Selasa, 30 April 2013

Report Card Nik Ajiz dah Keluar Tapi Macam Sial !!!


Di Facebook Nik Ajis pagi ini terpampang report card Nik Ajis : Klik Sini

Ini mungkin rentetan dari cabaran Perdana Menteri, DS Najib Razak mahukan empat ekor MB Pakatan keluarkan report card agar rakyat dapat menilai kerja mereka sepanjang 4 tahun sebelum, pemerintahan mereka di negeri yang mereka takluki.

Di dalam kebusukan mulut Nik Ajis mengkritik beberapa produk 1 Malaysia terutama BR1M lihatlah sendiri wahai rakyat Kelantan apa yang sudah dilakukan PAS pimpinan Nik Ajis sepanjang 23 tahun di Kelantan. Apa yang telah mereka lakukan bagi membaiki insfrastrukur dan taraf hidup rakyat Kelantan? Setakad perkenalkan Skim itu dan ini hasil derma rakyat tu baik bagi NGO dan persatuan penduduk sahaja yang buat. Sebagai sebuah kerajaan negeri, ada agenda negeri yang lebih penting yang perlu Nik Ajis fikirkan. Tapi macamana mahu fikirkan hal ekonomi rakyat jika wallet duit dia pun rakyat yang kena buatkan. Mundurlah Kelantan dipimpin orang pemalas seperti ini. 

Kempen berunsur Islam itu memang baik seperti menutup aurat dan sebagainya tapi ada lagi agenda negeri yang lebih penting bagi membantu rakyat perlu PAS fikirkan. Di dalam report card Nik Ajis di atas, langsung tidak disentuh bagaimana PAS membantu mengurangkan jumlah kemiskinan rakyat Kelantan yang ada diantaranya berada di tahap kritikal. Malah tiada langsung peluang ekonomi yang dirancang. Bagaimana dengan bantuan perumahan untuk rakyat? Nik Ajis lupa kah di kawasannya di DUN Chempaka sendiri ada penduduk yang tinggal dalam kandang lembu yang diubahsuai kepada rumah usang? Selain itu, paling penting, PAS langung tidak cakna kepada masalah air bersih yang melanda negeri itu sekian lama.

Lihatlah wahai rakyat Kelantan, PAS dan Nik Ajis memang tidak layak memerintah kerana tidak holistik dan oportunis. Mereka hanya layak duduk di kampung dan menjadi ketua kampung sahaja. Otak mereka jumud dan mereka amat pemalas sekaligus gagal membawa perubahan ekonomi yang besar bagi membantu membangunkan taraf hidup rakyat. Padahal kita sekarang mahu menuju ke arah negara berpendapatan tinggi.

Jika itu saja yang dilakukan PAS sial selama 23 tahun memerintah, PAS perlukan berapa ratus tahun lagi untuk berdaya maju? dan sanggupkah kita gadaikan Putrajaya kepada pemimpin pemalas dan penuh agenda peribadi di dalam PAS?

Di sini Tamingsari mahu tekankan, dengan adanya report card Nik Ajis inilah bukti menunjukkan PAS tidak lakukan apa-apa untuk negeri Kelantan. Jika anda datang ke Kelantan dan melihat flyover, pejabat kerajaan yang mewah dan beberapa projek pembangunan itulah hasil kerja tangan kerajaan pusat yang tidak putus-putus membantu Kelantan sekaligus menafikan tuduhan jahat Nik Ajis mengatakan kerajaan pusat mengabaikan Kelantan.

Tolak Pas, Tukar Kelantan !! 

PAS Bukan Islam
PKR Tidak Adil
DAP Sangat Rasis

Wallahhu'alam

Penulis,

Isnin, 29 April 2013

Haram Jatuhkan Kerajaan Islam Kelantan - Zahzan dan Azhar Idrus

TIADA Modal. Tiada isu.



Itulah yang melanda PAS Kelantan sekarang untuk mengekalkan mereka memerintah Kelantan bagi penggal seterusnya. Ini menyebabkan Nik Ajis bersama kuncu-kuncunya makin panas pungung. Kemewahan meratah hasil negeri buat diri sendiri, keluarga dan kroni bakal berakhir. Kuasa yang dimiliki mereka akan hilang selepas 5 Mei ini. 

