulasi atau tidak. Berani kerana benar wahai Anwar.

Wallahhua'alam.

Penulis,
تاميݞ ساري

Yob Yong Jom Tengok Umi Bogelkan Anwar Di Batu Gajah Hari Ini!


Ceramah Ummi Hafilda dan Rahimi serta demontrasi secara aman mendesak Anwar menyerahkan DNAnya kepada pihak pendakwa untuk dibandingkan dengan DNA lelaki 'Y' di Arena Square Batu Gajah pada hari ini jam 10.00 pagi.

Semua blogger dan pembaca blog dijemput hadir.

Wallahhua'alam.

Penulis,
تاميݞ ساري

Jumaat, 11 Mac 2011

Solat Jumaat Di Kompleks Beli Belah?


Semua kompleks beli-belah dan terminal pengangkutan awam di ibu negara dibenarkan memohon untuk mengadakan solat Jumaat di surau bagi menambah kemudahan kepada umat Islam.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata, kerajaan bersedia melonggarkan syarat tauliah menunaikan solat Jumaat bersesuaian dengan pertambahan kepadatan penduduk di ibu negara.

“Kita membayangkan bahawa apabila Malaysia mencapai status negara maju menjelang 2020, banyak kawasan akan dibangunkan yang menghimpunkan ramai pekerja di sesuatu tempat.

“Masjid As-Syakirin di Kuala Lumpur City Centre (KLCC), contohnya, menerima puluhan ribu jemaah melebihi kapasiti meskipun telah dinaik taraf kepada 12,000 orang,” katanya.


Nota kaki : Ini satu usaha murni dari kerajaan pusat. Tahniah Jamil Khir, tidak sia-sia DS Najib lantik tuan sebagai Menteri yang menjaga hal ewal agama Islam.

Wallahhua'alam.

Penulis,
تاميݞ ساري

Khamis, 10 Mac 2011

"Ohhhhh ..... FLOM Tidak Wujud.... " Kata Seorang Pak Cik Sambil Tersengih!


Bagaikan rakyat tidak nampak dan tidak sedar ada sesuatu yang disimpan oleh Menteri-menteri Jabatan Perdana Menteri berkaitan pejabat First Lady Of Malaysia di Pejabat Perdana Menteri di Perdana Putra, Putrajaya. Rakyat sudah tahu, dan nampak sendiri wujudnya direktori itu di laman web Pejabat Perdana Menteri. Tapi kalau hari ini kita buka, sudah tiada. Kata salah seorang Menterinya :

Datuk Seri Nazri Aziz hari ini menafikan kewujudan unit Wanita Pertama Malaysia (FLOM) di bawah Jabatan Perdana Menteri (JPM).

Beliau berkata, persoalan mengenai kewujudan pegawai-pegawai khas kepada isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor sewajarnya tidak timbul. "Sudah dinyatakan sebelum ini bahawa tidak ada kakitangan tetap dan kontrak yang diperuntukkan khusus untuk isteri Perdana Menteri. "Oleh yang demikian tidak timbul elemen-elemen kos tambahan dan kakitangan yang menguruskan isteri Perdana Menteri kerana mereka adalah kakitangan kepada Perdana Menteri," katanya ketika menjawab pertanyaan Loke Siew Fook (DAP-Rasah) pada persidangan Dewan Rakyat di sini hari ini.

Taming Sari sendiri pernah mendesak kerajaan memberi penjelasan dan bersikap telus di dalam hal ini. Selepas pendedahannya, rakyat kini sememangnya sudah tahu.

Tindakan Pejabat Perdana Menteri menutup direktori laman webnya yang boleh dibuka hari sebelumnya sambil tertera dengan jelas wujudnya divisyen FLOM. Alasan dangkal Nazri Aziz mengatakan direktori itu di dalam proses penyelenggaran adalah sesuatu yang tidak boleh diterima.

Wujud persoalan, mengapa selepas semua pihak mendesak agar PM dan pegawai di pejabat itu menjelaskan secara terperinci mengenai kewujudan FLOM barulah sibuk mereka hendak membuat penyelenggaraan kepada direktori itu. Sudah penjelasan tidak dibuat, dijawab pula persoalan itu dengan alasan dangkal dan memperbodohkan rakyat.

Isu FLOM wujud apabila banyak projek isteri PM, Rosmah Mansor yang menjadi buah mulut pembangkang serta turut Taming Sari perdebatkan.

Nota kaki : Dah terdedah kurap itu, cepat-cepat kau tutup sambil menipu "MANA ADA KURAP MA...... Apalah kau Nazri! Nak jaga PM takkan sampai nak tipu rakyat pula... Jawablah dengan telus. 

Wallahhua'alam.

Penulis,
تاميݞ ساري

Selasa, 8 Mac 2011

Benarlah Anwar Dan Karpal Kebal Undang-Undang!


Orang bodoh pun boleh berfikir kalau dilihat secara jelas kronologi mendapatkan sampel DNA Anwar apabila si Anwar celaka ini tidak memberi kerjasama kepada polis dan pasukan pendakwaan agar memberi sampel DNAnya. Biarpun cara itu dengan mengambil kembali tuala good morning, berus gigi, sebotol air mineral dan sehelai bulu adalah dengan cara tidak sah, namun DNA lelaki yang diambil dari barang-barang itu adalah sama dengan DNA lelaki Y yang diambil dari sperma yang ada di dalam dubur Saiful.

Malahan, imej lelaki Y yang dirakam CCTV yang bersama dengan Saiful di kondominium Desa Damansara mirip Anwar dan DNA yang diambil dari tempat Anwar dipercayai meliwat Saiful juga adalah sama dengan DNA lelaki Y. Ini semua bukti kukuh kehadiran Anwar bersama Saiful dan sememangnya Saiful telah diliwat oleh Anwar. 

Walaupun mahkamah belum lagi mampu membuat keputusan, ramai pemerhati boleh menganggak apakah justifikasi kepada kes ini bersandarkan kepada bukti yang dinyatakan dan tambahan pula bukti itu adalah bukti DNA. Namun, persoalannya mengapa Anwar dan peguamnya, Karpal masih berdolak dalih dan mampu menangguhkan lagi kes dan memohon perbicaraan dan perbicaraan. Pendirian mahkamah dilihat goyah dan inilah punca mengapa Karpal boleh mengumbang-ambingkan keputusan hakim. Ruang yang diberikan hakim kepada pasukan pembelaan sememangnya digunakan sepenuhnya oleh Karpal.

Hari ini, hakim telah membuat keputusan yang amat mengejutkan dan memberi senyuman paling lega buat Anwar dan Karpal. Menolak semua bahan bukti yang di ambil polis adalah keputusan paling kontroversi dilakukan hakim dengan alasan ia tidak sah. Jika terjadi sebegitu, mahkamah seharusnya memerintahkan Anwar memberi sampel DNAnya yang sebenar tanpa perlu berdolak dalih jika benar tidak mahu bersandarkan kepada bahan bukti yang diambil polis.

