Selasa, 14 Februari 2012

Aura Perubahan Di Kelantan Makin Memuncak


PAS pasti terkesima melihat perubahan sokongan rakyat Kelantan dari memuja mereka kepada Barisan Nasional. Rata-rata mereka termakan dengan pendedahan fakta oleh media massa terutama TV3 berkaitan kedaifan Infra di negeri itu. Sekmen Aduan Rakyat yang disiarkan di TV3 kerap menimbulkan isu air dan jalan menyebabkan kerajaan negeri dari PAS semakin tidak senang duduk.

Tamingsari terpanggil untuk menulis apabila baru-baru ini, Ketua Pembangkang DUN Kelantan dan beberapa pemimpin UMNO telah mengadakan satu Ceramah Perdana di Panji, Kota Bharu. Pada awalnya ramai yang menyangka projek itu tidak akan mendapat sambutan namun, sehingga ke kemuncaknya lebih dari 15 ribu orang membanjiri kawasan ceramah tidak kira dari apa jua fahaman politik. Masing-masing bagikan mahu mencari apakah cacat cela pegangan mereka selama ini.

Mereka akhirnya terpukau dan mengiyakan apa sahaja yang diutarakan penceramah malah mereka sama-sama meresapkan semangat "TUKAR" yang sering dilaungkan oleh penceramah. Hadirin yang keseluruhannya rakyat Kelantan bagaikan mula sedar mereka sebenarnya hidup dibawah pemerintahan sebuah kerajaan paling lembab dan pemalas. Rupanya selama ini mereka berbapakan PAS, tetapi orang lain yang menjaga dan menyuap nasi ke mulut mereka. Mengapa perlu terus berbapakan orang yang malas dan lebih baik berbapakan orang yang ikhlas serta komited mahu memelihara kepentingan dan kesejahteraan kita. Mungkin itulah yang bermain di minda para hadirin.

Mereka bagaikan tidak sabar apabila kedengaran Hassan Ali akan datang ke Kelantan bagi membuka semua pekung-pekung PAS yang selama ini disorokan dari pengetetahuan rakyat. PAS yang selama ini berselindung dengan jubah dan serban hijau mereka bakal ditelanjangkan Hassan Ali. Maka dikala itu tidak tertutup lagi aib mereka yang selama ini membarah di dalam muamalah masyarakat Islam di Malaysia.

Tamingsari dapat merasakan aura perubahan itu dan pastinya mengigil kaki pemimpin PAS yang sedar mereka sudah tidak releven di mana-mana sahaja.

Wallahhu'alam.

Penulis,

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Terkini

Recent Posts Widget
malaysia flag photo: Malaysia thmalaysia.gif