Jadi dengan sisa sebuah perjuangan sesat, PAS masih mahu menunjukkan bahawa merekalah paling Islam dari orang lain. Maka mereka sanggup mencari fatwa songsang Ostaz penjilat mereka kononnya "masuk neraka jika menumbangkan kerajaan Islam PAS Kelantan". Antara Ostaz penjilat itu adalah Azhar Idrus dan Zahzan.  Maka dicetaklah fatwa songsang itu dan dibantingkan ke seluruh negeri Kelantan. PAS yakin dengan memancing fatwa itu maka mereka akan kekal kerana orang Kelantan yakin PAS lah pemegang kunci syurga dan neraka. 

Namun hakikat sebenarnya, selama 23 tahun di Kelantan, ternyata PAS gagal memerintah dengan sebaik-baiknya. Jauh sekali apa yang disarankan oleh Islam. Mungkin Ostaz penjilat buta dengan serban Nik Ajis sehingga tidak nampak apa yang berlaku di Kelantan sebenar-benarnya. Kezaliman PAS yang gagal menyediakan kemudahan air bersih dan terawat sudah cukup menafsirkan PAS gagal ikut ajaran Islam. Selama ini orang Kelantan menjalankan tugas harian mengunakan air yang ditanggung halal oleh kerajaan Nik Ajis. Jika selama ini air itu tidak suci, maka menjawablah Nik Ajis menangung dosa orang-orang Kelantan. 

Selain air, banyak lagi kezaliman PAS Kelantan. Merampas tanah orang memang menjadi budaya mereka. Tanah yang diteroka diambil mereka sesuka hati dengan alasan tanah itu bukan milik peribadi peneroka kerana tiada geran. Hakikatnya PAS sendiri membirokrasikan pemilikan geran tanah sehingga ada peneroka beberapa kali ke pejabat tanah melayan kerenah pegawai pejabat tanah semata mahu memiliki geran. Apa sahaja kehendak mereka dibuat namun geran yang pernah dijanjikan masih gagal mereka beri dan tunaikan.

Dalam bab menyediakan kemudahan memang mereka gagal tapi kalau bab merampas, menyaman dan menyita merekalah juara. Mereka tidak peduli yang disita itu boleh makan ke tidak, tutup periuk nasi ke tidak asalkan tak masuk ke ke kantung kerajaan PAS tindakan tetap dilaksana. Tiada alternatif dan tiada pilihan. Maka rakyat ditindas semahunya meraka. Tidak hairanlah Tok Batin orang asli Gua Musang pernah mengelar kerajaan PAS Kelantan zalimnya setanding Israel.

PAS memang pemerintah yang gagal. Dalam bidang ekonomi, PAS gagal mewujudkan peluang ekonomi untuk rakyatnya. Bukan salah sesiapa ataupun kerajaan pusat tetapi PAS sendiri gagal menyediakan infrastruktur asas di Kelantan menyebabkan tidak ada pelabur yang berani melabur disana. Mereka gagal menyediakn insetif menarik malah kemudahan lojistik dan jalan juga amat mundur. Melabur di Kelantan hanya menyebabkan penambahan kos operasi industri. Jadi peluang ekonomi di Kelantan amat terhad. Maka berduyunlah anak Kelantan merantau mencari rezeki. 

Mungkin Zahzan dan Azhar Idrus lupa, bahawa kerajaan Islam yang patut dipertahankan adalah kerajaan pusat yang diterajui BN. Dengan adanya BN memerintah maka syiar Islam makin mekar. Pemimpin Islam negara luar termasuk Imam masjid Madinah sendiri amat kagum dengan keIslaman negara Malaysia. Mereka bukan datang ke Malaysia dan melihat Kelantan sebagai contoh negeri Islam tetapi mereka datang melihat masjid di Putrajaya dan Kuala Lumpur. Mereka melihat bagaimana ia diimarahkan. Bagaikan ia dihiaskan dengan begitu indah bermakna kerajaan cakna menjadi masjid sungguh selesa untuk jemaah Islam. 

Mereka juga bangga dengan Putrajaya sebagai sebuah pusat petadbiran kerajaan BN yang mana bangunannya bertemakan binaan Islam. Malah mereka juga melihat bahawa di dalam sistem pentadbiran kerajaan BN jelas ianya amat mesra Islam. Maka tidak hairanlah mereka mahu belajar dari Malaysia bukannya dari orang-orang PAS tetapi dari pemimpin BN. 

Zahzan dan Azhar Idrus bukalah mata anda.