Hakikatnya, Anwar terus berkeras dengan kedegilan untuk tidak mahu menyerahkan sampel DNAnya kerana dia tahu, dengan cara ini sahaja dia akan dapat melakonkan satu watak dimana dia akan diperas ugut oleh polis dan mahkamah. Adegan ini ditunggu-tunggu oleh Anwar untuk dipertontonkan kepada rakyat yang polis dan mahkamah Malaysia kononnya kejam. Adegan itu juga akan Anwar sebarkan ke stesen TV antarabangsa tentang kekejaman polis dan mahkamah Malaysia.

Anda pembaca sekalian lihatlah betapa haram jadahnya manusia bernama Anwar ini memerangkap situasi ini kepada polis dan mahkamah iaitu dilema antara kebenaran dan imej. Bagi Taming Sari, imej kini perlu diletakkan ke tepi dan jika bahan bukti dari polis ditolak, sudah tidak ada cara lain lagi mahu mendapatkan DNA Anwar selain dari cara paksaan. 

Maka, benarlah wahai sekalian pembaca, dengan ketiadaan telur si Anwar ini mahu menyerahkan DNA-nya, benarlah Anwar takut kepada sebuah kebenaran yang bakal tercipta. Kebenaran yang pasti melenyapkan cita-cita politiknya. 

Nota kaki : Saiful, bersabarlah, banyakkan berdoa. InsyaAllah, kuasa Allah lebih maha hebat dari kuasa manusia laknat bernama Anwar ini. 

Wallahhua'alam.

Penulis,
تاميݞ ساري

DAP Banyak Membawa Laknat Kepada PAS


Pas digesa mengkaji semula 'hubungan istimewanya' bersama DAP berikutan sokongan orang Melayu terhadap parti itu semakin merosot.

Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Zulkifli Noordin (gambar) berkata, ia diterjemahkan menerusi beberapa pilihan raya kecil baru-baru ini yang jelas menampakkan undi orang Melayu tidak memihak kepada Pas.

Menurut beliau, kekuatan Pas terletak kepada label perjuangan Islam tetapi ia sudah lari gara-gara bersekongkol dengan DAP.

''Pas kena kaji balik posisinya dalam pembangkang. Perjuangannya terhadap Islam sudah lari. Sebab itu kita tengok peratus pengundian Melayu terhadap Pas sudah jatuh.

''Pada saya, ini tidak berapa bagus. Pas perlu jadi alternatif kepada perjuangan orang Melayu dan Islam. Tetapi, pengamatan daripada Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Kerdau, Merlimau, Tenang dan Galas, nampaknya orang Melayu sudah lari dari Pas.

''Semuanya kerana DAP (kerjasama). Ia cukup merugikan Pas dan menguntungkan DAP. Lebih baiklah Pas kaji balik perkara ini," katanya ketika ditemui di lobi Parlimen selepas Istiadat Pembukaan Penggal Keempat, Majlis Parlimen Ke-12 2011 di sini hari ini.

Barisan Nasional (BN) mempertahankan kerusi DUN Merlimau (N27) dan DUN Kerdau (N28) dalam pilihan raya kecil di kedua-dua kawasan itu semalam dengan meraih majoriti undi yang lebih besar.

Di Merlimau, calon BN, Roslan Ahmad, 44, memperoleh majoriti 3,643 undi menewaskan calon Pas, Yuhaizad Abdullah, 38.

Di Kerdau pula, Syed Ibrahim Syed Ahmad, 44, mendapat majoriti 2,724 undi mengalahkan calon Pas, Hassanuddin Salim, 43.

Mengulas lanjut, Zulkifli berkata, Pas seharusnya menjadi sebuah parti yang bergerak secara sendiri kerana perjuangannya berbeza jika hendak dibandingkan dengan DAP dan PKR.

''Malah, Pas sepatutnya berdiri di atas kakinya sendiri. Senario politik dunia sekarang ini, orang nak kepimpinan begitu. Tetapi kalau pilihan dia (Pas) begitu, nampaknya ia memakan diri. Ia cukup merugikan," katanya.

Sementara itu, ahli Parlimen Bebas, Datuk Ibrahim Ali berkata, kemenangan BN dalam pilihan raya kecil DUN Merlimau dan Kerdau semalam memang sudah dapat dijangka.

Namun, beliau yang juga Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) berkata, apa yang menarik adalah BN dapat menambah undi yang lebih banyak berbanding sebelum ini.

''Pas sudah alami kemerosotan akibat permainan politiknya dengan DAP yang mengakibatkan orang Melayu semakin tidak senang hati terhadap mereka. Ini sudah tentu atas sikap tolak ansur Pas terhadap DAP yang bertentangan dengan perjuangan Pas sebagai parti Islam.

''Selain itu, penentangan orang Melayu terhadap Pas adalah kerana pengaruh Anwar (Datuk Seri Anwar Ibrahim) yang dilihat mempergunakan Pas untuk kepentingan politiknya," tegasnya.

Sumber

Nota kaki : Sudahlah PAS terkenal sebagai parti laknat, dilaknat lagi dengan kehadiran DAP.... Alahai!

Wallahhua'alam.

Penulis,
تاميݞ ساري

Isnin, 7 Mac 2011

Kepercayaan Pelabur Kepada Kemampanan Ekonomi Malaysia Terus Meningkat!


Bursa Malaysia kemungkinan terus meningkat pada minggu depan dengan jangkaan FTSE Bursa Malaysia KLCI (FBM KLCI) diniagakan antara paras 1,540 dan 1,550 mata, kata para peniaga.

Sentimen pelabur terus kekal positif dengan harapan dana asing akan mengalir masuk semula ke pasaran baru muncul kerana dolar AS yang lebih rendah selepas Rizab Persekutuan (AS) mencadangkan untuk memastikan dasar monetari yang lebih mudah.

Bagaimanapun, seorang peniaga berkata kebimbangan langkah mengetatkan dasar di pasaran-pasaran baru muncul bagi memerangi inflasi masih boleh mengehadkan kenaikan pasaran Asia, yang termasuk Malaysia.

Sementara itu, Ketua Penyelidikan Runcit Affin Investment Bank, Dr. Nazri Khan berkata, indeks utama kemungkinan diniagakan hingga kepada zon halangan apabila para pelabur memberi reaksi positif hingga kepada laporan yang menyatakan bagi mencatatkan pelan keamanan berdaya maju di Libya dan penurunan harga minyak.

"Secara asasnya, kami melihat penurunan harga sebagai satu bentuk kejatuhan selepas harga minyak mentah merosot daripada paras ketinggian bagi tempoh 29 bulan manakala AS telah mencatatkan tuntutan pengangguran terbaik di dalam tempoh tiga tahun," katanya.

Bagi fundamental, Dr. Nazri berkata, kekukuhan ringgit dan kadar faedah sebenar yang positif mendahului pemangkin pada tempoh jangka terdekat.

"Secara keseluruhannya, kami suka saham warisan inflasi (sektor minyak, gas dan perladangan) seperti Petronas Dagangan, Petronas Gas, Kulim dan KL Kepong," katanya.