PAS Bukan Islam
PKR Tidak Adil
DAP Sangat Rasis

Wallahhu'alam

Penulis,

Ahad, 28 April 2013

Kalau Macam Tu Sesiapa Saja Boleh Jadi Kerajaan


Siapa mahu bersama Tamingsari. Kita buat satu parti. Kita cari 222 orang untuk jadi calon parlimen. Dun tak payahlah. Kita bertanding demi rakyat. Nanti kalau dah menang lantik Tamingsari jadi Perdana Menteri. Kita buat manifesto. Bab manifesto Tamingsari suka sangat kerana ia bukannya janji. Intipati manifesto:

1. Pendidikan super percuma. Rakyat tak perlu bayar apa-apa nak belajar sampai PHD pun boleh. Kolej Swasta lu pikirlah sendiri. Sumber wang mana nak tampung? Adalah... Tunggulah bila kami jadi kerajaan.
2. Nak bagi air percuma terus. Tiada limit. Pakai saja berapa banyak. Industri jangan bising.. ini untuk rumah kediaman saja. 
3. Harga kereta hanya pada RM 1. Semua jenis termasuk Ferari. Cukai dimansuhkan dan kerajaan akan tampung pula subsidi 99% sehingga tinggal baki RM1. RM 1 tu pun, jika buat rayuan mungkin akan diluluskan atas sebab-sebab yang munasabah.
4. Tol akan dimansuhkan 100%. Rakyat boleh gunakan lebuhraya secara percuma. 
5. Bantuan Sara Hidup layak diterima oleh seluruh rakyat Malaysia RM100 sebulan. 
6. Passport percuma.
7. Subsidi untuk barang makanan akan dinaikkan ke 99%. 
8. Minyak akan diturunkan sesaat selepas diumumkan parti Tamingsari menang.

Jika rakyat tanya bagaimana mahu menampung semua belanja tersebut? Tamingsari akan jawab... 

Tunggu bila kami jadi kerajaan, kami akan jelaskan.   

Pilihlah parti Tamingsari... inilah baru mendahulukan rakyat.

PAS Bukan Islam
PKR Tidak Adil
DAP Sangat Rasis

Wallahhu'alam

Penulis,

Khamis, 18 April 2013

Isnin, 15 April 2013

Bukan Calang Manusia Yang Keluar PKR ... Lu Sape Der?


Pencacai PKR yang buta. Siapa anda mahu dibandingkan dengan mereka yang berada di atas? Lu orang.. Jumpa Anwar pun tak pernah.

PAS Bukan Islam
PKR Tidak Adil
DAP Sangat Rasis

Wallahhu'alam

Penulis,

Ahad, 14 April 2013

Ramai Orang Melayu Bersikap Seperti Pak Cik B


Pakcik A : Bnyk ye perubahan dn pmbngunn yang dibuat UMNO kpd Malaysia sejak merdeka hingga skrng. 

Pakcik B : eeh... lama sngt umno perintah... dr dulu lg.. kita kena tukar kali ni.... 

Pakcik A : ehhh... UMNO mmg lama perintah... tp pemimpin UMNO sntiasa ditukar sejak dulu dr Tunku smpai ke Najib... itu tanda umno sentiasa ditambahbaik.... 

Pakcik B : (dalam hati)... betul jugak... dlm pas dn dap... pemimpin yg sama dr dulu... entah elok tah tidak... pkr pula satu keluarga dlm parti yg sama... telus ke? 

Pakcik A hnya senyum bila lihat pakcik B baru nk reti memikir...

PAS Bukan Islam
PKR Tidak Adil
DAP Sangat Rasis

Wallahhu'alam

Penulis,

Rabu, 10 April 2013

Ahad, 7 April 2013

Janji BN Buat Rakyat Malaysia Wajib Diyakini


Kenapa perlu memotong atau menebang pokok yang sedia rimbun di tengah padang pasir yang maha luas.  Disitulah kita bernaung hampir 54 tahun sejak ia ditanam. Dengan buahnya yang ranum selama ini itulah menjadi santapan rezeki kita setiap hari. Sehingga ke hari ini juga buahnya masih boleh dimakan oleh semua mereka yang berteduh dibawahnya. Dibawah pokok itu jugalah sudah banyak nikmat yang kita kecapi dan ia sedia berkhidmat untuk anak generasi kita.

Mengapa hanya kerana pokok itu masih membenarkan cahaya matahari menembusi setiap celahan daunnya maka kita mahu menumbangkan pokok itu dan menyemai benih pokok baru yang tidak kita ketahui samaada akan tumbuh merimbun atau ia hanya benih kaktus yang tidak mempunyai daun untuk berteduh serta bisa durinya akan meracuni kita hanya kerana kita mahu mengambil air yang disimpan di dalamnya. Tidak perlu kita bereksperimen kerana empat pokok kaktus itu telah kita semai pada tahun PRU 12 dulu. Bukan sahaja rakyat tidak mampu berteduh dibawahnya malah air di dalam kaktus itu juga tidak setitik pun dirasai nikmatnya oleh penanam asal pokok kaktus itu. Apa yang didapati mereka hanya bisa-bisa duri yang menyakitkan.

Sudah menjadi adat dan lumrah, tiada yang sempurna di dunia ini. Pokok yang merimbun pasti akan mengugurkan daun-daunnya yang kering. Jadi menjadi tanggungjawab kita yang bernaung membajai pokok itu dengan jasa bakti kita agar ia terus merimbun dengan subur dan sihat. Jangan perjudikan masa kita menanam pokok baru dari benih yang tidak ketahui asalnya. Mahu menunggu ia membesar pasti akan mengambil masa yang panjang.

..................................................

Itulah perumpamaan yang Tamingsari boleh simpulkan dalam coretan mengenai pasca pembentangan Janji BN buat rakyat Malaysia yang diadakan oleh Pengerusi BN semalam di Stadium Tertutup Bukit Jalil. Tamingsari amat tertarik dengan kata-kata YAB Pengerusi untuk tidak mahu menamakan buku manifesto itu sebagai manifesto tetapi sebagai Janji BN Buat Rakyat Malaysia. Ini kerana Pakatan Rakyat telah mencemarkan definisi manifesto itu sendiri kerana menganggap ia bukan satu janji dan tidak wajib ditunaikan walaupun sudah memenangi pilihanraya.

Dek kerana itu mereka gagal menunaikan manifesto mereka di Selangor, Penang, Kedah dan Kelantan walaupun menang di negeri tersebut pada PRU 13. PAS di Kelantan lebih zalim kerana sudah 23 tahun mereka memerintah Kelantan, rakyat ditekan dengan cukai tanah yang tinggi, parking yang mahal, air berkarat dan tidak dirawat, tiada kemudahan saluran air disesetengah daerah dan kejahatan PAS paling nyata adalah Ladang Kroni PAS (Ladang Rakyat).

Pada Mac 2013 baru-baru ini mereka awal-awal lagi membentang manifesto baru dengan janji-janji palsu yang tidak ekonomik. Setiap satu manifesto mereka tidak berpaksikan kepada kenyataan ekonomi semasa negara malah setiap menifesto mereka bertujuan untuk populis semata. Seperti yang ditekankan oleh YAB Pengerusi BN semalam, manifesto PR hanya akan membawa Malaysia kepada defisit bajet yang teruk malah negara bakal berhadapan dengan hutang yang tidak terkawal. Apa yang menakutkan, Malaysia terpaksa meminjam dari negera lain semata untuk membayar gaji kakitangan awam. Ini bukan kisah dongeng yang sengaja dilipurlarakan oleh seorang ekonomist seperti DS Najib Razak tetapi ia realiti yang bakal berlaku.

Manifesto BN bukan janji yang populis tetapi satu ringkasan kepada Bajet 2013 yang pernah dibentang DS Najib Razak kepada rakyat Malaysia pada Oktober 2012 dulu. Bertemakan Rakyat Didahulukan jelas membuktikan BN begitu berhati-hati untuk berjanji bagi mengelak janji memakan diri. Segala janji punyai agenda ekonomi tersendiri. Paling menarik, agenda mengurangkan kos sara hidup menjadi agenda utama BN. Produk 1 Malaysia akan diteruskan.

Rujuk Janji Manifesto BN PRU 13 - Sini (Viem / Print / Save PDF)

Tamingsari secara peribadi amat yakin dengan manifesto BN berbanding PR.