Bagi minggu baru berakhir, FBM KLCI diniagakan pada jajaran sempit tetapi kebanyakannya meningkat berikutan pembelian institusi.

FBM KLCI meningkat 33.34 mata untuk ditutup kepada 1,522.61 daripada 1,489.27 yang dicatatkan Jumaat lepas.

Indeks FTSE Bursa Malaysia Emas melonjak 138.58 kepada 10,364.74, Indeks FTSE Bursa Malaysia Ace turun 141.05 mata kepada 4,063.77 dan Indeks FTSE Bursa Malaysia Mid 70 merosot 30.37 mata kepada 10,877.39.

Indeks Kewangan meningkat 25.34 mata kepada 13,646.92, Indeks Perladangan melonjak 161.64 mata kepada 7,743.02 dan Indeks Perusahaan meningkat 77.58 mata kepada 2,845.19.

Jumlah dagangan mingguan turun kepada 5.84 bilion saham bernilai RM8.7 bilion, daripada 8.58 bilion saham bernilai RM10.4 bilion, yang dicatatkan pada minggu lepas.

Perolehan Pasaran Utama merosot kepada 4.79 bilion unit bernilai RM8.57 bilion daripada 6.83 bilion unit bernilai RM10.16 bilion yang dicatatkan sebelum ini.

Jumlah dagangan di Pasaran ACE merosot kepada 499.31 juta saham bernilai RM56.02 juta berbanding dengan 1.02 bilion saham bernilai RM107.62 juta pada Jumaat lepas.

Perolehan waran merosot kepada 490.04 juta unit bernilai RM68.18 juta daripada 672.86 juta unit bernilai RM126.61 juta yang diniagakan pada minggu lepas.

Sumber

Nota kaki : Apabila kepercayan pelabur meningkat maka saham-saham utama di FBM KLCI akan meningkat nilainya dan ini memberi impak positif kepada ekonomi negara. Keyakinan pelabur ini akan meningkatkan percambahan dana pelaburan di mana kesannya bukan sahaja dinikmati oleh rakyat kelas pertama malahan kelas pertengahan juga.

Kestabilan politik dan keamanan yang terpelihara mampu merancakkan lagi pasaran saham FBM KLCI.

Wallahhua'alam.

Penulis,
تاميݞ ساري

Ahad, 6 Mac 2011

MCA Tegur Dia Bersorak, DAP Jerkah, Dia Terkucil, Inilah PAS Celaka!


Inikah sikap pejuang Islam sejati? Isu ini bermula apabila Majlis Perbandaran Kota Bharu menyerbu dua kedai buku menjual loteri kebajikan di Kota Bharu minggu lepas menyebabkan beberapa pihak mendakwa ia satu bentuk penindasan. Kerja ini baru sahaja mereka buat selepas 20 tahun memerintah itupun tidak tahan dengan pendedahan seorang blogger yang kini anti PAS, Kickdefella.

Pertamanya yang menentang adalah MCA apabila lantang menegur PAS kerana mengambil tindakan kepada permis perjudian yang telah mendapat permit dari Kementerian Kewangan. Akta Loteri merupakan undang-undang persekutuan dan kedudukan akta itu lebih tinggi daripada undang-undang pengharaman perjudian negeri (Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Kelantan 1993) dan undang-undang pengharaman perjudian itu terbatal jika bercanggah dengan Akta Loteri. Akta loteri ini perlu bagi mengelaknya percambahan industri loteri dan mengekang orang Islam dari masuk ke bidang ini. Pandangan MCA bukan merupakan pandangan BN kerana ia pandangan peribadi yang mahukan PAS membuat penjelasan.

Disebabkan itu, maka bergemalah semua media pro mereka termasuk blog-blog cabuk mengutuk tindakan AJK Pusat MCA, Datuk Ti Lian Ker kerana membidas tindakan PAS. Katanya ini bukti MCA anti Islam dan menghalang kerja-kerja menghapuskan perjudian di Kelantan.

Hari ini, DAP pula menentang tindakan PAS dan lebih ektrim mengugut PAS akan kehilangan sokongan orang Cina jika tidak adil dalam membuat perkiraan dan pertimbangan. “Ia akan mencetuskan kebimbangan di kalangan masyarakat Cina dan masyarakat Cina akan bimbang dengan PAS,” Kata Ketua Pemuda Sosialis DAP Anthony Loke. Baca sini.

Apabila DAP menjerkah sedemikian PAS mula terkucil meminta DAP bertenang dan bersikap terbuka. Takutnya mereka kepada DAP bukan kepalang apatah lagi DAP mengugut sokongan Cina akan tergugat jika PAS berdegil. PAS dengan rasa rendah diri pasti amat takut dengan ancaman DAP ini.

Antara teguran MCA dan ancaman DAP, lebih jelaslah DAP maha ekstrim menghentam PAS dan paling lantang tidak menghormati majoriti umat Islam di Kelantan. Sikap PAS yang bermuka-muka kononnya ikhlas mahu mempertahankan ajaran Islam hanya satu rektorik apabila lawannya adalah DAP.

Wahai PAS, jelaslah bahawa kau ini hanya kuda tunggangan. Sudah begitu teruk DAP lanyak Melayu dan Islam di P.Pinang, satu pun kau tak berani nak tegur. Malah kau sokong pula mereka hentam bangsa dan agama kau. Siap kau mengaku malu menjadi Melayu. Tetapi hanya kerana dua kedai judi, di Kota Bharu, DAP jerkah kau. Inikah sikap setiakawan yang kau kata wujud dalam Pakatan Haram? Inikah bukti kau dominan apabila dilihat DAP lebih berkuasa dari kau? Kota Bharu kan tempat kau, kenapa DAP sibuk masuk campur? Nak buat apa-apa keputusanpun, DAP sebagai last decision maker

Nota kaki : Inikah perjuangan Islam yang kau canangkan wahai PAS laknat? 

Wallahhua'alam.

Penulis,
تاميݞ ساري

Terbukti! Umi Makin Popular Dari Bob Lokman


Barisan Nasional (BN) memenangi kedua-dua kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Merlimau dan Kerdau yang ditandingi dalam pilihan raya kecil hari ini dengan majoriti undi masing-masing sebanyak 3,643 dan 2,724 undi.


Calon BN di Merlimau Roslan Ahmad mempertahankan kerusi dengan undi sebanyak 5,962 berbanding calon Pas Yuhaizad Abdullah yang mendapat 2,319 undi.

Di Kerdau, calon BN Syed Ibrahim Syed Ahmad meraih sebanyal 5,060 undi berbanding calon Pas Hassanuddin Salim yang mendapat 2,336 undi.

Nota kaki : Jelas terbukti bahawa orang Kerdau dan Merlimau lebih mempercayai cerita dari Umi Hafilda dari keinsafan palsu Bob Lokman. Tahniah Barisan Nasional atas kejayaan ini dan terima kasih orang Kerdau dan Merlimau kerana bijak memilih pemimpin yang berkarliber dan berwawasan.

Wallahhualam.

Penulis,
تاميݞ ساري

Nik Ajis Sibuk Dengan DAP, Ekonomi Kelantan Biar Tok Pa Fikir!


Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata, kementeriannya telah pun memulakan perancangan untuk menggerakkan program transformasi ekonomi bagi Kelantan.

Mustapa, yang juga Pengerusi Majlis Tindakan Ekonomi Negeri Kelantan berkata, kementeriannya telah menjemput 70 tokoh dari agensi Kerajaan Pusat, swasta dan Badan Bukan Kerajaan (NGO) bersidang di sini hari ini untuk membincangkan segala pelan pembangunan bagi Kelantan.

"Dalam persidangan itu, kita juga menjemput NGO daripada persatuan pelancongan dan pembuatan untuk terlibat sekali kerana dua industri itu menjadi pemangkin ekonomi negeri,” katanya dalam akhbar di sini.

Beliau berkata antara perkara yang akan turut disentuh dalam perbincangan itu ialah Pelan Pembangunan Ekononi Wilayah Pantai Timur (ECER).

Mustapa berkata, Kerajaan Pusat telah melancarkan program transformasi di peringkat kebangsaan dan program itu perlu dilaksanakan di peringkat negeri.

Beliau berkata, biarpun Kerajaan Pusat melaksanakan program transformasi itu, namun untuk menjayakannya memerlukan komitmen daripada 14 buah negeri kerana mereka merupakan negeri di bawah Kerajaan Persekutuan.

Mustapa berkata, sebagai anak kelahiran Kelantan, beliau juga ingin melihat negeri itu mengalami perubahan dalam ekonomi.

Katanya, kementeriannya turut menjemput agensi kerajaan negeri untuk terlibat sama membincangkan rancangan transformasi itu.


Nota kaki : Nik Ajis sibuk dengan politik dan menjaga kepentingan DAP. Kadang-kadang Taming Sari terfikir, apa yang si Nik Ajis ni buat setiap hari di pejabatnya. Hal ekonomi rakyat Kelantan langsung tidak nampak disentuhnya. Paling kuat terpampang poster dan banner di seluruh Kelantan, dia anjurkan perlawanan bola sepak peringkat DUN dan Parlimen. Terima kasihlah Tok Pa kerana prihatin dengan kehendak rakyat Kelantan.

RAKYAT KELANTAN WAJIB TOLAK PAS!

Wallahhualam.

Penulis,
تاميݞ ساري

Sabtu, 5 Mac 2011

Bob Lokman Mencari Kebenaran Dalam Kefasikan


Memang benar, di dalam PAS berbaris barisan ulama. Ulama yang mana ilmu Islamnya tinggi. Ketinggian ilmu itu menjadikan mereka egois kononnya apa yang diperjuangkan mereka tidak sama dengan arus pemerintahan negara yang diterajui Barisan Nasional. Datuk Haron Din yang merupakan Timb. Musyidul Am PAS contoh seorang tokoh ulama yang disegani. Dek kerana dia juga-lah dahulu Taming Sari pernah bersama di dalam pemikiran PAS dan mengidolakan ulama PAS. Tetapi hari ini Datuk Haron Din menyepi, sesepi ramai lagi ulama yang lebih suka melihat seakan ada yang tidak kena dengan parti itu kini.

Bob Lokman seorang pelawak dan pelakon kini adalah penganut baru PAS. Dia sendiri begitu taksub menulis di dalam blognya tujuan utama dia berada di dalam PAS. Kononnya dahulu dia berada di dalam kesesatan walaupun berasal dari keluarga beragama. Dia masuk PAS kerana mahu bertaubat dan mahu berjuang mendaulahkan Islam. Selain kononnya mahu Islam dimartabatkan, dia juga mahu, ulama untuk memimpin negara. Bob lokman begitu yakin, bahawa manusia di dalam PAS itu adalah ulama tulen yang sangat ikhlas mahu memperjuangkan nasib orang Islam dan benar-benar suci bagi mendaulahkan Islam.

Apabila Taming Sari membaca luahan hati Bob Lokman, maka terfikir di minda ini apakah sebenar-benarnya dicari oleh si Bob ini? Jika redho Allah lah yang dicari mengapa Bob tidak mendekati orang alim dan cuba sedalam-dalamnya memahami AlQuran dan hadis? Bertaubat nasuha dan tinggalkanlah segala perbuatan keji yang pernah dilakukan dahulu. Jika benar anak-anaknya juga sudah tersesat, ajaklah mereka kembali ke jalan Allah. Apa yang Bob lakukan jauh berbeza, dia mendampingi pemimpin politik dan menelaah Harakah kitab PAS. Dia bermati-matian mahu memperjuangkan PAS dan rela mati untuk PAS. 

Adakah dia sebelum masuk PAS benar-benar mengenali apa itu PAS? Janganlah terpesona dengan nama PAS, Parti Agama Islam Se-Malaysia itu sahaja. Adakah Bob sedar, PAS itu wujudnya dahulu kerana timbul rasa iri hati oleh orang-orang yang kecewa. Di dalam PAS penuh dengan sifat tamak, gila kuasa, iri hati, dendam, busuk hati, celupar, caci maki, dan khianat. 

Bob pastinya tidak sedar, PAS hanya melacurkan Islam demi kuasa politik. PAS tidak pernah ikhlas mahu memartabatkan Islam malah mereka lebih suka membiarkan rakyat hidup dibelenggu kemiskinan. Bob perlu datang ke Kelantan, duduklah di sini dan cuba selami derita rakyat Kelantan yang diperintah oleh PAS lebih 20 tahun. Memang ramai rakyat Kelantan yang berjaya dan hidup mewah di sini, tetapi bagaimana dengan kemudahan asas di sini? kemudahan air, dan jalan sungguh mengecewakan. Keadaan ekonomi juga sangat mundur, dan jurang pendapatan rakyat juga sangat jauh. Kadar pengangguran tinggi sehinggakan rakyat di sini merempat mencari kerja di negeri lain. Nilai Islam langsung tidak diterapkan malahan rakyat Kelantan terkenal dengan sifat-sifat seperti di atas hasil ajaran PAS yang sebati dengan sikap-sikap itu.  

Masjid di Kelantan semuanya dibina oleh kerajaan BN dahulu. Penjagaan tandas masjid amat teruk dan di Kelantan juga banyak permis judi dan pelacuran. Di Kelantan juga megahnya berhala-berhala besar seakan berhala zaman jahiliah yang berdiri teguh di bumi Mekah. Apa yang PAS buat bagi membantras semua itu? Adakah PAS benar-benar memperjuangkan Islam jika semua itu turut didokong PAS. Paling malang, mereka ini kerap berselindung disebalik serban dan jubah mereka. Kata-kata mereka yang manis dan penuh Islamik itu menutup tahi-tahi mereka yang membusuk dan menyusahkan hidup rakyat.