PAS Bukan Islam
PKR Tidak Adil
DAP Sangat Rasis

Wallahhu'alam

Penulis,

Jumaat, 5 April 2013

Khamis, 4 April 2013

Mengagamakan Politik vs Mempolitikkan Agama

KATA orang kelemahan yang nyata di kalangan pensyarah dan penceramah UMNO ialah mereka tidak mampu menghuraikan isu-isu politik agama dan tidak mempunyai kekuatan untuk menanamkan semangat yang boleh merangsang perasaan benci dan marah. Mereka hanya memberi tekanan dan penonjolan kepada pembangunan fizikal, kemajuan projek mega, peluang-peluang mencari rezeki dan lain-lain perkara berhubung dengan soal-soal ekonomi. Sedangkan orang Islam mahu musafir jauh, mahu pergi ke akhirat dan ingin berakhir di syurga, tidak di neraka.

Inilah pandangan yang selalu kita dengar dan khabarnya inilah sebabnya majlis-majlis ceramah Pas dapat menarik ramai pendengar dan tidak seperti majlis-majlis anjuran UMNO. Tidaklah diketahui sejauh mana kenyataan ini benar, tetapi pensyarah dan penceramah UMNO sentiasa diberi nasihat dan peringatan supaya mengambil sikap berjaga-jaga dan mengelak daripada mengguna agama, khuatir nanti terjebak dan terperangkap dengan larangan dan kecaman Allah bagi mereka yang memperalatkan agama dan menyalahgunakan ayat-ayat Allah bagi maksud kepentingan dunia.

Sama ada di akhirat nanti seseorang itu akan berkesudahan di syurga ataupun di neraka, hal ini bukanlah kerja manusia atau makhluk-makhluk lain. Sesungguhnya pemimpin-pemimpin negara kita dan pegawai-pegawai pentadbirnya bukanlah jahil dan bodoh sebagaimana yang difitnahkan.

Parti pembangkang mempunyai kebebasan untuk berkata apa saja. Tetapi mereka yang berada di tengah gelanggang dalam arena pembangunan negara ini, sudah tentu mempunyai pandangan dan ukuran yang berbeza dengan para penonton dan pemerhati di luar gelanggang. Mereka saja yang lebih mengetahui perkara-perkara penting dan yang tidak penting. Dan mereka saja yang mengetahui untuk memberi pengutamaan dan pemusatan kepada yang lebih penting daripada yang kurang penting atau yang langsung tidak penting.

Menanam perasaan marah dan benci ke dalam fikiran awam bukanlah suatu kerja payah, lebih-lebih lagi apabila ia dihubungkan dengan agama, kerana manusia ini, terutamanya yang beragama Islam amat peka dan sensitif dengan hal-hal agama. Tetapi apakah kerja-kerja seumpama itu diredai oleh agama?

Sejarah telah membuktikan bahawa peperangan dan pertumpahan darah yang berlaku di kalangan umat Islam sesama mereka adalah kerana penyalahgunaan agama dan tuduhan kafir-mengkafir antara mereka. Keadaan seumpama inilah yang sewajibnya dijauhi walaupun terpaksa menanggung tuduhan bodoh dan jahil. Kejatuhan dan tumbangnya kerajaan-kerajaan Islam sebelum ini, seperti kejatuhan kerajaan Umayyah di Sepanyol pada tahun 1031 setelah memerintah selama 275 tahun, kejatuhan Abbasiah di Iraq pada tahun 1258 setelah berkuasa selama 508 tahun, dan kejatuhan kerajaan Uthmani pada tahun 1922 setelah berdaulat selama 632 tahun antara lainnya adalah disebabkan oleh penyalahgunaan agama.

Ketika itu khalifah-khalifah dan sultan yang berkuasa di zaman kelemahan mengizinkan Islam menjadi label dan logo kepada gerakan-gerakan tertentu bagi maksud untuk mengabui mata rakyat. Pada waktu itu masjid-masjid dan madrasah menjadi tempat pengajian khurafat dan bidaah. Antara slogan yang membawa kepada kejatuhan kerajaan Khulafa Rasyidin ialah yang berbunyi: “Tidak ada hukum (yang wajib dipatuhi) melainkan hukum Allah.” Khalifah Ali bin Abi Talib hanya mampu merintih dengan penuh pilu.