Bob Lokman juga tidak sedar, PAS juga kini sudah bersetongkol dengan kafir Harbi DAP. Biar apapun si DAP ini buat sehinggakan sanggup mempersendakan ayat-ayat Allah, pemimpin no. 1 PAS, Nik Ajis menghalalkan mereka melakukan sedemikian. Nik Aziz sanggup mengaku malu menjadi Melayu walaupun menterkedarah semua hak-hak istimewa Melayu. Paling malang, ada pemimpin PAS yang sanggup mati demi mempertahankan DAP kafir Harbi. PAS juga melindungi seorang pemimpin gay di dalam PKR sedangkan PAS sedar, pemimpin gay ini sangat bahaya dan bersetongkol pula dengan yahudi laknattullah.

Dek kerana itulah, Taming Sari nampak, Bob Lokman telah salah memilih wadah perjuangan. Bob lokman telah terpesona dengan kosmetik PAS yang berselidung dengan nama Islam sedangkan di belakang mereka terdedah segala kejahatan dan kemungkaran. Bob Lokman perlu mengenali apa itu PAS terlebih dahulu sebelum berikrar mati mahu mempertahankan sebuah parti sesat yang tidak menjamin apa-apa bekalan akhirat. 

Nota kaki : Bob, cermin dan muhasabahkan diri anda terlebih dahulu dan jangan sesekali meyalahkan orang lain penyebab kepada kesesatan anda. Carilah redho Allah dengan mendekati Islam melalui alim ulama tulen. Jangan campur adukkan jihad anda dengan kepentingan politik sesat sehingga anda terpesong dari niat suci anda untuk mencari Allah. Ingat itu Bob... Tanpa PAS, anda tetap akan berjaya mendapatkan redhoNya.

Wallahhualam.

Penulis,
تاميݞ ساري

PAS Celaka ! : Mufti Pun Mereka Katakan Sekular


Mudah sahaja penyataan Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria :
"syurga neraka bukannya ditentukan melalui pemilihan parti politik". 

Ia bermaksud, bukannya dengan mengundi mana-mana parti politik itu sudah terjanjinya syurga atau neraka kepada pengundi. Kepada orang Islam, jika kita mahukan nikmat syurga sudah pastilah kita perlu memperbanyakkan amalan ibadah kita. Biarpun kita mengundi UMNO atau apa pun, jika kita sentiasa menurut kehendak syariah Islam sudah pasti kita akan dikurniakan keberkatan oleh Allah S.W.T.

Inilah perkara yang gagal difahami oleh pemimpin celaka PAS yang mengatakan kenyataan Mufti Perak di atas bakal mengelirukan umat Islam. Mereka turut menuduh Mufti Perak itu sudah terikutkan cara politik UMNO dan menuduh insan mulia seorang pemimpin tertinggi Islam di Perak sebagai sekular. Anda boleh baca di sini tahap otak lembu pemimpin PAS yang disiarkan kitab fitnah mereka Haprakdaily. Inilah kejahatan dajjal PAS yang tidak sedar, mereka sebenarnya sudah jauh menyimpang dari jalan kebenaran.

Apa yang Taming Sari nampak, orang Islam tidak akan keliru dengan kenyataan Mufti Perak itu dan yang akan keliru sebenarnya penganut PAS itu sendiri. Terutamanya ahli baru mereka, Bob Lokman. Bob terang-terangan mengatakan dia masuk PAS kerana inginkan Syurga. Wanauzubillahhiminzalik, terang dan bersuluh akidah Bob boleh tergugat kerana yang syumul dan wajib didalami bob jika benar bertaubat adalah dengan mendekati Islam dan bersahabat dengan orang alim. Bukannya berstongkol dengan PAS yang sesat dan pemimpin mereka melebihkan politik dari mendaulahkan agama itu sendiri.

Inilah sebab musabab tuan Mufti Perak menegur pemimpin PAS yang banyak mengelirukan masyarakat Islam terutama ahlinya sendiri berkaitan Islam. Akibat mereka suka mempergunakan Islam demi survival politik mereka, maka mereka menghalalkan semua yang berkaitan mereka dengan hukum Islam sedangkan apa yang mereka perkatakan jelas menyimpang.

Apabila teguran muftipun mereka lawan dan bertindak mencaci maki mufti pula, maka jelaslah, PAS jauh tersesat dan bukan lagi wadah memartabatkan Islam seperti mana yang mereka canangkan.

Wallahhualam.

Penulis,
تاميݞ ساري

Orang UMNO Bukannya Bagus Sangat!

Contoh pemimpin UMNO yang goblok dan perasan bagus. Namanya Adnan Seman. 
Taklah popular mana tetapi bercakap macam dialah pejuang terhebat abad ini. Poraah!

Ramai blogger baru wujud yang mengutuk dan mencaci maki pembangkang hanya kerana mereka sebenarnya sudah tidak tahan dengan permainan kotor politik Pakatan Rakyat. Disebabkan tiada platform lain untuk mendedahkan semua ini maka mereka bertindak membina sebuah blog dan sama-sama dengan barisan blooger lama mendedahkan kepincangan pembangkang.

Taming Sari amat pasti, ramai dikalangan blogger pro kerajaan yang wujud hari ini langsung tidak diketahui empunya oleh pemimpin mahupun ahli UMNO sendiri. Biarpun blogger itu sealiran menentang pembangkang belum tentu dalam ramai-ramai mereka turut menjadi kuda tunggangan kerajaan, dibayar dan mengikut sahaja telunjuk kerajaan terutamanya UMNO.  

Sumbangan blogger pro kerajaan kepada dunia cyber dalam menyerang pembangkang seharusnya tidak dipertikaikan kerana dunia bloggerlah yang pernah menjadi senjata ampuh pembangkang menjatuhkan kerajaan BN semasa PRU ke-12 tahun 2008. Dek kerana itulah, ramai yang bangun membina senjata baru yang lebih ampuh serta membentuk kumpulan blogger yang akhirnya kini semakin diterima di alam cyber. Sudah pastilah sasaran utamannya kepada golongan muda. 

Malang sungguh kerana sehingga hari ini ada dikalangan pemimpin UMNO samaada diperingkat tertinggi atau cabuk, masih tidak sedar hakikat ini. Mereka sangkakan blogger yang sedang berjuang di alam cyber itu tidak penting dan dengan hanya ceramah yang mereka (Pemimpin UMNO) adakan semasa berkempen sudah cukup untuk mematangkan pengundi. Ini lah fahaman bodoh yang harus dikikis kerana jika ia terus dipegang maka UMNO sengaja melancarkan perang kepada blogger anti pembangkang. 

Wahai pemimpin UMNO yang goblok dan bahalul, sebelum kamu hendak bercakap apa-apa isu di dalam ceramah kamu, sebahagian besar dari hadirin yang hadir sudah pun mengetahui isu itu kerana pembacaan mereka di alam cyber. Malahan ada diantara hujahan blogger lebih mantap dari hujahan kosong kamu yang tidak tepat dan ada kalanya menipu. Kamu sendiri pun mencari maklumat terbaru itu dialam cyber dan di blog-blog. Tidak perlulah berlagak sombong dan merendahkan-rendahkan sumbangan blogger.

Apa bezanya kamu dengan blogger adalah kamu dibayar oleh parti atas setiap sumbangan kamu dan blogger ramai yang tidak dibayar semata bejuang demi alif baa dan taa. Apa yang blogger mahu bukan mahu mentahtakan UMNO tetapi kami mahu Islam dimartabatkan, Melayu terus dijulang dan negara terus harmoni dan sejahtera selamanya. Agar generasi baru terus menikmati nikmat yang pernah kita nikmati kini.

Di saat ini, mengapa blogger anti pembangkang bersatu menentang pembangkang adalah kerana pembangkang tidak ikhlas memperjuangkan nasib rakyat dan mengunakan tipu helah bagi mendaulahkan kuasa politik mereka. Mereka jelas mengancam ketuanan Melayu, mengotori kesucian Islam dan mengancam keselamatan negara. Di dalam pimpinan pembangkang, berbaris pemimpin gay, munafik, kafir harbi dan anti Islam.

JIKA UMNO JUGA TURUT MENGANCAM MELAYU DAN ISLAM BAHKAN NEGARA, NESCAYA BARISAN BLOGGER JUGA TURUT MENGHENTAM KAMU SEMUA..... INGAT SEMUA ITU WAHAI PEMIMPIN UMNO. EGOISTIK KAMU AKAN DIBAKUL SAMPAHKAN!!

Wallahhualam.

Penulis,
تاميݞ ساري

Jumaat, 4 Mac 2011

Wanauzubillahhimizalik! Lindungi Malaysia Dari Diwarisi Kepada Seorang Gay!


Wanuazubillahhimizalik! Semoga Allah lindungi negara ini dari diwarisi kepada pemimpin Gay! Saya akan pastikan tanah air Malaysia tercinta ini tidak jatuh ke tangannya. 

Itulah antara kata-kata perangsang yang dicetuskan Ummi Hafilda Ali setiap kali ceramahnya. Begitu berani wanita tanpa kepentingan politik mengangkat tangan tanda semangat juangnya demi menghapuskan Anwar dari terus bertapak di alam politik negara seterusnya dinyahkan dari negara ini.

Selepas begitu sebak menceritakan kepada hadirin bagaimana kezaliman Anwar terhadapnya selepas mendedahkan surat keramat kepada Tun Mahathir berkaitan salah laku Anwar, Ummi dilihat sudah lali dengan kejian dan caci maki Anwar. Biar apapun halangan selepas ini Ummi akan terus bertahan mempertahankan kebenaran.

Kepada seluruh rakyat Malaysia yang cintakan keadilan dan kebenaran, marilah sama-sama kita bersolat hajat memohon pertolongan dari Allah bagi menyelamatkan Malaysia dari manusia hina bernama Anwar ini serta kejahatan kuncu-kuncunya di dalam PKR, PAS dan DAP. Semoga rancangan jahat mereka untuk memporak-perandakan negara serta merampas hak orang Melayu Islam akan gagal selamanya. 

Wallahhualam.

Penulis,
تاميݞ ساري

"Suka Hina Orang" : PAS Tangung Dunia Akhirat

Calon Barisan Nasional (BN) di Dewan Undangan Negeri (DUN) Kerdau, Syed Ibrahim Syed Ahmad, sedikitpun tidak berasa hati dengan gelagat Pas yang menghina gelaran Syed.

Katanya, Pas semakin mencerminkan rupa sebenar mereka dan rakyat akan mampu menilai sikap parti ini yang kononnya memperjuang dan mempertabatkan agama Islam.

“Dalam agama Islam, sesiapa sahaja dilarang untuk menghina sesama manusia bahkan Nabi sendiri ada menyatakan dalam hadithnya, jangan menghina satu benda yang baik.

“Allah s.w.t juga pernah berfirman, bercakaplah dengan Firaun wahai kamu Musa dengan perkataan yang lembut. Ini jelas menunjukkan, kita ditegah untuk memandang rendah dan menghina sesama kita,” terangnya.

Menurut Syed Ibrahim atau lebih mesra dengan panggilan Syed Ibra, sekiranya Pas mahu terus menghina, itu terserah kepada hak masing-masing.

“Secara tidak langsung, sikap parti itu mencerminkan peribadi dan cara pembawakan Pas. Rakyat akan menilai sikap mereka ini kerana Islam tidak pernah mengajar atau menyuruh kita memandang hina sesama manusia walaupun berlainan agama dan bangsa,” terang Syed Ibra.

Beliau turut menjelaskan, Pas harus bertanggungjawab di dunia hingga akhirat atas implikasi daripada sikap mereka yang menyebabkan masyarakat akan memandang rendah terhadap agama Islam.

“Di dunia maksudnya dari segi kemasyarakatan yang menyebabkan orang Islam lain terpaksa membayar hutang yang sama terhadap hutang mereka buat. Orang akan pandang umat Islam itu dengan pandangan yang jahat dan serong disebabkan tingkah laku mereka.

“Oleh kerana itu, orang Islam yang lain terkena tempias dek akibat sikap Pas, maka mereka harus mananggung beban tersebut,” katanya kepada UMNO-Online.

Syed Ibra turut berpesan agar pemimpin-pemimpin Pas yang jelas mengetahui ajaran Islam dengan mendalam agar mendalami serta menghayati apa yang diajar oleh agama Islam sebenarnya.

“Jangan kerana politik, mereka buat-buat tidak tahu apa yang mereka tahu,” ujarnya.


Wallahhualam.

Penulis,
تاميݞ ساري

Gempar ! Gambar Ummi Yang Di F*ck Harakah Sudah Dibuang!

Posting asal Harakahdaily semalam tetapi hari ini gambar Ummi itu sudah dipadamkan. 

Harakahdaily akhbar paling sampah bacaan orang bodoh hari ini telah membuang gambar superimpose Ummi Hafilda di dalam tulisan Hazayani Zakaria yang diposkan semalam.

Apabila ramai blogger termasuk Taming Sari mendedahkan gambar itu dan mendesak Ummi Hafilda menyaman Hazayani dan editor Harakah, mereka terlebih dahulu membuangnya di dalam posting itu sebelum Ummi melihat sendiri gambar itu. Lihat sini.

Kepada Ummi, ramai blogger yang telah buat Print Screen dan bolehlah gunakan bukti itu untuk mendakwa Harakah dan Hazayani kerana telah menghina anda. 

Nota kaki : Inilah bukti akhbar Harakah tidak layak dibaca sebagai bahan ilmiah. Sepatutnya Harakah memohon maaf secara terbuka kerana menghina Ummi sebelum membuang gambar itu. Baru lah betul Islam yang hendak diperjuangkan. Bodoh punya PAS F*uck. PAS memang celaka.

Wallahhualam.

Penulis,
تاميݞ ساري

Bukan Ummi Sahaja Puas Aksi Semalam!


Ummi Hafilda Ali yang pernah menggemparkan negara kerana mendedahkan salah laku Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 1997 malam tadi “mengganyang” Ketua Pembangkang tersebut pada kempen Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Kerdau.

Bertempat di Rumpun Makmur, Ummi yang merupakan adik kepada orang kanan Anwar, Azmin Ali mendedahkan satu persatu tingkah laku Ketua Umum PKR yang menjadi tokoh utama parti pembangkang hari ini.