Kata-kata itu benar, tetapi maksudnya batil belaka. Apakah salah dan aibnya penceramah UMNO memberi penekanan kepada soal-soal ekonomi, kerana konsep berceramah bukan untuk menanamkan rasa marah dan benci kepada mana-mana pihak, tetapi yang pentingnya untuk mencabar minda dan membuka pintu hati supaya setiap orang dapat berfikir secara matang bagi menghadapi hari akan datang dengan penuh bahagia, aman dan makmur. Lebih-lebih lagi manusia ini mempunyai kepentingan asasi dan mereka tidak akan dapat hidup tanpa memenuhi kepentingan-kepentingan itu walaupun dalam batas yang minimum, seperti makanan, minuman, pakaian dan tempat tinggal.

Amat lucu kata-kata bahawa aktiviti pembangunan dan ekonomi tidak penting, kerana setiap makhluk yang bergerak di atas muka bumi ini dijamin Allah rezeki kepada mereka. Dan Allah saja yang mengurniakan rezeki. Kata-kata ini benar, tetapi ia bukan boleh dijadikan hujah bahawa aktiviti ekonomi itu tidak penting, kerana rezeki tidak datang secara menggolek atau datang melayang.

Ia memerlukan kerja dan usaha dan Allah sangat memuji orang yang bekerja. Firman Allah (al-Mulk 15): Maka hendaklah kamu berjalan di atas muka bumi dan makanlah daripada rezeki-Nya. Firman-Nya lagi (al-Jumah 10): Apabila kamu selesai daripada menunaikan sembahyang maka bertaburanlah kamu di atas muka bumi ini dan berusahalah mencari rezeki kurniaan Allah. Ramai di kalangan orang awam tidak mempunyai kemampuan untuk mendapatkan punca rezeki atau mencari sendiri kerja yang berkenaan.

Maka ketika ini menjadi tanggungjawab pihak pemerintah menyediakan peluang-peluang yang munasabah bagi mereka. Mana-mana pertubuhan politik yang tidak mempunyai perancangan kemajuan atau penjadualan program ekonomi tidak layak dan tidak cocok jadi pemerintah. Menyediakan pembangunan fizikal dan kemajuan projek-projek mega adalah antara lainnya merupakan pembukaan peluang-peluang bekerja dan pintu rezeki kepada orang awam.

Apakah ini dianggap salah dan aib? Kita bersyukur menjadi rakyat Malaysia, berbangsa Melayu dan dihidayahkan beragama Islam. Lebih-lebih lagi majoriti rakyat kita terdiri daripada orang baik-baik dan berperaturan. Pemimpin-pemimpinnya pula cekap dan tahu dalam menentukan masa depan negara, bangsa dan agama. Cuba bayangkan bagaimana jika ditakdirkan kita ini rakyat Palestin atau Iraq. Tentulah sekarang ini kita berada dalam perang.

Di sana sini kelihatan darah mengalir, keluarga yang hilang anak menantu, anak-anak yang hilang ayah ibu, bahkan ada yang hilang keluarga sama sekali. Cuba bayangkan pula bagaimana jika kita ini rakyat beberapa negara jiran. Tentu kita sekarang ini, terutamanya dari kampung, bukan saja miskin tetapi papa kedana. Hidup susah, makan pun payah, bahkan peluang untuk akan datang langsung tidak ada. Berlakunya demikian bukanlah kerana negara-negara yang berkenaan tanahnya tidak subur, rakyatnya pemalas. Tetapi faktor utamanya kerana pentadbiran politik mereka tidak cekap dan kucar-kacir.

Rakyatnya terdorong untuk menggulingkan kerajaan saja. Saban minggu ada saja tunjuk perasaan di jalan-jalan raya. Ada ceramah dan poster yang memburukkan kerajaan. Pihak kerajaan pula tidak mampu menghadapinya kerana kelemahannya dan khuatir dituduh zalim, kejam dan tidak berperikemanusiaan. Kejayaan Malaysia ini dihormati dan dikagumi oleh seluruh ulama dan pemimpin politik di peringkat antarabangsa. Antara rahsia kejayaan ini adalah kerana pemimpin-pemimpin kita amat sedar dan insaf bahawa kemiskinan adalah musuh Islam dan ia amat berbahaya kepada akidah, akhlak, minda, keluarga, masyarakat dan negara. Kerana itu ia perlu diperangi dan dimusuhi habis-habisan.