Bermula dengan pendedahan skandal Anwar dengan kakak iparnya, Shamsidar Taharin, Ummi begitu bersemangat menelanjangkan Anwar yang dulunya terkenal dengan panggilan “pak syeikh” dalam soal rasuah, liwat dan penyalahgunaan kuasa ketika berada di puncak kuasa.

Ceramahnya yang bertentangan dengan ceramah parti pembangkang yang turut menampilkan Anwar dan kuncu-kuncunya lain sedikit pun tidak menggentarkan Ummi Hafilda yang terus menerus menelanjangkan satu persatu tindak tanduk Anwar.

Ketua Pembangkang yang tiba di pentas ceramah mereka kira-kira pukul 10 malam menaikkan lagi semangat Ummi apabila mencabar Anwar menafikan segala tuduhan dan dakwaan yang didedahkan oleh beliau.

“Saya cabar Anwar kalau berani samanlah saya atas segala dakwaan yang saya lontarkan ini. Saya mahu menyelamatkan negara daripada “pelacur” agama, bangsa dan negara demi kepentingan rakyat negara ini.

“Saya cabar Anwar kalau berani samanlah saya atas segala dakwaan yang saya lontarkan ini. Saya mahu menyelamatkan negara daripada “pelacur” agama, bangsa dan negara demi kepentingan rakyat negara ini.

“Ingatlah saudara…Anwar raja putar alam hanya tahu cakap dan retorik serta seorang pemimpin yang berselindung di sebalik ketokohan beliau hingga menjadi orang kesayangan Tun Dr Mahathir pada satu ketika dahulu.

“Namun kuasa Allah s.w.t mengatasi segala-segalanya apabila beliau akhirnya tersingkir daripada kerajaan dan parti pada 1998. Saya bersyukur kerana walaupun dihina, ditohmah dengan pelbagai kata-kata keji, saya berjaya menyelamatkan negara daripada raja putar alam,” katanya.

Ummi seterusnya berkongsi pengalaman bagaimana beliau menghadapi saat-saat getir apabila ditangkap setelah mendedahkan tingkah laku Timbalan Perdana Menteri pada 1997.

“Saya ditangkap seperti seorang penjenayah. Selepas itu saya ditekan, dimasukkan ke dalam lokap dan menerima pelbagai tekanan lain. Namun Alhamdulillah, dengan berkat doa dan kesabaran, hari ini saya bersama saudara dan saudari sekalian untuk berkongsi tingkah laku tokoh pembangkang itu,” katanya.

Beliau turut berceloteh bagaimana Anwar hari ini sanggup melakukan apa sahaja demi mendapatkan kuasa dan seterusnya menjadi Perdana Menteri.

“Anwar pernah sebut anak Cina anak saya, anak India anak saya, anak Azmin anak saya..ops tersilap….,” katanya yang disambut gelak ketawa hadirin yang hadir.

Ketua pembangkang yang berceramah bertentangan denga Ummi seolah-olah tidak keruan apabila ceramahnya tidak seperti biasa dan penonton yang hadir pun dikatakan terkejut kerana Anwar tidak sepertimana kebiasaan beliau berceramah.


Nota kaki : Anwar bagai hilang telur malam tadi apabila diserang begitu ekstrim oleh Ummi dan keyakinan Ummi makin tinggi kerana dia tahu dia berada dipihak yang benar. Anwar dikhabarkan datang lewat dan pulang awal seakan tidak mampu menangkis serangan srikandi negara ini. Taming Sari juga sangat berpuas hati sepuas Ummi melepaskan geramnya kepada Anwar. Kebenaran harus ditegakkan dan percayalah Ummi semua blogger pro kerajaan akan berdiri teguh bersama Ummi bagi menghapuskan pengaruh Peliwat Negara, Agama dan Bangsa ini. Bukan Ummi sahaja puas malam tadi, semua pencinta keadilan dan bencikan peliwat turut puas dengan cetusan hati Ummi.

Gempar! gambar Ummi di super Impose! Ummi harus saman Harakahdaily!!. Baca sini.

Wallahhualam.

Penulis,
تاميݞ ساري

Khamis, 3 Mac 2011

Ummi di F*ck Oleh Harakah : Saman Segera!

Gambar Ummi yang dikhianati penulis dan editor Harakah belaan PAS F*ck!

Gambar asal.

Dahlah fitnahkan Ummi dikatakan sebagai Askar Upahan BN, Harakahdaily secara kurang ajarnya telah super impose gambar asal Ummi dengan membuang sebilangan jari dan menyebabkan seakan-akan Ummi membuat isyarat lucah. Artikel itu ditulis oleh Hazayani Zakaria. Baca sini.


Beginikah tahap otak penulis dan editor Harakah yang kononnya memperjuangkan sebuah parti Islam? Islam tak mengajar umatnya menabur fitnah sedemikian rupa. PAS jelas sangat menyimpang kesesatannya dan wajib untuk umat Islam menjauhi parti kejahatan dan kehancuran ini.

Jelaslah Harakah hanya sebuah akhbar sampah yang tidak bernilai kepada pembaca. Ia hanya lubuk duit buat pemimpin PAS yang tamak, bodoh piang dan busuk hati.

Taming Sari menyeru Ummi Hafilda Ali agar menyaman Haprakdaily terutama Hazayani Zakaria atas fitnah ini.

Nota kaki : Kan aku dah kata, PAS memang celaka!

Wallahhualam.

Penulis,
تاميݞ ساري

Hari Ini Baru Penyokong Anwar Sedar, Anwar Meliwat.... Haha... Buta Kayu Sungguh!


Blog-blog hari ini melaporkan bagaimana Anwar berceramah dengan nada baran, bengang dan geram di Merlimau.

Nampaknya Anwar tidak dapat lagi mengawal diri untuk terus berlakon tenang, tersenyum dan berceramah penuh falsafah di hadapan orang ramai.

Kalau selama ini kita menyaksikan bagaimana wajah Anwar berubah menjadi semakin hitam setiap hari, maka kita bakal melihat pula bagaimana sikap Anwar juga akan berubah hilang kawalan dari sehari ke sehari bermula dari hari ini.

Puncanya tidak lain tidak bukan ialah pengesahan mahkamah berkenaan DNA ‘Lelaki Y’ yang bertepatan dengan DNA dirinya. Kerana itu Karpal Singh, peguam hidup dan mati Anwar juga telah kehilangan punca dan arah berhujah.

Karpal tidak mampu lagi mempertikai bukti DNA. Satu-satunya pilihan yang ada hanyalah mempertikai cara sampel DNA diperolehi dengan menuntut ‘perbicaraan dalam perbicaraan’ mengenainya.

Nampaknya Karpal tidak lagi berusaha membuktikan Anwar tidak bersalah tetapi hanya berminat untuk mencari kesilapan sampingan di pihak pendakwa.

Apa yang pasti ialah, DNA Anwar mungkin boleh diperolehi dengan cara paling kotor dan paling jahat.

Malah Anwar mungkin dibelasah separuh mati untuk memperolehi sampel DNA darinya.

Dan Karpal mungkin berjaya membuktikannya sehingga polis yang bertanggungjawab ditangkap dan dihukum kerana mendapatkan DNA secara salah.

Namun, keputusan ujian DNA itu tetap tidak salah. Iaitu sampel yang diperolehi secara salah dari Anwar itu adalah sama dengan sampel DNA yang diperolehi dari dalam dubur Saiful.

Dalam ertikata lain, sahlah hari ini bahawa Anwar telah meliwat Saiful.

Hanya penyokong-penyokong tegar yang benar-benar bahlol sahaja yang tidak memahami bahawa walau apapun keputusan ‘perbicaraan dalam perbicaraan’ itu nanti pada hakikatnya Anwar telah pun dibuktikan bersalah oleh mahkamah dan peguamnya sendiri juga sudah tidak lagi mempertikaikannya.


Nota Kaki : Haha... DNA sperma dalam dubur Saiful disahkan sama dengan DNA Anwar. Jadi, fitnah apa kejadahnya lagi? Memang penyokong Anwar ni buta kayu sungguh. Alhamdullilah, Doa Saiful dimakbulkan Allah. Penyokong Anwar masih nak nafikan lagi? Ada hujah lain? Ini bukti DNA beb.... haha.

Wallahhualam.

Penulis,
تاميݞ ساري

Badrul Hisham, Pergilah Ke Sidang DUN, Jangan Gentar!


Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pelabuhan Klang, Badrul Hisham Abdullah berkata, beliau akan menghadiri persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor yang dijadualkan hujung bulan ini.

Beliau berkata, sebanyak 10 soalan telah dikemukakannya untuk dijawab pada persidangan DUN itu nanti.

Pada 24 Januari lepas, Badrul Hisham dihalang menyertai persidangan khas DUN Selangor berikutan keputusan Speaker Datuk Teng Chang Kim mengisytiharkan kerusi DUN itu kosong pada 16 Januari lepas dengan alasan ADUN itu gagal menghadiri persidangan DUN selama enam bulan tanpa alasan munasabah.

Namun, pada 18 Februari lepas, Mahkamah Tinggi Shah Alam memutuskan Badrul Hisham kekal sebagai ADUN dan kerusi Pelabuhan Klang tidak kosong.


Kata Taming Sari :

Sememangnya Badrul kini kekal sebagai ADUN Pelabuhan Klang selepas mahkamah memutuskan ia tidak kosong seperti mana dakwaan speaker DUN Selangor. 

Speaker DUN Selangor yang dilihat kerap melakukan keputusan berat sebelah telah memutuskan DUN itu kosong sambil menolak permohonan dan rayuan dari Badrul Hisham.

Speaker melakukan sedemikian tepat pada persidangan khas DUN Selangor bagi mengundi meminda perlembagaan bagi menambahkan kuasa menteri besar Selangor dalam pemilihan SUK Selangor. Dengan mengurangkan undi di pihak BN mereka berpendapat, 2/3 yang dicari akan diperolehi. Hakikatnya mereka tetap gagal.

Hari ini, mereka sudah tidak hiraukan semua itu lagi dan senyap-senyap redho dengan pelantikan Khusrin sebagai SUK. 

Biasalah, perjuangan Pakatan Rakyat ada pasang surut ikut selera politik mereka. Yang bodoh, bahalul dan bingainya adalah penyokong tegar mereka yang jahil dan buta kayu.

Wallahhualam.

Penulis,
تاميݞ ساري

Isu Ini Bukti PKR Anti Sultan Selangor!


Belum pun reda sepenuhnya isu pelantikan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) Selangor yang mencetuskan 'ketegangan hubungan' antara kerajaan negeri dengan Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah, kini timbul pula isu baru.

Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor seolah-olah masih tidak menyedari kuasa-kuasa baginda sebagai ketua negeri dan pemerintah tertinggi di negeri itu.

Apa tidaknya, dalam isu pelantikan Canselor Universiti Selangor (sebelum ini dikenali Universiti Industri Selangor - Unisel), kuasa dan kedudukan baginda yang termaktub dalam perlembagaan universiti itu tidak dihormati.

Tindakan ahli Exco negeri itu, Dr. Halimah Ali mengumumkan pelantikan Tan Sri Raja Arshad Raja Tun Uda sebagai Canselor Universiti Selangor lebih awal daripada penyerahan watikah oleh baginda, jelas cerminan sikap atau pandangan Kerajaan PKR Selangor terhadap peranan Sultan Selangor.

Klausa dalam perlembagaan universiti itu jelas menyatakan baginda adalah canselor universiti itu atau wakil yang dilantik oleh baginda, tetapi Halimah nampaknya ghairah mendahului baginda.

Memanglah, pada asasnya pelantikan tersebut diperkenankan Sultan Sharafuddin, tetapi tindakan membelakangkan baginda dalam pengumuman nama canselor baru itu seolah-olah tidak menghormati baginda.

Akibatnya, Sultan Sharafuddin sendiri pada upacara penyerahan watikah kepada Raja Arshad, menitahkan supaya semua pihak mematuhi perlembagaan universiti yang menetapkan pemilihan dan pelantikan canselor universiti tersebut adalah di bawah bidang kuasa baginda.

Justeru, apabila baginda sendiri bertitah supaya soal pelantikan itu tidak dipolitikkan, Kerajaan PKR Selangor seharusnya merafak sembah memohon keampunan baginda atas 'keterlanjuran' Halimah sebelumnya.

Bagi sesetengah pihak khususnya pemimpin kerajaan negeri itu, isu ini mungkin kecil atau cuba diperbesar-besarkan memandangkan baginda sendiri telah memperkenankan pelantikan Raja Arshad.

Ya, memang isu pelantikan Canselor Universiti Selangor ini tidak sebesar konflik pelantikan SUK Selangor sebelum ini.

Namun, daripada keengganan Kerajaan PKR Selangor 'mengiktiraf' SUK baru, Datuk Mohammed Khusrin Munawi sehinggalah tindakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sri Muda, Shuhaimi Shafiei didakwa menghina Sultan Selangor; dan isu terbaru pelantikan Canselor Universiti Selangor, rakyat memerhatikan semua ini.

Sultan Selangor juga kerap menegur kerajaan negeri secara terbuka malah pernah membatalkan kehadirannya ke majlis ulang tahun Yayasan Selangor pada hujung tahun lalu kerana baginda kecewa dengan kos penganjuran yang tinggi.

Isu-isu melibatkan 'hubungan' Sultan Selangor dan Kerajaan PKR Selangor menyebabkan rakyat beranggapan bahawa kerajaan negeri mudah memperlecehkan baginda.

Sebenarnya, rakyat Selangor semakin gelisah dan tidak senang melihat sikap Kerajaan PKR Selangor yang tidak meletakkan kedudukan Sultan Selangor di tempat teratas pentadbirannya.

Sumber

Wallahhualam.

Penulis,
تاميݞ ساري
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Terkini

Recent Posts Widget
malaysia flag photo: Malaysia thmalaysia.gif