Islam tidak seperti agama Hindu dan Kristian di mana paderi, rahib dan tok guru mereka memuji penganut-penganutnya yang hidup secara miskin dan hina. Agama mereka menganggap kemiskinan itu adalah nikmat Tuhan yang dikurniakan kepada sesiapa yang disukai supaya hatinya sentiasa berhubung dengan akhirat dan benci kepada dunia. Islam tidak pernah berkata demikian. Agama Islam telah menentukan bahawa kekayaan dan kemewahan itu adalah nikmat Allah dan meminta mereka yang bernasib baik mendapat nikmat itu supaya bersyukur kepada-Nya dan berterima kasih kepada orang yang menyebabkan dia mendapat nikmat itu.

Politik tidak sewajarnya memperkudakan agama bagi maksud pencapaian kuasa, kerana ia amat mengelirukan dan boleh membawa kepada keyakinan bahawa parti itu agama dan agama itu parti. Tetapi kuasa politik yang ada harus digunakan bagi maksud untuk memperlihat dan mengesahkan bahawa Islam itu agama benar dan agama baik. Umat Islam juga adalah golongan yang bermoral tinggi, bersopan santun dan menjadi tempat orang lain boleh menumpang hidup dan berlindung dengan mereka.

Memang benar bahawa Allah telah menegaskan bahawa kehidupan di dunia ini hanyalah kesenangan tipuan dan sangkalan belaka (al-Haj 9). Tetapi hidup ini perlu diteruskan bagi memastikan agama Allah dapat dipindahkan dengan selamat dan bertanggungjawab dari satu generasi kepada generasi terkemudian. Untuk menjamin penerusan perpindahan itu ia memerlukan kekuatan yang dapat menjaga dan mengawal agama, akal, nyawa, keturunan dan harta. Bagaimana kekuatan itu akan muncul dengan penuh perkasa sekiranya umat Islam itu lemah, bodoh, jahil dan miskin? Ketika ini Islam akan dilihat sebagai agama yang lemah juga.

Rujukan : sumber

PAS Bukan Islam
PKR Tidak Adil
DAP Sangat Rasis

Wallahhu'alam

Penulis,

Ulama Keyboard Mana Nak Sanggah Fatwa ini?


PAS Bukan Islam
PKR Tidak Adil
DAP Sangat Rasis

Wallahhu'alam

Penulis,

Stadium Belum Bina Orang Pas Dah Berterima Kasih


Inilah orang kata buta hati buta kayu. Stadium belum bina pujian dah mengatasi segala. Batu asas saja PAS bina depa begitu bersyukur. Apakah depa buta? Sejarah 23 tahun PAS perintah Kelantan membuktikan PAS juara janji dan juara mungkiri.

Tolak PAS... Tukar Kelantan.

PAS Bukan Islam
PKR Tidak Adil
DAP Sangat Rasis

Wallahhu'alam

Penulis,

Rabu, 3 April 2013

Siapa Patut Berubah? UMNO atau DAP?

Terbaik : lihatlah parti mana yang telus berbanding dengan sebuah lagi parti rasis yang mengekalkan seorang pemimpin itu begitu lama.
Lu Apek Lim Kit Siang.... Nanti sudah mati baru letak jawatan ke?

PAS Bukan Islam
PKR Tidak Adil
DAP Sangat Rasis

Wallahhu'alam

Penulis,

Dewan Rakyat Dibubarkan !


Pagi tadi (3.4.2013) Perdana Menteri Malaysia telah mendapat perkenan DYMM SPD YDP Agong untuk membubarkan Dewan Rakyat hari ini.

Sejurus itu pukul 11.30 pagi tadi DS Najib Tun Razak telah membubarkan Dewan Rakyat sekaligus memohon semua Ketua Kerajaan Negeri bertemu dengan Sultan dan YDP Negeri masing-masing untuk membubar Dewan Undangan Negeri agar pilihanraya dapat dilakukan secara serentak di seluruh negara. 

Intipati ucapan ringkas beliau menyeru semua parti politik untuk menerima keputusan rakyat dan tidak mengambil tindakan yang diluar nilai moral jika kemenangan tidak kepada parti mereka. Ambillah contoh negara arab yang kesudahannya tidak aman selepas keputusan pilihanraya tidak lagi dipercayai rakyat. 

Semoga SPR dapat mengendalikan pilihanraya kali ini dengan baik kerana dijangka pilihanraya kali ini sangat mencabar berbanding 12 pilihanraya sebelumnya. 

PAS Bukan Islam
PKR Tidak Adil
DAP Sangat Rasis

Wallahhu'alam

Penulis,
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Terkini

Recent Posts Widget
malaysia flag photo: Malaysia thmalaysia.gif